Страница 1 от 1
за смяна ли е катализатора ми?
Публикувано на: 04 Окт 2008 11:51
от bumer911
здравейте, ходих на диагностика и ми казаха че катализатора ми бил на 40% задръстен, а колата е карана откакто е произведена почти или само на газ! възмовно ли е да е задръстен толкова? а някои знае ли дали имам ламбда сонда след катализатора(колата е Corolla'97 1.6)? Благодаря предварително
Публикувано на: 04 Окт 2008 12:44
от slowtraveler
Сигурно Fido_Dido, ще даде по-компетентно мнение от опит, но според мен може да ти се задръсти катализатора дори и да караш само на газ.
Причината е в изгарящото масло (за което няма значение дали си на газ или на бензин), което също прави сажди...
Според мен просто я настъпи повечко да видиш дали ще се самопочисти катализатора.
А и 40%(пък как и са ги измерили) не ми изглеждат като 80% и би трябвало да издържи още без да създава проблеми...
Публикувано на: 04 Окт 2008 13:17
от Uncle Dido
Ей това с процентите ме уби! biggrin.gif biggrin.gif
С една сонда си. Понякога, ако не е добре центровката на газовата, при обеднена смес се окислява катализатора. Но трудно се запушва. Защо да е за смяна, тромава ли я усещаш колата? Как е във високите обороти (4000 и нагоре)?
Първите симптоми за минимално запушване, е когато газовете започнат да миришат на сяра - като развалени яйца.
Re: за смяна ли е катализатора ми?
Публикувано на: 04 Окт 2008 19:47
от diver
bumer911 написа:здравейте, ходих на диагностика и ми казаха че катализатора ми бил на 40% задръстен,...
Ех тези диагностици не се шегуват.....кажи поне къде си ходил, да знаем да не ходим?!
Инак симтомите за запушен катализатор са по-голям разход, шумен двигател, липса на мощност...
Ако чек енжина не свети, предлагам тия майстори да си ги сложиш гордо на трибукеника и да минеш на диагностика нейде другаде....
При ФидоДидо примерно. Поне няма те излъже.
Re: за смяна ли е катализатора ми?
Публикувано на: 04 Окт 2008 20:19
от Uncle Dido
diver написа:bumer911 написа:здравейте, ходих на диагностика и ми казаха че катализатора ми бил на 40% задръстен,...
Ех тези диагностици не се шегуват.....кажи поне къде си ходил, да знаем да не ходим?!
Инак симтомите за запушен катализатор са по-голям разход, шумен двигател, липса на мощност...
Ако чек енжина не свети, предлагам тия майстори да си ги сложиш гордо на трибукеника и да минеш на диагностика нейде другаде....
При ФидоДидо примерно. Поне няма те излъже.
Ура! Diver е Жив!!! laugh.gif laugh.gif
Re: за смяна ли е катализатора ми?
Публикувано на: 04 Окт 2008 20:21
от diver
Fido Dido написа:diver написа:bumer911 написа:здравейте, ходих на диагностика и ми казаха че катализатора ми бил на 40% задръстен,...
Ех тези диагностици не се шегуват.....кажи поне къде си ходил, да знаем да не ходим?!
Инак симтомите за запушен катализатор са по-голям разход, шумен двигател, липса на мощност...
Ако чек енжина не свети, предлагам тия майстори да си ги сложиш гордо на трибукеника и да минеш на диагностика нейде другаде....
При ФидоДидо примерно. Поне няма те излъже.
Ура! Diver е Жив!!! laugh.gif laugh.gif
Оцелехме и тоя път, за другия ще видим biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
благодаря
Публикувано на: 05 Окт 2008 12:10
от bumer911
благодаря на всички за отговорите! ходих на диагностика в княжево, на един площад се намира сервиза,близо е до сервиза на Rover и там получих тази информация за катализатора:)и още куп други работи се оказа,че са за смяна,но май ще трябва да отида и някъде другаде,за да се уверя!
иначе колата я усещам леко тромава особено на по високи обороти,много и е мъчно при изпреварване!
проблема е решен
Публикувано на: 12 Окт 2008 11:14
от bumer911
реших си проблема! махнах катализатора,който наистина се оказа задръстен и си сложих резонатор и съм много доволен от резултата!
Публикувано на: 12 Окт 2008 11:28
от slowtraveler
Поздравления колега за решаването на проблем
Между другото - някой пробвал ли е да почиства катализатор?
Ако не е натрошен, а само запушен дали няма да се почисти ако му се пусне чист кислород?

Публикувано на: 12 Окт 2008 17:47
от Kiki
slowtraveler написа:Поздравления колега за решаването на проблем
Между другото - някой пробвал ли е да почиства катализатор?
Ако не е натрошен, а само запушен дали няма да се почисти ако му се пусне чист кислород?

Чел съм, че не подлежи нито на почистване, нито на някакъв ремонт.
