Страница 1 от 2

Реставриране на celica

Публикувано на: 19 Фев 2009 14:53
от Georgimitrovich
Ако темата не за тази секция, моля да ме извините и да бъде преместена.

Предстои ми започването на проект за реставриране на моята селика. Ще кача актуални снимки. Моля, колегите да споделян мнения и препоръки. За сега това което със сигурност ще правя е:
- радиатор (комплекат с капачка перки датчик и пр.)
- полуоски 2бр.
- изпускателна система
- претапициране на всички седалки, волан, топка скоростен лост, кори на вратите.
( оригиналната кожа е сива, мислех си за вариант черна или червена кожа)
- съединител
- таван (външна + вътрешна част)
- окачване отпред + отзад
- премахване на газовата
- всмукателни колектори (защото старите имат дупки там от кадето минава газта)
- цялисто пребоядисване (дали да сменя и цвета й??? )
Интересуват ме съвети и препоръки, какво да правя с двигателя

Благодаря предварително, всякакви мнения ще са ми полезни.

Публикувано на: 19 Фев 2009 15:06
от rudolf
жоре, така кат гледам аз лично първо щях да помисля какво искам да постигна--което си е индивидуално решение,,,и ако няма да пипам окачване и двигател и да наливам пари по тунинги,щях:
1.да защитя ламарината от ръжди,,(ако имаш намерение да я караш повече от 3 години)
2.да ревизирам окачването и всичко по техническото състояние на автомобила....
3.интериор и екстериор.
4.последно--боядисване.(не бих правил без причина,особено ако няма да я карам повече от 3 години.)

първо намисли за какво точно ще я ползваш и какво ти е приоритет....ако се окаже че я ползваш за софия-пловдив-софия,,може и махането на газовата да не е добра идея..

Публикувано на: 19 Фев 2009 19:38
от Elboriso
За боядисването и за тапицерията мога да помогна :thumbsup:

П.С. Кога ще ни посетиш нас софиянците??? :whistle:

Публикувано на: 19 Фев 2009 22:36
от Georgimitrovich
Незнам приятелю, нищо немога да ти обещая още. Вече в няколко теми обясних че до края на фев. хотела ми е пълен и немога да мръдна никаде. Слизам до Пловдив само по изключение за по час два да си накупя разни неща и аре пак нависоко в гората. Обещал съм ти като доида да звъна и знаеш че не се отмятам и ще го направя. Видях снимки на работи на вашия тапичер на саита и много ми харесаха, но искам да видя и нещо направено на живо, пък и цените също не са без значение.

Публикувано на: 20 Фев 2009 09:26
от diver
Пребоядисване и претапициране 3к. 2к боя, 1к тапицер. Смяна на генерацията вероятно Фидко може да каже по-точна цифра, ма ме съмнява качествени гърнета да са под 7-800лв. За останалите неща залагам поне на още 1000лв, та въпроса е струва ли си да набиеш 5к в кола чиято пазарна стойност вероятно е по-ниска....При рецесията и морето от коли, дет седят и няма кой да ги купи, дали не е по-меродавно да вземеш нещо по-ново?

Публикувано на: 20 Фев 2009 21:44
от Georgimitrovich
За това и казах реставриране. Когато колата стане, ако стане, няма да се кара. Ще се изкарва рядко, като е сухо и еи така за малко ветрец в побелелите ми коси, някоя събота или неделя. За нова кола още се чудя какво да е за сега карам камрито ако ми се наложи, но уви почти не мърдам никаде. Та основната идея е колата да стане квато е била като е излязла от завода до колкото това е постижимо.

Публикувано на: 20 Фев 2009 22:55
от speedking
обади се за тапицерия имам познат който работи мнооо добре и не взима много виждал съм негови коли и доколкото знам той е правил жълто-сивата тройка дето е бяха снимали в MAXI Tuning

Публикувано на: 20 Фев 2009 23:09
от Georgimitrovich
тапицери има много то е ясно,но какво да правя с двигателя. Питам, защото като се почне си мисля че приципа е следния. Всичко вънка копето се прави там както си трябва и пр. през това време се претапицира което е нужно престига новия таван от англия, а в същотото време се чудя дали да се отвори двигателя и да му се направи една основна ревизия или да се мисли за вариан нов на малко км. Ако да за както да се преготвя. Искам когато почна да съм събрал всички части и да е само труд. Не искам да я разглобя и да седи разглобена 2 години. Или да се направи като хората или изобщо да не се почва. По-добре в това състояние да е згобена и вървяща от колкото да е наполовин зглобена и невървяща.

Публикувано на: 21 Фев 2009 04:59
от Bass_Man
А мислиш ли ако сменяваш двигателя да го регистрираш или ще си го караш без промяна в талона ?

Публикувано на: 21 Фев 2009 09:00
от Georgimitrovich
не съм мислил но защо ми е да го оправям талона, тая кола си е вечно моя от тука нататък. Каква ти е идеята?

Публикувано на: 22 Фев 2009 02:12
от Bass_Man
Ами ако няма да го регистрираш може да сложиш и нещо малко по-мощничко :whistle: .

Публикувано на: 22 Фев 2009 12:32
от Georgimitrovich
Имам го и това като вариант да си поръчам поли да ми докара един читав 3S-GTE, но от тука идват и другите вапроси. Мойта не може да стане 4х4 щотото купето е различно отдоло, поне така аз си мисля. Ако се сложи такъв двигател минавам в графата тЮнинг проекти, а не реставрация. Все пак ако се сменя двигателя дали от GT-4 ще влезе, ако влезе няма ли да му доидат в повечно 250 коня на предно, ще трябват джанти гуми и пр.

Друг е варианта вместо да се копува двигател и да се правят сложни гимнастики с неясен изход, да се потърси някоя одарена GT-4 и тук да се оправя и реставрира на същия принцип, но за този план трябват много средства или поне аз така си мисля.

Затова пуснах темата да събера повечко компетентни мнения.

Публикувано на: 22 Фев 2009 14:51
от rudolf
Georgimitrovich написа:Имам го и това като вариант да си поръчам поли да ми докара един читав 3S-GTE, но от тука идват и другите вапроси. Мойта не може да стане 4х4 щотото купето е различно отдоло, поне така аз си мисля. Ако се сложи такъв двигател минавам в графата тЮнинг проекти, а не реставрация. Все пак ако се сменя двигателя дали от GT-4 ще влезе, ако влезе няма ли да му доидат в повечно 250 коня на предно, ще трябват джанти гуми и пр.

Друг е варианта вместо да се копува двигател и да се правят сложни гимнастики с неясен изход, да се потърси някоя одарена GT-4 и тук да се оправя и реставрира на същия принцип, но за този план трябват много средства или поне аз така си мисля.

Затова пуснах темата да събера повечко компетентни мнения.
практиката показва че човек на 3-4 години си сменя приоритетите за автомобил,и ако мислиш да я праиш за да си я държиш и да не я караш--след 4-5 години ще се чудиш защо си вкарвал пари ,а не си я продал.,,така си мисля...

Публикувано на: 22 Фев 2009 17:03
от ugabuga
miatai edin 3sgte vutre i ne mu misli

Публикувано на: 22 Фев 2009 19:02
от Georgimitrovich
значи общо взето мнението е да си събера парите и да си взема една селика карлос саинц и нея да човъркам???