Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Здравейте, докладвам
Сменени масло всички филтри, нови свещи , акумулатор
Свален дросел почистен , уплътнение ново както ми казахте, e*e ми се майката да търся ЕГР и се оказа че този двигател няма ,
, дюзи перфект, сабиране на всички неща , въртя и пали веднага , след 2-3 часа пак същата история върти върти верти и тогава пали …..:(((( , яадосах се заедно с майстора и веднага свалих всичко пак по едно и какво ми направи впечатление когато изкарах дросела клапата не затваря плътно има едни 2-3 мм Който когато натисна прави клик под натиск на пръста и тогава уплътнява затваря напълно( това нормално ли е при изключено състояние да не прилепва плътно) монтирам всичко и веднага пали. И сега разсъждавам когато е свалена и пак монтирана няма бензин или въздух и веднага пали, когато постои клапата да пропуска и пълни бензин или въздух и когато въртя ключа му трябва време да изчисти не знам просто лаични разсъждение , Когато запали след по-дълго въртене си мирише на суров бензин
Сменени масло всички филтри, нови свещи , акумулатор
Свален дросел почистен , уплътнение ново както ми казахте, e*e ми се майката да търся ЕГР и се оказа че този двигател няма ,
, дюзи перфект, сабиране на всички неща , въртя и пали веднага , след 2-3 часа пак същата история върти върти верти и тогава пали …..:(((( , яадосах се заедно с майстора и веднага свалих всичко пак по едно и какво ми направи впечатление когато изкарах дросела клапата не затваря плътно има едни 2-3 мм Който когато натисна прави клик под натиск на пръста и тогава уплътнява затваря напълно( това нормално ли е при изключено състояние да не прилепва плътно) монтирам всичко и веднага пали. И сега разсъждавам когато е свалена и пак монтирана няма бензин или въздух и веднага пали, когато постои клапата да пропуска и пълни бензин или въздух и когато въртя ключа му трябва време да изчисти не знам просто лаични разсъждение , Когато запали след по-дълго въртене си мирише на суров бензин
- TATI
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
- Обратна връзка:
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Никоя дроселова клапа не затваря плътно, което е и логично де.
Проверете дебита на помпата
Слагаш диагностика и гледаш стойностите
Проверете дебита на помпата
Слагаш диагностика и гледаш стойностите
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 4945
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
А при "отваряне" - лесно ли отваря. Да не е проблем с привода и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Лесно отваря , ако е помпата няма ли да има и други последствия , ?
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
виж пробвай с това:
Погледни картинката и огледай всичките маркучи към оцветените в оранжево детайлипо нея, дали не са напукани и/или скъсани някъде. Логиката ми е проста - не пали на топъл мотор и си отстранил проблемните детайли, които са най-честите заподозрени.
Като изстине мотора и пали. Следователно нещо се разширява и отваря пора или пукнатина, или проход към въздух. Обикновено това което сработва на топъл или напълно стоплил мотор, са елементите по еклогиите.
Примерно детайл 25860 е вакуумния клапан който изтегля изпаренията от резервоара. Той работи само стоплен след второто деление на стрелката за температурата на мотора. На студен мотор стои затворен. След него са въпросния канистър, със гранулите от активен въглен, и самият резервоар. 17650G е подобен клапан, но за момента нямам идея за какво служи. Отделно отгоре от шофьорската страна на двигателя имаш маркуч за картерните газове. При мен беше сцепен, дишаше и тресеше оборотите на място, но го правеше и на студен мотор.
В общи линии препипай всички маркучи и съединения които водят към входящия колектор, повечето даже влизат след основата на дросела, който сте сваляли и това ти го давам за ориентир откъде да започнеш да проследяваш маркучите.
Ако няма нищо видимо остава под въпрос спукан колектор, или гарнитурата му. Но те ще клатят оборотите дори когато запали от първия път на горещ двигател, а аз останах със впечатлението че запали ли веднъж вече няма драми с оборотите и са стабилни. Пробвай да смениш уплътнението на капачката на резервоара, или цялата ако не намериш уплътнение. Уплътнението по спомен не трябваше да е със разгромяваща цена, и когато и да го смениш едва ли ще стане по-зле. Леко развита капачка, или такава с прокъсано уплътнение ще ти добавя излишен въздух към горивната смес, през вентилацията на резервоара. Все още търся къде се намира канистъра на тая кола. На Приус2 е под колата до резервоара, при мен е в коша на мотора....
Ето ти картинката:
Погледни картинката и огледай всичките маркучи към оцветените в оранжево детайлипо нея, дали не са напукани и/или скъсани някъде. Логиката ми е проста - не пали на топъл мотор и си отстранил проблемните детайли, които са най-честите заподозрени.
Като изстине мотора и пали. Следователно нещо се разширява и отваря пора или пукнатина, или проход към въздух. Обикновено това което сработва на топъл или напълно стоплил мотор, са елементите по еклогиите.
Примерно детайл 25860 е вакуумния клапан който изтегля изпаренията от резервоара. Той работи само стоплен след второто деление на стрелката за температурата на мотора. На студен мотор стои затворен. След него са въпросния канистър, със гранулите от активен въглен, и самият резервоар. 17650G е подобен клапан, но за момента нямам идея за какво служи. Отделно отгоре от шофьорската страна на двигателя имаш маркуч за картерните газове. При мен беше сцепен, дишаше и тресеше оборотите на място, но го правеше и на студен мотор.
В общи линии препипай всички маркучи и съединения които водят към входящия колектор, повечето даже влизат след основата на дросела, който сте сваляли и това ти го давам за ориентир откъде да започнеш да проследяваш маркучите.
Ако няма нищо видимо остава под въпрос спукан колектор, или гарнитурата му. Но те ще клатят оборотите дори когато запали от първия път на горещ двигател, а аз останах със впечатлението че запали ли веднъж вече няма драми с оборотите и са стабилни. Пробвай да смениш уплътнението на капачката на резервоара, или цялата ако не намериш уплътнение. Уплътнението по спомен не трябваше да е със разгромяваща цена, и когато и да го смениш едва ли ще стане по-зле. Леко развита капачка, или такава с прокъсано уплътнение ще ти добавя излишен въздух към горивната смес, през вентилацията на резервоара. Все още търся къде се намира канистъра на тая кола. На Приус2 е под колата до резервоара, при мен е в коша на мотора....
Ето ти картинката:
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 4945
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
mapamop, когато разглобявахте дросела - забелязахте ли нещо подобно
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Hursa, да, нормално е. Някъде из темата за "скачащата стрелка между 1000 и 1400 оборота", или в тази тема: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=34041
трябваше да има снимки на дросела. Това му е "нулевото положение" за празния ход, понеже няма IACV. Kомпютъра през мотора на дросела си бута клапата назад до напълно затворено положение, ако има нужда да си коригира въздуха на празен ход. Когато вдигне оная грешка за дросела, за която бях писал се изключва управлението на дросела (спира тока на моторчето му), и тая хлабина позволява да се придвижи колата (със не-повече от 2000 оборота) на собствен ход. Както и TATI писа нагоре - няма напълно затворен дросел, защото бензина без никакъв въздух не "гърми" и евентуално прави "воден удар" по буталата.
трябваше да има снимки на дросела. Това му е "нулевото положение" за празния ход, понеже няма IACV. Kомпютъра през мотора на дросела си бута клапата назад до напълно затворено положение, ако има нужда да си коригира въздуха на празен ход. Когато вдигне оная грешка за дросела, за която бях писал се изключва управлението на дросела (спира тока на моторчето му), и тая хлабина позволява да се придвижи колата (със не-повече от 2000 оборота) на собствен ход. Както и TATI писа нагоре - няма напълно затворен дросел, защото бензина без никакъв въздух не "гърми" и евентуално прави "воден удар" по буталата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 4945
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Не - нормална ли е подобна механическа задръжка.
Не ляга ли сам в крайното си положение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Ляга сам в "нулево" (некрайно) положение.
Има торкс който го ограничава колко да отваря на максимума
Има пружина която го връща на "нулево" положение
Има торкс който го ограничава колко да затвори на "крайно" положение.
- Прикачени файлове
-
- IMG-efbf2f383604488930e91d7ec24a0466-V.jpg (966.89 KiB) Преглеждано 922 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 4945
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
А какво го задържа в "нулевото, не крайно положение"? Какво "преодолява" питащия - като го натисне.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 930
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 122 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
TPS пипан ли е? https://www.google.com/search?q=tps+sen ... s-wiz-serp
Имам предвид положението му при затворен и напълно отворен дросел?
Почисти и смажи с високотемпературна смазка( спрей) двата края на оста на клапата. Трябва съвсем леко да се движи.
Още веднъж огледай дали няма останали мизерии по тялото на дроселовата клапа. Около положение затворено. Нагарът пречи на затварянето на клапата.
Имам предвид положението му при затворен и напълно отворен дросел?
Почисти и смажи с високотемпературна смазка( спрей) двата края на оста на клапата. Трябва съвсем леко да се движи.
Още веднъж огледай дали няма останали мизерии по тялото на дроселовата клапа. Около положение затворено. Нагарът пречи на затварянето на клапата.
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
спиралната пружина. Разтяга я срещу положението ѝ в покой. Не забравяй че пружината можеш да я разпънеш (когато отваряш дросела да се ускори автомобила), но можеш и да я свиеш/компресираш (когато тотално затвориш клапата плътно). И за капак имам едни съмнения че даже и в това положение пак не е тотално затворен, че имам бегъл спомен за едно удебеление на стената зад клапата и то май беше елипсовидно, със несъразмерни размери. Но да кажем че последното изречение си го измислям, понеже нямам съвсем свеж спомен.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
gena_bs, ТПС-а е излят дефакто в капачката. Дросела ако не е същия като моя е много близо до моя конструктивно. ТПС-а е в капачката от снимката, датчик на Хол натикан между 2 магнита,вдясно на снимката. Няма как да го размести, без да натроши капачката (и да убие дросела), дори и да е много упорит. Отделно е запечатан с поп-нитове и никак не е лесно да го размести или претрепе.
Като странична информация - на Приус 1 и Приус 2 дроселите са абсолютно еднакви с тоя от снимката - от (не само) Авенсис Т25, 1ZZ-FE, произведен след 09.2004 година.
Номер на дросела на колегата: 22030-37050
Снимка ще си намерите в "гуглето".
Като странична информация - на Приус 1 и Приус 2 дроселите са абсолютно еднакви с тоя от снимката - от (не само) Авенсис Т25, 1ZZ-FE, произведен след 09.2004 година.
Номер на дросела на колегата: 22030-37050
Снимка ще си намерите в "гуглето".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 4945
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
И при "напълно" затворено положение - би трябвало да е оставена достатъчна хлабина, която да позволява преминаване на определено количество въздух. Но обикновено на пружините е зададен определен натяг - за да не минават през "свободно" състояние, получава се един "хистерезис". Тогава какво задържа клапата в напълно затвореното и положение? След като е натиснал с пръст тя е затворила и като пусне трябва да се върне в "нулевото" си положение?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 4226
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009
Е да де. Положението на покой на пружината. Нищо друго не държи в "нулево" положение тоя дросел освен силно стоманизираната пружина, която е сигурно към 2мм диаметър на телта. Горивния компютър играе непрекъснато с напрежението което подава на елеткродвигателя, за да го кара да бута клапата въпреки пружината до положението където му трябва да застане. През датчика на Хол винаги знае къде е в момента клапата. Ако има нужда да ореже въздуха на празния ход или евентуално пружината му се стори "бавна", може и да си обърне поляритета, на напрежението към електродвигателя и да си "затръшне" клапата на тотално затворено положение. Там има още един торкс отвън, който ограничава колко затворен да е тотално затворения дросел, и пак може да няма 100% затваряне.
Накратко - електромотора на дросела няма поляритет, и при смяна на полюсите си обръща посоката, за разлика примерно от компютърните вентилатори които не се движат при грешен поляритет.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта