Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS Auto гасне при спиране PEШЕН
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS Auto гасне при спиране PEШЕН
Здравейте.
Нов съм във форума и от скоро съм собственик на Тойота.
Принципно съм привърженик американски автомобили и харесвам големи коли, които не завиват biggrin.gif
Малко Увод в темата
Ще ви разкажа моята "сага" с колата...
Живея от около година в Англия и дойде време да взема автомобил. Купих Тойота Ярис 1.0 VVT 1999.
Ето я и нея
Тази кола я закарах веднага да и направя (MOT) техният технически преглед, защото беше изтекъл.
И в Тойота ми казаха че няма да мине защото тръбичката на спирачките на задна лява гума е леко корозирала и ми казаха че за £300 ще я сменят.
Попитах кое? Той вика тръбичката....
Да бях разбрал правилно, ставаше въпрос за тръбичката въпреки че за момент си помислих че говори за колата
Попитах го дали може да си я сменя сам пред нас и да докарам автомобила за преглед...при което той ми каза че няма как да я сменя пред нас, трябва ми подемник и специализирани инструменти.
Тръбичката я взех за £15 и инструментите които спестиха £275 бяха един крик, дървено трупче и чираци.
На следвашият ден не ми повярва че съм сменил тръбичката пред нас.
А сега по темата..
Още с качването в тойотата много ми хареса, колата е много удобна за каране, изчистена и спретната като дизайн.
Единственият и проблем и беше, че и липсваше кората в багажника.....И оттам вече започва истиското приключение biggrin.gif
Влизам в един сайт да търся кола на части за да купя кора, при което съвсем случайно попадам на една Тойота Ярис 1.3 2001 VVT автоматик 87700мили.
В обявата пише че колата пали но не върви, жената не е сигурна какъв и е проблема, взела си е нова кола и затова продава старата.
На следващият ден бях там да я видя!
Оказа се много запазена кола, 3- ключа, сервизна книжка, нови ремъци, масла, филтри, нов акумулатор, първа собственичка.
Колата е била обслужена месец преди да пусне обявата.
Обясни ми че колата както върви, при натискане на спирачката гаснела, после пали без проблем до следващото спиране и този проблем и се е появил преди две седмици, но рядко го правела (примерно днес може и да не го направи но утре ще го направи)
Запалих колата работи двигателят работи добре, автоматикът също...карах я нямаше проблем.
Реших да я купя и тръгнах към вкъщи, 50 мили колата се държа перфектно нито гасна нито нищо.
Прибрах се и на следващият ден почнах от въздушният филтър, маф сензора, дросел, клапи, сонди, датчици, моторчета, букси, жички, маркучета; Всичко.
Диагностика; с OBD никакви грешки.
Ето и малко снимки:
На следващият ден тръгнах да се возя да видя дали ще почне да гасне.....хмм - при първото спиране и угасна, запалих всичко беше наред.
Следващото спиране и пак угасна biggrin.gif
Вече на следващото спиране реших малко преди да спре в покои колата да включа на неутрална.....Ужас....колата държи около две хиляди оборота и мотора трес, чуди се дали да угасне или да седи на 2000RPM
Чаках всеки момент да блокира biggrin.gif
Хрумна ми да изключа буксата за VVT дачика (OCV)
За моя изненада двигателя заработи като часовник.
Последва сваляне на датчика и проверка на филтъра.
Следващата фикс идея беше да надуя всмукателния колектор за евентуални паразитни течове на въздух от колектора,тръбички, маркучета, сервото на спирачките и всичко вързано към него.
Чу се някакво присвирване на въздух, някъде близо до алтернатора.
После с цигарен дим видях горе долу къде е "пробоината"; след това проба със сапунена вода.
На снимката точно над колектора се вижда едно мехурче
След което последва следващият етап
На снимката се вижда одървената гарнитура в дясно
Днес пристигна новата гарнитура и алед монтажа се надявам да се оправи проблема.
Изчетох всичко по форумите и нищо по изчерпателно не намерих да такъв проблем на Тойота.
Аз мисля че като дръпне въздух от паразитният теч, датчиците се ошашкват, включителни и VVTто, от там се бъгва цялото управление на мотора.
Не мисля че е механичен проблемът, защото при повторно стартиране на двигателя всичко е ОК.
Четох и за VSS сензора, но засега го изключвам като проблем.
Другото което забелязах е че при натискане на спирачката, беше много одървена и едвам спря (като на стара жигула без серво)
Ще съм Ви много благодарен ако имате някакви идей за този "обладан" автомобил.
Веднага щом сложа гарнитурата ще пиша.
Благодаря Ви.
Нов съм във форума и от скоро съм собственик на Тойота.
Принципно съм привърженик американски автомобили и харесвам големи коли, които не завиват biggrin.gif
Малко Увод в темата
Ще ви разкажа моята "сага" с колата...
Живея от около година в Англия и дойде време да взема автомобил. Купих Тойота Ярис 1.0 VVT 1999.
Ето я и нея
Тази кола я закарах веднага да и направя (MOT) техният технически преглед, защото беше изтекъл.
И в Тойота ми казаха че няма да мине защото тръбичката на спирачките на задна лява гума е леко корозирала и ми казаха че за £300 ще я сменят.
Попитах кое? Той вика тръбичката....
Да бях разбрал правилно, ставаше въпрос за тръбичката въпреки че за момент си помислих че говори за колата
Попитах го дали може да си я сменя сам пред нас и да докарам автомобила за преглед...при което той ми каза че няма как да я сменя пред нас, трябва ми подемник и специализирани инструменти.
Тръбичката я взех за £15 и инструментите които спестиха £275 бяха един крик, дървено трупче и чираци.
На следвашият ден не ми повярва че съм сменил тръбичката пред нас.
А сега по темата..
Още с качването в тойотата много ми хареса, колата е много удобна за каране, изчистена и спретната като дизайн.
Единственият и проблем и беше, че и липсваше кората в багажника.....И оттам вече започва истиското приключение biggrin.gif
Влизам в един сайт да търся кола на части за да купя кора, при което съвсем случайно попадам на една Тойота Ярис 1.3 2001 VVT автоматик 87700мили.
В обявата пише че колата пали но не върви, жената не е сигурна какъв и е проблема, взела си е нова кола и затова продава старата.
На следващият ден бях там да я видя!
Оказа се много запазена кола, 3- ключа, сервизна книжка, нови ремъци, масла, филтри, нов акумулатор, първа собственичка.
Колата е била обслужена месец преди да пусне обявата.
Обясни ми че колата както върви, при натискане на спирачката гаснела, после пали без проблем до следващото спиране и този проблем и се е появил преди две седмици, но рядко го правела (примерно днес може и да не го направи но утре ще го направи)
Запалих колата работи двигателят работи добре, автоматикът също...карах я нямаше проблем.
Реших да я купя и тръгнах към вкъщи, 50 мили колата се държа перфектно нито гасна нито нищо.
Прибрах се и на следващият ден почнах от въздушният филтър, маф сензора, дросел, клапи, сонди, датчици, моторчета, букси, жички, маркучета; Всичко.
Диагностика; с OBD никакви грешки.
Ето и малко снимки:
На следващият ден тръгнах да се возя да видя дали ще почне да гасне.....хмм - при първото спиране и угасна, запалих всичко беше наред.
Следващото спиране и пак угасна biggrin.gif
Вече на следващото спиране реших малко преди да спре в покои колата да включа на неутрална.....Ужас....колата държи около две хиляди оборота и мотора трес, чуди се дали да угасне или да седи на 2000RPM
Чаках всеки момент да блокира biggrin.gif
Хрумна ми да изключа буксата за VVT дачика (OCV)
За моя изненада двигателя заработи като часовник.
Последва сваляне на датчика и проверка на филтъра.
Следващата фикс идея беше да надуя всмукателния колектор за евентуални паразитни течове на въздух от колектора,тръбички, маркучета, сервото на спирачките и всичко вързано към него.
Чу се някакво присвирване на въздух, някъде близо до алтернатора.
После с цигарен дим видях горе долу къде е "пробоината"; след това проба със сапунена вода.
На снимката точно над колектора се вижда едно мехурче
След което последва следващият етап
На снимката се вижда одървената гарнитура в дясно
Днес пристигна новата гарнитура и алед монтажа се надявам да се оправи проблема.
Изчетох всичко по форумите и нищо по изчерпателно не намерих да такъв проблем на Тойота.
Аз мисля че като дръпне въздух от паразитният теч, датчиците се ошашкват, включителни и VVTто, от там се бъгва цялото управление на мотора.
Не мисля че е механичен проблемът, защото при повторно стартиране на двигателя всичко е ОК.
Четох и за VSS сензора, но засега го изключвам като проблем.
Другото което забелязах е че при натискане на спирачката, беше много одървена и едвам спря (като на стара жигула без серво)
Ще съм Ви много благодарен ако имате някакви идей за този "обладан" автомобил.
Веднага щом сложа гарнитурата ще пиша.
Благодаря Ви.
Последно промяна от camaro на 02 Фев 2015 02:15, променено общо 3 пъти.
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Първо добре дошъл!
Отдавна не съм виждал по-добре описан проблем - чак ме е яд,че не мога да те почерпя един JD/разкри се сам с едната снимка/ за положеното усилие.
За момента не мога да ти дам друга идея.
Колегата с ник мехаННика ще ти помогне.
Имаме и няколко колеги от UK,които също съм сигурен,че биха ти помогнали със съвет и локална информация - те ще се разкрият сами.
Само си попълни в профила локация във формат град/държава.
От мен получаваш награда за труда - закачам темата за 5 дни.
Успех!
Отдавна не съм виждал по-добре описан проблем - чак ме е яд,че не мога да те почерпя един JD/разкри се сам с едната снимка/ за положеното усилие.
За момента не мога да ти дам друга идея.
Колегата с ник мехаННика ще ти помогне.
Имаме и няколко колеги от UK,които също съм сигурен,че биха ти помогнали със съвет и локална информация - те ще се разкрият сами.
Само си попълни в профила локация във формат град/държава.
От мен получаваш награда за труда - закачам темата за 5 дни.
Успех!
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Благодаря за посрещането.
Относно темата, гледах да я съкратя малко за да е по разбираема.
Ще видя да оправя снимките, че излизат наполовина.
През телефона съм и е малко тегаво.
А за "JD"....като разглабях колата на вън беше 1градус...трябваше да се сгрея
Относно темата, гледах да я съкратя малко за да е по разбираема.
Ще видя да оправя снимките, че излизат наполовина.
През телефона съм и е малко тегаво.
А за "JD"....като разглабях колата на вън беше 1градус...трябваше да се сгрея
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
-
- Мнения: 1692
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Този Oil control valve от снимката е счупен, като отвиеш болтчето трябва да излезе и това което е останало в отвора. Потърси снимка на проклетията за да добиеш представа. https://www.google.bg/search?q=oil+cont ... 67&bih=722
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Здравейте.
Днес почнах да редя пъзела
Тук колектора вече е на място
След като беше монтирано всичко, реших за всеки случай да надуя системата (от любопитство).
При което, много ясно отново се чу да съска въздух от същото място на колектора.
Реших преди да сваля колектора за да видя дали е пукнат някъде, да сваля датчика и да запуша дупчицата и да видя дали пак ще изпуска.
Офффф олекна ми оказа се че колектора си е здрав
После се загледах в датчика тогава видях че челото му е криво и в последствие разбрах, че е счупен.
Още преди седмица като го свалях да го чистя ми направи впечатление че в интернет всички които видях бяха с буталото а моя беше само шаутерчето.
На снимката се вижда как фланчето горе в ляво му е криво (загледаите се в посока на 11 чадът)
Другото което ми направи впечатление е кривото ухо на болта, което се вижда ясно тук
После извадих на златистата Тойота датчика да видя нагледно какво представлява и разликата беше...
Толковааа криво, че нямаше как да влезне влезне, както може да видите тук:
Чудих се дали да взема нов, но реших да го оправя този... и
Капсолован вече и готов за монтаж.
Следващото надуване на системата........ нищо не се чуваше, намаше паразитен въздух, нямаше свистене...нищооо.
Единствено се чуваха kak пикаят мравките
После разгледах снимките, които правих преди седмица като свалях датчиха и забелязах че около него е омаслено, явно и той заедно с гарнитурата са изпускали.
Ето снимки правени преди първото сваляне:
А тази е след първото сваляне миналата седмица, Тук се вижда омасленото.
И тетака...
Монтирах останалите чарколяци и дойде време да паля двигателя за пробни кръгчета, тоест спираня.
Запали добре, работи около минутка-две, почна да прекъсва подадох му малко газ....задави се и угасна.
Никаво палене повече, проверка на всички букси, маркучета и секви други екстри.....Нищооо, всичко ток и жица.
Бензина беше на две чертички, въпреки това извадих маркучето, което отива в рейката на дюзите завъртях и почна да църцори тоест капе.
Странна работа....
В колата има бензин а всъщност няма.
И вече малко под влиянието на моя стар приятел, "чичо Jack/D"
Се преместих вътре в колата и свалих бензиновата помпа, за моя изненада...само въздух в резервоара.
Явно нивомера беше задал багажа.
Реших да го почистя и каквото стане....или ще заработи или не, така или иначе го бях свалил.
За да почистите пъпката никога не ползвайте шкурка, най-добре е да се вземе станиол от цигари и го сложете под пъпката, хубаво е да я повдигнете с клечка за зъби:
За да почистите самите писти ползвайте салфетка напоена с парфюм .
Тук се вижда, че бяха малко позацапани:
Така или иначе е демонтирана помпата може да почистите и кожуха като духнете през този отвор:
И резултата сами го виждате:
Това излезна само от кожуха, помпата беше малко по чиста.
Пробвах нивомера без да го монтирам на резервоара.... Работи като нов.
Утре сипвам бензин и почвам с пробните спираня, надявам се всичко да е наред
Щом имам резултат ще пиша веднага.
Днес почнах да редя пъзела
Тук колектора вече е на място
След като беше монтирано всичко, реших за всеки случай да надуя системата (от любопитство).
При което, много ясно отново се чу да съска въздух от същото място на колектора.
Реших преди да сваля колектора за да видя дали е пукнат някъде, да сваля датчика и да запуша дупчицата и да видя дали пак ще изпуска.
Офффф олекна ми оказа се че колектора си е здрав
После се загледах в датчика тогава видях че челото му е криво и в последствие разбрах, че е счупен.
Още преди седмица като го свалях да го чистя ми направи впечатление че в интернет всички които видях бяха с буталото а моя беше само шаутерчето.
На снимката се вижда как фланчето горе в ляво му е криво (загледаите се в посока на 11 чадът)
Другото което ми направи впечатление е кривото ухо на болта, което се вижда ясно тук
После извадих на златистата Тойота датчика да видя нагледно какво представлява и разликата беше...
Толковааа криво, че нямаше как да влезне влезне, както може да видите тук:
Чудих се дали да взема нов, но реших да го оправя този... и
Капсолован вече и готов за монтаж.
Следващото надуване на системата........ нищо не се чуваше, намаше паразитен въздух, нямаше свистене...нищооо.
Единствено се чуваха kak пикаят мравките
После разгледах снимките, които правих преди седмица като свалях датчиха и забелязах че около него е омаслено, явно и той заедно с гарнитурата са изпускали.
Ето снимки правени преди първото сваляне:
А тази е след първото сваляне миналата седмица, Тук се вижда омасленото.
И тетака...
Монтирах останалите чарколяци и дойде време да паля двигателя за пробни кръгчета, тоест спираня.
Запали добре, работи около минутка-две, почна да прекъсва подадох му малко газ....задави се и угасна.
Никаво палене повече, проверка на всички букси, маркучета и секви други екстри.....Нищооо, всичко ток и жица.
Бензина беше на две чертички, въпреки това извадих маркучето, което отива в рейката на дюзите завъртях и почна да църцори тоест капе.
Странна работа....
В колата има бензин а всъщност няма.
И вече малко под влиянието на моя стар приятел, "чичо Jack/D"
Се преместих вътре в колата и свалих бензиновата помпа, за моя изненада...само въздух в резервоара.
Явно нивомера беше задал багажа.
Реших да го почистя и каквото стане....или ще заработи или не, така или иначе го бях свалил.
За да почистите пъпката никога не ползвайте шкурка, най-добре е да се вземе станиол от цигари и го сложете под пъпката, хубаво е да я повдигнете с клечка за зъби:
За да почистите самите писти ползвайте салфетка напоена с парфюм .
Тук се вижда, че бяха малко позацапани:
Така или иначе е демонтирана помпата може да почистите и кожуха като духнете през този отвор:
И резултата сами го виждате:
Това излезна само от кожуха, помпата беше малко по чиста.
Пробвах нивомера без да го монтирам на резервоара.... Работи като нов.
Утре сипвам бензин и почвам с пробните спираня, надявам се всичко да е наред
Щом имам резултат ще пиша веднага.
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
-
- Мнения: 1692
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Смени си и горивния филтър щом си разглобил дотам. Това бялото дето му казваш "кожух" и помпата стои в средата му. За пробата с клапана на маслото- добре, но знай че не може да разчиташ на него. Смени го със здрав.
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Още вчера монтирах помпата.
Сега отивам за бензин и ще видя дали съм оправил проблема с гасненето или колата заминава за части biggrin.gif
Сега отивам за бензин и ще видя дали съм оправил проблема с гасненето или колата заминава за части biggrin.gif
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
-
- Мнения: 1692
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Гледам да ти помогна защото сина ми е на 70 мили от теб и имам бегла представа за нещата там, ама ти явно си решил с малко пръдня много боя да правиш. Твоя работа. Успех.
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Еее нямаше нуждаcamaro написа: Относно темата, гледах да я съкратя малко за да е по разбираема.
Corolla E11 4E-FE Wagon
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Благодаря за което, оценявам помощта.мехаННика написа:Гледам да ти помогна защото сина ми е на 70 мили от теб и имам бегла представа за нещата там, ама ти явно си решил с малко пръдня много боя да правиш. Твоя работа. Успех.
Днес сипах бензин колата работи чудесно.
Цял ден я карам и спирам, никакви проблеми.
На директна с включени всички консуматори и натиснта спирачка, колата се закова на 690 оборота без тресене, глъхнене или каквито и да било признаци да гасне.
Утре ще я покарам повече, ако всичко е наред то надявам се да не и отварям капака повече
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
След около 200 мили каране, колата няма никакви проблеми.
Главният виновник е бил датчика
Главният виновник е бил датчика
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите ми в главата стават на крака и ръкопляскат
- max-2
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Re: Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS автоматик гасне при спира
Браво и поздравления за изчерпателната тема, колега.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 29 Апр 2022 21:03
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.3(87), MMT, 2007
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS Auto гасне при спиране PEШЕН
Колеги, благодаря за информацията и предварително се извинявам, ако въпросът ми е нелогичен.
Моята Yaris 1.3, 87 к.с.,2007 г. има подобни симптоми и мисля да изключа буксата на VVT клапана (OCV), за да видя дали ще се промени работата на двигателя.
Има ли значение, дали ще изключа буксата при работещ двигател или трябва да я изключа преди да стартирам двигателя?
Благодаря!
Моята Yaris 1.3, 87 к.с.,2007 г. има подобни симптоми и мисля да изключа буксата на VVT клапана (OCV), за да видя дали ще се промени работата на двигателя.
Има ли значение, дали ще изключа буксата при работещ двигател или трябва да я изключа преди да стартирам двигателя?
Благодаря!
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2001 GLS Auto гасне при спиране PEШЕН
Разбира се поне на изгасен двигател. Освен ако евентуално ти се ресетва или сменя с моргаджийско горивно ECU
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта