4AGE
4AGE
Здравейте колеги,захванал съм се да стягам едно 4AGE
имало е вода в 2 и3 цилиндър и са се образували язви.
Имам и ремонтни бутала по тях направиха ремонт на блока
но са оставили хлабина 0,05 гледам дават /0.10-0.12/
твърдят ми от цеха в които шлайфах след 2000 км.
пазене нямало да има проблеми.
Да им го давам ли да го тръкнат още малко или да го затварям.
буталата не знам каква марка са има една котвичка от вътре
други знаци и надписи няма/най вероятно са тайвански или
нещо такова/.
Благодаря предварително надявам се да помогнете .
имало е вода в 2 и3 цилиндър и са се образували язви.
Имам и ремонтни бутала по тях направиха ремонт на блока
но са оставили хлабина 0,05 гледам дават /0.10-0.12/
твърдят ми от цеха в които шлайфах след 2000 км.
пазене нямало да има проблеми.
Да им го давам ли да го тръкнат още малко или да го затварям.
буталата не знам каква марка са има една котвичка от вътре
други знаци и надписи няма/най вероятно са тайвански или
нещо такова/.
Благодаря предварително надявам се да помогнете .
Според мен не затваряй с по-малка хлабилна отколкото е дадено по спецификация от производителя за КОНКРЕТНИТЕ бутала.
При различните марки и модели бутала се ползват различни материали, които респективно имат различен коефицент на температурно разширение.
Ако се колебаеш по-голямата хлабина е по-добре. За предпочитане е да харчи масло пред това да блокира.
Ето данните за оригиналните бутала:
При различните марки и модели бутала се ползват различни материали, които респективно имат различен коефицент на температурно разширение.
Ако се колебаеш по-голямата хлабина е по-добре. За предпочитане е да харчи масло пред това да блокира.
Ето данните за оригиналните бутала:
- Прикачени файлове
-
- cylinderblock_13.jpg (420.11 KiB) Преглеждано 2770 пъти
- zi_zi_top
- Мнения: 4211
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
При "сваряване" ще го нагрее най-много до 98-100С, а в работещ ДВГ буталото се загрява малко повече! Най-добре е да се спазват препоръките на ремонтния каталог, те са го мислили хората ...Bass_Man написа:За да ти е мирна главата по-добре го пусни на 1,1 . А другото , което можеш да направиш е да свариш едното бутало и да видиш колко ще се разшири .
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
4AGE
Стара тема, но май тук е мястото.
Фабричната хлабина е дадена горе. Сега на по-странното:
Фабричен диаметър на буталата (4AGE май всички bigport - за тях има manual-и) - 80.890 - 80.920mm, първи ремонтен = 81.390 - 81.420mm
Фабричен диаметър на цилиндърът - 81.00 - 81.03mm
Фабрична хлабина - 0.10-0.12mm
Максимално допустима хлабина - липсва. Да речем, че е същото увеличение, както при 5A-FE (STD: 0.14-0.016mm (във инча са ОК, после защо падат совалките ), max 0.18mm) >> фактор 1.2 от средната >> max 0.144mm0.132mm
Максимално допустим диаметър на цилидърът - 87.23mm
...как със stock компоненти се постига горепосочената хлабина при дори и минимално износване на цилидърът, пък какво остава за "максимално допустим преди правене"?!
Фабричната хлабина е дадена горе. Сега на по-странното:
Фабричен диаметър на буталата (4AGE май всички bigport - за тях има manual-и) - 80.890 - 80.920mm, първи ремонтен = 81.390 - 81.420mm
Фабричен диаметър на цилиндърът - 81.00 - 81.03mm
Фабрична хлабина - 0.10-0.12mm
Максимално допустима хлабина - липсва. Да речем, че е същото увеличение, както при 5A-FE (STD: 0.14-0.016mm (във инча са ОК, после защо падат совалките ), max 0.18mm) >> фактор 1.2 от средната >> max 0.144mm0.132mm
Максимално допустим диаметър на цилидърът - 87.23mm
...как със stock компоненти се постига горепосочената хлабина при дори и минимално износване на цилидърът, пък какво остава за "максимално допустим преди правене"?!
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- ufer
- Мнения: 2634
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
4AGE
Аз преди 3 години монтирах нови бутала на моето 4AGE по препоръка на хора от сектора - марка Teikin. Фирмата е индонезийска или филипинска, но доставя бутала от 50 години на много японски производители. Засега тези бутала са перфектни. Ако твоите бутала са същите, не би трябвало да имаш проблем. Виж, цилиндрите трябва да ги шлайфаш по предписание... Пиши от кого си ги купил и дай някоя снимка... Иначе имам 4 оригинални бутала, но са със стандартен размер, а ти вече минаваш на ремонтен... Апропо, на каква кола слагаш този мотор?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта