Колеги, май ще имам нужда от помощ.
Вчера и аз се реших да разкарам катализатора на моя Авенсис (2.0 бензин) и ходих при Дидо да ми свърши тази работа. Преди ми излизаха 2 грешки на всеки 200-300км и си ги триех ръчно за мое успокоение.
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
Моя мотор (1AZ-FSE) е с 2 катализатора и съответно 4 ламбда сонди. След махането на катализаторите и поставяне на дистанционни втулки на долните 2 ламбда сонди няколко километра по-късно ми излязаха 2 нови грешки:
P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1)
P0153 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank2, Sensor1)
Това доколкото се ориентирам правилно са 2-те ламбда сонди над катализаторите, които явно нещо се объркват след ремонта. Сега въпросът е, дали те са повредени и за смяна или просто цялата манипулация е неуспешна и компютъра се бърка.
Мислех също така да ги тествам с омметър като някъде гледах че се проверяват на изстинал и горещ двигател и показателите трябва да са в определени норми. Обаче не съм сигурен дали "slow response" ще се отчете като ги меря по този начин.
Някой имал ли е такъв проблем и как го е решил?