Здравейте. Датчиците за налягането в гумите при Равката са доста чувствителни и при -0.1атм веднага светва лампичката на таблото. Тойота дава да са 2.2атм и при 2.1 атм вече сигнализира. При такова малко отклонение колата става по тромава и разходът на гориво респективно скача. Това не ми се е случвало с др. коли. Въпросът е там че когато слагаме зимните гуми почти винаги е над нулата (5-10гр) Направи ми впечатлление, че 0.1 атм падат при всеки 8-10градуса надолу в температурите. Един вариант да няма промяна в налягането е да се напълни с газ, но това не всички гумаджийници го предлагат като опция. Друг вариант е при положителни температури при смяната на гъмите да ги напомпим 0.1-0.2 повече, поне аз така направих. Този втори вариант никъде не е споменат от Тойота в имструкциите за употреба на автомобила, докато при други производители го има дори има и таблица с температурни амплитуди и налягане.
При вас как стои въпроса и на по-високо нялагане ли ги държите?
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 08:23
от boyanmt
При мен(тествано лятото и сега),TPMS сензора сработва точно на и под 2.0 атмосфери.Аз държа гумите с налягане 2,2-2,4 атм.
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 15:52
от chukich
Boyan, да, при 2 и под 2 атм разбирам.
Да се задействат при 2.1 ми се струва доста прецизно, въпреки че се отрази доста. Дали има начин да се пренастройват датчиците ?
Аз сега зимните ги оставих на 2.3 при температура 3 гр над нулата, но следващият път ще сложа газ.
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 16:14
от biro
Нямате ли инициализация на TPMS? При мен се прави така:
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 16:17
от boyanmt
Аз нямам такава екстра.
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 17:27
от slowtraveler
От 5г карам кола с ТПМС... Неслучайно се посочва налягане на студена гума... Про мен разликата между студена и топла гума подминава 0.3-0.4атм...
Ако става номера на biro и пак те дразни с пищене - можеш да направиш инициализацията с гуми, които са малко по-меки от спецификацията... Така системата навярно ще избере за 'цел' по-меката гума и ще пищи при още по-ниско налягане...
Датчиците не се пипат, а се пипа настройката на самата система при какви показания да вдига алармата.... При мен през сервизен софтуер мога да си настроя различни налягания, директно въвеждайки съответни числа в полето, съответстващо на граничното налягане..
Предполагам и про Тойота системата е подобна, като алгоритъмът на инициализацията е нещо от рода 'виж какво показват датчиците, усредни стойността, намали я с 10% и запиши резултата като 'гранично налягане', под което да вдигаш аларма'...
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 04 Дек 2018 23:56
от Japanese_fever
Колега, на всеки 5°С налягането в гумата пада или се качва (респективно в зависимост дали въздухът в гумата става по-студен или по-толъл) с 0.07 атм.
0.07 atm. = 1 psi, така че не е кой знае колко трудно да се настрои системата в по-малки единици.
За това гумите преди зимата се помпят малко повече, за да може като стане студено да си паднат на мярката. Респективно лятото може да се наложи да ги спаднеш малко.
И моята кола е с TPMS, но си поръчах зимните гуми без сензори. Не ми се даваха едни $200 за 4 сензора, отделно това прави самото колело по-тежко и баланса му след това - по-труден. Или ще изключа по някакъв начин сигнализиращата жълта лампа или ще си лепна изолирбанд на таблото, докато дойде лятото.
Другият вариант е да си направиш TPMS BOMB - като сложиш 4-те сензора в една PVC тръба и я надуеш с налягане около 2-2.5 атм и след това я сложиш някъде вътре в колата. След това може да караш с всякакви гуми и джанти, които нямат сензори.
Biro, slow, нямам такива екстри на Равката. Ще погледна пак, но не мисля, че ще има. Няма нито бутони по таблото, нито меню в софтуера, нищо. Светват, помпиш и след 30сек изгасва индукатора на таблото. В книжката към колата( за 4та ген рав) се посочва за ресет бутон под волана някъде, но такъв при мене няма, всичко става автоматично...
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 05 Дек 2018 07:51
от Japanese_fever
!
Съобщение от: slowtraveler
Моля без дрязги!
Темата е техническа и нека си остане такава..
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 05 Дек 2018 09:49
от slowtraveler
Japanese_fever написа: ↑04 Дек 2018 23:56
И моята кола е с TPMS, но си поръчах зимните гуми без сензори. Не ми се даваха едни $200 за 4 сензора, отделно това прави самото колело по-тежко и баланса му след това - по-труден.
Като прочета подписа ти се сещам, че TPMS стана задължителна за продаваните в ЕС нови автомобили заради безопасността
Ta дали ще се оправят щатите, ако всички, дето са си махнали датчиците си ги върнат ?
В щатите датчиците явно са по-евтини отколкото тук - моите 'афтърмаркет' и доста по-евтино от алтернативите на пазара ми струваха около 250 Евро (120лв/бр)...
Да се скръндзиш за 200$ при условие, че сигурно си дал доста повече от това за гумите с джантите ми се струва странно...
Да прави колелото по-тежко? Ами теоретично да... Ама за колело, тежащо над 20кг дали тези 10-20гр на датчика са критични?
При мен баланса винаги е бил доста лесен и с малко тежести, въпреки, че диаметъра на джантата е голям (т.е. дисбаланса от датчика би трябвало да е по-голям), а гумата - още по-голяма (и с обща маса около 50кг )...
Та по въпроса - все пак бих проверил налягането с точен манометър (срещал съм отклонения от 0.5атм на бензиностанциите)...
И вероятно в софтуера има опция за преинициализация на TPMS...
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 05 Дек 2018 09:59
от Japanese_fever
Колега, катализатора и сензорите на гумите са коренно различни неща за твоетп здраве и здравето на децата ти. Иначе винаги нещата ще се оправдават със твоята сигурност и тази на околните, когато искат да ти вземат допълнително едни пари. Този пиниз са го измислили тук в Америка, не в ЕС!
$200 са точно 1/3 от цената на 4 джанти с 4 гуми на тях (в моя случай). Пак си помисли дали ще ги дадеш за някакви смешни сензори, без които аз винаги съм карал на предните ми коли, които дори са били без ABS.
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 05 Дек 2018 10:43
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Джап, то и аз съм карал без катализатор на времето, но както сам знаеш - нещата се изменят...
Капка по капка вир става дори в екологията
Така е и в случая - ниското налягане в гумите освен че е опасно, увеличава разхода и от там - пак екологията... Доколко - това е друг въпрос и дълга тема...
Просто за мен когато държиш на някаква 'стратегия', държиш до край, а не това, което те устройва 'да е важно и всички които не го спазват не са в ред', а това, което ти се струва маловажно 'аз ще икономисвам и ще го премахна'...
Няма какво да мисля дали ще дам пари 'за някакви смешни сензори' - вече съм ги дал и ти посочих цената, за които ги купих... Поне за мен никога не е стояла дилемата - още като поръчвах комплекта зимни гуми, поръчах и алуминиеви джанти и датчици - пълен комплект.. И не съжалявам
И поне около мен в България съвсем не съм единствения, който си е взел комплект сензори и за зимния комплект джанти с гуми...
Горното - просто забелязах противоречието между подписа ти и писаното, та затова те 'захапах' Ама все пак си нашенче, така, че ти е простено
Температурни амплитуди и налягане в гумите
Публикувано на: 05 Дек 2018 12:22
от chukich
Заради такива субекти ни се носи лоша слава по света.
Прилагам снимка от инструкцията за експлоатация на автомобила. Аз такъв бутон за ресетване нямам. И дали ако всичко е автоматично, след като сложа налягане 2.3 атмсистемата няма да се калибрира спрямо това налягане и вместо на 2.1 атм, датчиците за налягане да ми сигализират на 2.2 атм?!
!
Съобщение от: slowtraveler
Отново призовавам за запазване на добрия тон...
Твърдите шеги са за маса. Тук не винаги събеседника може да разбере дали се шегуваш или не, и може да остане с погрешно впечатление