Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Публикувано на: 18 Окт 2021 11:12
Здравейте,
Споделям проблем, който все още не съм разрешил и изглежда е по-скоро изключение отколкото масово явление. Преди време смених съединител и за целта се наложи да сваля предния мост. Покрай свалянето на предния мост свалих и носачите. След това при монтажа на носачите изглежда не съм ги нивелирал правилно (работна позиция) и започнаха да скърцат при спускане по наклон с неравности и натискане на спирачката. Скърцането се получава основно от предния тампон, чиято втулка има назъбени краища и се вкопава в монтажното гнездо на предния мост. Там се получава превъртане и затова скърца. Гнездата до толкова се изядоха, че смених моста с друг. Ето как изглежда въпросното гнездо след тормоза: Вследствие на превъртането на втулката на носача гнездото се изронва и монтажното разстояние се увеличава. След това при повторно стягане на болта лявата страница на моста се деформира, за да компенсира липсващия материал.
По сервизно ръководство процедурата е следната: монтира се новия носач и болтовете се стягат на ръка. Към носача се монтират шарнирните болтове (заедно с шенкела). Монтират се гумите. Колата се пуска на земята и купето се разклаща няколко пъти, за да могат носачите да заемат работна/неутрална позиция. Болтовете се стягат до 137Nm. Това е.
С новия мост изпълних процедурата като вместо да пускам колата на земята сложих по един крик под двата носача и ги вдигнах до степен предницата да се освободи от подпорните стойки. След това стягам до 150Nm. Ползвах крикове, защото нямам канал и не мога да стегна болтовете, когато гумите са качени и колата е на земята.
След пробно каране 10км и спускане по наклон чух познатото прискърцване, когато минавам през неравности. След като този проблем не е масово явление (в ПитСтоп сервиза в София дори не бяха чували за "нивелиране на носачи"), явно проблема не е в конструкцията на носачите, а в майстора. Някой ако има опит с монтажа на този тип носачи, нека сподели как ги монтира.
Споделям проблем, който все още не съм разрешил и изглежда е по-скоро изключение отколкото масово явление. Преди време смених съединител и за целта се наложи да сваля предния мост. Покрай свалянето на предния мост свалих и носачите. След това при монтажа на носачите изглежда не съм ги нивелирал правилно (работна позиция) и започнаха да скърцат при спускане по наклон с неравности и натискане на спирачката. Скърцането се получава основно от предния тампон, чиято втулка има назъбени краища и се вкопава в монтажното гнездо на предния мост. Там се получава превъртане и затова скърца. Гнездата до толкова се изядоха, че смених моста с друг. Ето как изглежда въпросното гнездо след тормоза: Вследствие на превъртането на втулката на носача гнездото се изронва и монтажното разстояние се увеличава. След това при повторно стягане на болта лявата страница на моста се деформира, за да компенсира липсващия материал.
По сервизно ръководство процедурата е следната: монтира се новия носач и болтовете се стягат на ръка. Към носача се монтират шарнирните болтове (заедно с шенкела). Монтират се гумите. Колата се пуска на земята и купето се разклаща няколко пъти, за да могат носачите да заемат работна/неутрална позиция. Болтовете се стягат до 137Nm. Това е.
С новия мост изпълних процедурата като вместо да пускам колата на земята сложих по един крик под двата носача и ги вдигнах до степен предницата да се освободи от подпорните стойки. След това стягам до 150Nm. Ползвах крикове, защото нямам канал и не мога да стегна болтовете, когато гумите са качени и колата е на земята.
След пробно каране 10км и спускане по наклон чух познатото прискърцване, когато минавам през неравности. След като този проблем не е масово явление (в ПитСтоп сервиза в София дори не бяха чували за "нивелиране на носачи"), явно проблема не е в конструкцията на носачите, а в майстора. Някой ако има опит с монтажа на този тип носачи, нека сподели как ги монтира.