Страница 4 от 6

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 07 Мар 2023 22:51
от mapamop
Тцъ. Закачаш 2 крокодила и светват 2 диода - 6/12 волта и някой от 3-те за скалата на зле/по-зле/най-зле. Обаче е кръстен UltimateSpeed...
Утре ще далдисам в гаража и пак ще погледна.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 08:31
от itzoa
A някой да е пробвал от онези джаджи, които се връзват в запалката и ти дават цифрова индикация за волтажа на акумулатора във всеки един момент? Реално ли е това?

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 08:44
от Оги
Да, в цялата мрежа напрежението е едно и също. Стига уреда да показва вярно.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 08:51
от slowtraveler
Не съм съгласен, че напрежението е еднакво..
Напрежението в различните части на мрежата е различно (всеки проводник има съпротивление и съгласно закона на ом - пад на напрежението при дадена консумация)...
Да не говорим за самата точност на тези 'уреди' :)
Сравни например отчитаното напрежение в запалката и това, отчетено от ECU или OBD адаптера :)
За груба ориентация - разбира се, че може да се използва... Например да видиш дали напрежението е 11 или 14 волта...
Но не и за оценка 'ама дали не ми разрежда акумулатора, щото показва 13.0В, а не 13.4...'

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 09:08
от mapamop
itzoa написа: 08 Мар 2023 08:31онези джаджи
Имам зарядно което се вкарва в празно място на таблото за буто и мери адекватно (със ~0.1-0.2V разлика понякога). Подвързано е с разклонител и от мен правени по-дебели медни кабели, към не помня кой предпазител с любимите ми китайски разклонители. Бях взел назаем зарядно с индикация за волтажа от приятел - в предната запалка имаше 0.5-0.8 волта разлика. Радиото ми дава статично разлика от 0.6V спрямо зарядното на таблото и мултиметъра. Самото радио на копютърно захранване и мултиметър мери волтажа точно, но на бюрото го връзвам с преправен IDE молекс и кабели с обувки, директно на ISO конектора на гърба му. Не съм сигурен дали е от преходника на радиото (Toyota-to-ISO harness) или идват дълги и тънки кабелите на инсталацията.
За задната запалка е неприложимо, защото мисля на всички по-нови автомобили от 1992 година, по правило задната запалка е стабилизирана на 12 волта. Поне на Авенсиса от подписа, Рено Еспейс 2002 на приятел, Ауди А4 Б6 на друг приятел.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 12:32
от BOz
slowtraveler написа: 08 Мар 2023 08:51 Да не говорим за самата точност на тези 'уреди' :)
Сравни например отчитаното напрежение в запалката и това, отчетено от ECU или OBD адаптера
А бе честно казано аз по-бих се доверил на такова устройство, което е правено да мери и показва напрежение, отколкото на ЕКУ-тата по колата. Някак си ЕКУ-тата показват доста по-общо и грешно напрежението от китайските волтметри. Установено по емпиричен път. tooth.gif

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 12:53
от Оги
Кабелите до запалката са 16 кв. и дълги 50 см - да си говорим за закона на Ом е леко висша теория колкото да я учат децата по физика. Трябва да се отбележи и че запалката е извадена в случай, че на нейно място е пъхнат волтмер, т.е. няма консумация по тез кабели освен колкото консумира уреда. wink.gif
То голямата работа дето ще върши това, но показанието на което и да е такова може да се сравни с мултицет колко е годно. Аз също съм скептичен към точността им- те може и да са направени да работят при 20 градуса, но температурите им влияят на отклоненията всякак. Типично за електроника.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 13:26
от BOz
Баси, ако кабелите на запалката бяха такива, направо ток може да подаваш от там. :)

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 13:35
от Оги
И ако са 2 или 5 е същото.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 08 Мар 2023 23:07
от slowtraveler
Оги написа: 08 Мар 2023 12:53 Кабелите до запалката са 16 кв
?!!!! Виждал ли си кабел 16кв.мм tooth.gif
Просто се замисли колко са 'снадките', бушоните и т.н...? Снадки, част от които са окислени, с недобър контакт и т.н... Особено калпавата снадка на запалката...
В допълнение - неслучайно споменах законът на Ом - замисли се какъв е спадът на напрежение например при съпротивление 1Ом (за простота на сметките) при консумация 100Вт при 220В и при 12В ....
Да, квадратурата на кабела има значение при големите токове. Но снадките неслучайно са слабото място - един окислен контакт неслучайно топи куплунзи, бушони и т.н..

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 09 Мар 2023 06:53
от mapamop
Кабелите на инсталацията са не-повече от 0.5-0.7мм², медни, многожилни, почти нвсякъде. Дебелите са на разни силнотокови консуматори, ама са малко. Специфично в купето на Авенсиса няма кабел над 4мм². Това от личен опит.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 09 Мар 2023 10:32
от BOz
mapamop написа: 09 Мар 2023 06:53 Кабелите на инсталацията са не-повече от 0.5-0.7мм², медни, многожилни, почти нвсякъде. Дебелите са на разни силнотокови консуматори, ама са малко. Специфично в купето на Авенсиса няма кабел над 4мм². Това от личен опит.
На запалката най-често е 1.5 мм2.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 21 Ное 2023 11:09
от itzoa
Пак ще задам въпрос от серията тъпи, но като започна да застудява се зачудих мога ли да зареждам акумулатора на хибрид без да го свалям? Т.е. през клемата, която е при бушоните и се ползва за подаване на ток?
В случая моя акумулатор е под задната седалка и не ми се иска да пипам там, камо ли да го вадя, а на предния ми автомобил всяка зима го дозареждах поне веднъж и това определено помагаше за студените стартове (дизел) и за удължаване живота на акумулатора.
Рових в ръководството - няма ясен отговор на такъв въпрос.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 21 Ное 2023 11:18
от FearSoft
Аз не бих препоръчал такъв тип заряд, никога и при каквито и да е било автомобили! Правилното зареждане е със сваляне и връщане след заряд. Или на място, но със сваляне на минусовата клема. Всичко друго може да доведе до плач...

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 21 Ное 2023 11:31
от itzoa
FearSoft написа: 21 Ное 2023 11:18 Или на място, но със сваляне на минусовата клема.
Прав си, на предната съм го зареждал точно така, а сега като се замислих това е неизпълнимо без да ровя под седалката. А щом ще ровя там, то отпада и смисъла да се зарежда през клемата горе.