Монтирани са от 2 седмици. Made in Slovenia. Трите са с по 35 гр, другата 75 гр. На сухо са перфектни. Карах и на дъжд,но още не мога да коментирам. (Навигаторката не става за каубойски филми)
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Verso 2.2 D-Cat 2010
- slowtraveler
- Мнения: 5020
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 176 пъти
- Получена благодарност: 157 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Това не е ли огромна тежест за автомобилна гума?!!!!
На леките ми автомобили балансиращата тежест обикновено е била под 25гр...
На леките ми автомобили балансиращата тежест обикновено е била под 25гр...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2634
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Аз бих дал на монтьора да завърти гумата с многото грамове (75) поне веднъж на 180 гр., а ако му се играе повече и на 2 пъти по 90 гр. Така се избира най-доброто съотношение за баланс, като бих внимавал и за аксиално и радиално биене на самата гума. Гледа се как се върти периферията на гумата...
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Баланса го догодиха на втория път. Но и първия път тежестта беше горе-долу толкова. Важното е че сега е добре-тествано от 0 до 210. Гумите са 215/55/17,ако има значение.
Verso 2.2 D-Cat 2010
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Днес ми монтираха поръчаните Toyo Proxes T1R 205/50/16. Малко се оказаха сделани в Малайзия ама каквито такива. На първо четене возията се подобри доста и не са толкоз шумни. За 70дБ очаквах повече шум. Гумите са доста по меки от очакваното и са с tread wear 280. Май ще трябва да им вдигна малко налягането от 2.3 на 2.5, че нещо предницата ги мачка (да не ме изцепи некоя дупка). Ако Toyo-то са с по-твърд борд си представям Фулдата колко са меки.
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Ако е възможно, моля за малко пояснения за тоз показател. Опитвах се да го налучкам какво представлява от налични гуми, но попаднах на летни сухи с 500 от една марка и подобни 200 и 320 от други, а зимни с 420- останах равнодушен към значението на конкретното число...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Показателя показва до колко се износват гумите за определен пробег. Колкото е по-ниско числото толкова по бързо се износват. Обикновенно ако е по висок tread wear-а гумите се износват по трудно, но искат и загряване за да отговарят на класа на спиране за който са произведени. Общо взето високия tread wear до някъде показва колко са пластмасови или меки гумите. Tread wear фактора още не е популярен толкова (освен в спорт средите). Понеже и аз не успях да намеря подобно инфо, то това число за нас ще е просто ориентировъчно.
Примерно числото 300 показва, че гумата ще издържи 3 пъти повече километри от такава със 100. И тук има едно Но обаче. Базата си я приема всеки производител, а не е одобрена от независима организация т.е. Ако вземем tread wear фактор 300 от гума на Мишлен, то този фактор няма да значи същото за гума на Good Year т.е. фактора служи за сравнимост само между гумите на една марка, защото базовата гума с фактор 100 не е еднаква за всички марки.
Прословутите Michelin Saver+ нещо си за ултра голям пробех ги дават клас на спиране на мокро A, ама хората казват, че нещо много пластмасови. Не им знам какъв е tread wear-a но смятам да е доста висок независимо от това какво са дали Мишлен. Та от тук излиза и, че зависимостта между tread wear-a и класа за спиране на мокро е минимална.
Toyo-то което взех е с клас на спиране на мокро "C", а се оказа доста мека гума. Има същият tread wear индекс като Uniroyal Rain Expert-а на Пежото, а последните са уникално меки гуми, и смея да твърдя, че спират като "Змей" на мокро.
Старите гуми които свалих (нещо от рода на ESA+ (Tecar) или нещо подобно) бяха доста твърди и на мокро едвам тръгвах. Все искаше да врътка гуми и то с минимална газ. Ама и возията беше доста твърда т.е. никакъв комфорт. Иначе в движение и спиране добре се държаха, но аз и не съм ги карал на лимита поради причината, че бяха износени.
Сега с новите гуми ще отида да проверят геометрията на Селиката, че нещо ми се струва старите да бяха износени от вътрешната страна с поне милиметър повече. Може и да е нормално за този автомобил, но стенда ще си каже. Иначе като цяло не тегли на никъде, дори и при по рязко спиране.
Примерно числото 300 показва, че гумата ще издържи 3 пъти повече километри от такава със 100. И тук има едно Но обаче. Базата си я приема всеки производител, а не е одобрена от независима организация т.е. Ако вземем tread wear фактор 300 от гума на Мишлен, то този фактор няма да значи същото за гума на Good Year т.е. фактора служи за сравнимост само между гумите на една марка, защото базовата гума с фактор 100 не е еднаква за всички марки.
Прословутите Michelin Saver+ нещо си за ултра голям пробех ги дават клас на спиране на мокро A, ама хората казват, че нещо много пластмасови. Не им знам какъв е tread wear-a но смятам да е доста висок независимо от това какво са дали Мишлен. Та от тук излиза и, че зависимостта между tread wear-a и класа за спиране на мокро е минимална.
Toyo-то което взех е с клас на спиране на мокро "C", а се оказа доста мека гума. Има същият tread wear индекс като Uniroyal Rain Expert-а на Пежото, а последните са уникално меки гуми, и смея да твърдя, че спират като "Змей" на мокро.
Старите гуми които свалих (нещо от рода на ESA+ (Tecar) или нещо подобно) бяха доста твърди и на мокро едвам тръгвах. Все искаше да врътка гуми и то с минимална газ. Ама и возията беше доста твърда т.е. никакъв комфорт. Иначе в движение и спиране добре се държаха, но аз и не съм ги карал на лимита поради причината, че бяха износени.
Сега с новите гуми ще отида да проверят геометрията на Селиката, че нещо ми се струва старите да бяха износени от вътрешната страна с поне милиметър повече. Може и да е нормално за този автомобил, но стенда ще си каже. Иначе като цяло не тегли на никъде, дори и при по рязко спиране.
-
- Мнения: 605
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
На едната кола имам Fulda EcoControl HP 205/55R16 91H, но не видях никъде да пише какъв е tread wear-а и. На другата имам Hankook Ventus Prime 2 K115 I30 205/55R16 91H, на които пише Treadwear 300, Traction AA, Temperature A. Търкалям ги вече 3-ти сезон и смея да твърдя, че са много добри и на сухо, и на дъжд. По завои си позволям доста високи скорости, особено когато съм сам.
А Фулдата им е 2-ри сезон. Ще видя колко км пробег ще направят и как ще се държат с течение на времето.
А Фулдата им е 2-ри сезон. Ще видя колко км пробег ще направят и как ще се държат с течение на времето.
-
- Мнения: 605
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Стана ми любопитно и взех, че свалих колелото с Фулдата. Отвътре намерих маркировката. Treadwear 300, Traction A, Temperature A.
На 3-тата ми кола има гуми Hankook Optimo K415 195/60 R15 88H, които са вече 8-ми (последен) сезон и са на около 60 000 км, но все още имат около 5 мм грайфер. На тях маркировката е Treadwear 400, Traction A, Temperature A.
На 3-тата ми кола има гуми Hankook Optimo K415 195/60 R15 88H, които са вече 8-ми (последен) сезон и са на около 60 000 км, но все още имат около 5 мм грайфер. На тях маркировката е Treadwear 400, Traction A, Temperature A.
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
e 10, вземи си Continental, няма да сгрешиш. Аз преди две седмици си взех тези гуми ........................................... и си мисля, че няма да съжалявам, защото съм доволен от марката като цяло.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 3 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
За Контито е ясно! Реших да пробвам нещо различно и засега не съжалявам. Живот и здраве, за следващи летни гуми ще пробваме и тях !e 10 написа: Вчера монтирах летните гуми и днес им врътнах около 80 км извънградско ( Dunlop streetresponse 2). Прекрасно поведение и спиране на сух асфалт, страхотно комфортна возия, изключително тихи (дават им 68 db) . Ако и на мокро се представят добре, считам избора си за абсолютно правилен . Гумите са произведени в Тайланд.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
- zi_zi_top
- Мнения: 4211
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Като се има предвид предстоящото застудяване, ще берем ядове с летните гуми.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- BOz
- Мнения: 4325
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 136 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Аз от мързел още съм със зимните. И май мързела не ме подведе тази година.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Аз на Рав 4о съм с Мишелинки за SUV, които може да се каже, че се водят и всесезонни, и няма да имам проблем при предстоящото застудяване, въпреки, че всесезонни гумй май има само Т 34
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Купих 2 нови летни гуми от Примекс и ми ги монтираха, за сега само предните смених, марката която сложих е Sailun 205 55 16 индекс H до 210 км/ч
sailun atrezzo elite
66 лева е бройката, отделно помпене с азот направихме. гумите са много добри мек каучук, като сцепление,комфорт,препоръчвам тази марка и наблягам много на индекса, това че е по малък ми харесва по мек каучук, по добро сцепление, избирам индекс спрямо мощноста на колата, по бързо ще се износят най-вероятно но пък сцеплението е по добро което е по важно за мен
колата е Селика 2001 година 143 конски сили...
sailun atrezzo elite
66 лева е бройката, отделно помпене с азот направихме. гумите са много добри мек каучук, като сцепление,комфорт,препоръчвам тази марка и наблягам много на индекса, това че е по малък ми харесва по мек каучук, по добро сцепление, избирам индекс спрямо мощноста на колата, по бързо ще се износят най-вероятно но пък сцеплението е по добро което е по важно за мен
колата е Селика 2001 година 143 конски сили...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост