Страница 1 от 3

Потракване на клапаните - много ли е лошо?

Публикувано на: 12 Сеп 2008 10:20
от kofarata
Колеги, смених маслото с Мотул 6100, след което се появи въпросното потракване... явно повдигачите вече не го вдигат :sex: ... нема значение дали е загряла или не, шума си е един същ. Иначе масло не харчи ( засечка за 2000км), върви си, нема пушеци отзад и не и е мазен ауспуха. Та бъпроса ми е да си свиркам ли и до кога? Ще му стане ли по-добре на двигателчето от некаква добавка, макр че съм много против.. щото ако тръгна да го лекувам както си трябва подозирам, че ще ми се оттели вола :help:

Публикувано на: 12 Сеп 2008 15:20
от Petar
Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?

Re: Потракване на клапаните - много ли е лошо?

Публикувано на: 12 Сеп 2008 20:38
от diver
kofarata написа:Колеги, смених маслото с Мотул 6100, след което се появи въпросното потракване... явно повдигачите вече не го вдигат :sex: ... нема значение дали е загряла или не, шума си е един същ. Иначе масло не харчи ( засечка за 2000км), върви си, нема пушеци отзад и не и е мазен ауспуха. Та бъпроса ми е да си свиркам ли и до кога? Ще му стане ли по-добре на двигателчето от некаква добавка, макр че съм много против.. щото ако тръгна да го лекувам както си трябва подозирам, че ще ми се оттели вола :help:
На какъв мотор и на какви километри е? Ако преди това не е тропкал, лично аз не бих експериментирал и бих сменил маслото в миг....

Публикувано на: 13 Сеп 2008 00:53
от Bass_Man
Това 6100 общо взето не говори много за маслото хубаво е да споменеш и вискозитета XW-XX , като X са цифрички .
И другото нещо ако колата е с хидравлични повдигачи не е добре да караш с тракащи клапани !
ПС може и да не е от маслото ами предишното да е било с добавчица нещо ?!?!?!

Публикувано на: 13 Сеп 2008 12:44
от kofarata
Petar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?
на 150к. поне така пише dry.gif , а и така изглежда. притесняват ме само тракашите клапани.

Вискозитета на новота масло е 15w40 полусинтетика... но допускам, че в старото е имало добавчица. А иначе 7A-FE с хидравлични повдигачи ли е и ако да настройката им цялостно отваряне ли означава? Благодаря за мненията :thumbsup:

Публикувано на: 13 Сеп 2008 18:21
от Kiki
kofarata написа:
Petar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?
на 150к. поне така пише dry.gif , а и така изглежда. притесняват ме само тракашите клапани.

Вискозитета на новота масло е 15w40 полусинтетика... но допускам, че в старото е имало добавчица. А иначе 7A-FE с хидравлични повдигачи ли е и ако да настройката им цялостно отваряне ли означава? Благодаря за мненията :thumbsup:
Колега, 15w40 си е чисто минерално масло и няма нищо общо със синтетиката! Според мен по-добре ще е да се кара поне с полу синтетика-10w40-поне!

Публикувано на: 13 Сеп 2008 19:35
от diver
Смени маслото и не се ебавай. Твърде вероятно да си налетял на масло-менте.....

Публикувано на: 13 Сеп 2008 20:48
от fido
Ако е първа смяна на масло 100% е имала добавка :thumbsup:

Публикувано на: 14 Сеп 2008 00:51
от jim_beam
колега и аз смених с motul 6100 synergie+ sae10w40,да не става въпрос за същото?
защото веднага след смяната ми направи впечатление почукването на клапаните,въобще мотора стана по-шумен.иначе маслото е полу-синтетично и според спецификациите трябва да е много добро,минах 5000км не го гори.моята кола е на 35к в момента и мисля е също с хидравл. повдигачи на клапаните.
за менте не е,поръчах го директно от германия. unsure.gif аз очаквах като мина на по-гъсто масло да стане по-тих мотора и да свали разхода му,второто стана но първото-обратно. mad.gif

@Bass_Man
защо е лошо при хидр. повдигачи да се кара така това може ли да поясниш pls? wacko.gif май ще се ходи пак на смяна mad.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2008 01:21
от PESHO OT MARS
Понеже никой не си направи труда да отговори на момчето.
Двигатели 3S-FE/GE 4/7А-FE не са с хидравлични повдигачи на клапаните а с "пулове". Така че е маслото е оказало въздействие по някаква друга причина. На мойта наскоро преди 2000 км. и смених маслото със пълна синтетика напук на една камара "разбирачи" и колата си работи идеално. Други разни дреболии ме изнервят адски и не и се радвам пълноценно засега.

Публикувано на: 14 Сеп 2008 01:37
от slowtraveler
Аз съм имал проблем с минерално и полу-синтетично масло при хидравлични повдигачи....
Клапаните тракаха сутрин, докато не преминах на синтетика и след това нямах проблеми....
Тракането означава, че повдигача не обира луфта до предвидения при конструирането на двигателя. Практически клапаните отварят със закъснение и затварят по-рано....
Което като цяло променя газоразпределителната диаграма (не в много големи граници).
Според мен тракането е поради различен вискозитет на маслото при конкретния температурен диапазон на работа на повдигача.
Освен това тракането би трябвало да увеличава динамичното натоварване на разпределителния вал....
Ако каналчетата на повдигача са затлачени, по-'дебелото' масло не може да натисне повдигача.
Аз бих сменил маслото с такова, което отговаря на спецификацията на двигателя, а ако пак тракат - с пълна синтетика, която е с по температурно-стабилен вискозитет... (ако пак тракат, работата отива на почистване/смяна на повдигачи)

П.С. ако не е с хидравлични повдигачи чети мнението на Pesho ot Mars biggrin.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2008 01:55
от jim_beam
slowtraveler написа:Аз съм имал проблем с минерално и полу-синтетично масло при хидравлични повдигачи....
Клапаните тракаха сутрин, докато не преминах на синтетика и след това нямах проблеми....
Тракането означава, че повдигача не обира луфта до предвидения при конструирането на двигателя. Практически клапаните отварят със закъснение и затварят по-рано....
Което като цяло променя газоразпределителната диаграма (не в много големи граници).
Според мен тракането е поради различен вискозитет на маслото при конкретния температурен диапазон на работа на повдигача.
Освен това тракането би трябвало да увеличава динамичното натоварване на разпределителния вал....
Ако каналчетата на повдигача са затлачени, по-'дебелото' масло не може да натисне повдигача.
Аз бих сменил маслото с такова, което отговаря на спецификацията на двигателя, а ако пак тракат - с пълна синтетика, която е с по температурно-стабилен вискозитет... (ако пак тракат, работата отива на почистване/смяна на повдигачи)

П.С. ако не е с хидравлични повдигачи чети мнението на Pesho ot Mars biggrin.gif
благодаря за пояснението.
това с температурния диапазон не е така в случая,тъй като на колегата както и на мен тракат независимо дали е студен или топъл двигателя.освен това на моята не е възможно да има запушени канали на тия км,досега съм карал само с 5w30 синтетика.
за вискозитета никoй производител не ти препоръчва вискозитет,а казва според климатичния пояс.изискват само спецификация например за моя е достатъчно API CF,което си е доста обширно понятие.и понеже интервала е 15к аз гледам да може да ги издържи и избрах допълнително към тая и 229.3 спецификация на мерцедес-издържа до 20к.дотук добре,но явно тия хидр. повдигачи искат въпреки това рядко масло,за да работят тихо(нормално?). значи 10w40 се оказва погрешен вискозитет за тоя мотор,както и за тоя на колегата.
с 5w30 маслото се чуваше леко претракване на клапаните само като натисна на определено ниво газта,и то за кратко.иначе си беше доста по-безшумен. wacko.gif теоретично би трябвало тогава с 0w40 да е най-тих мотора.
въпроса ми е ако си карам така още 10к км до следващата смяна може ли да се разбие нещо,въобще каква е опасността?

Публикувано на: 14 Сеп 2008 11:25
от slowtraveler
jim_beam, ще ти издържат ли нервите моторчето да ти потраква още 10х.км :whistle:
С оригиналното масло тракаше ли?
Аз съм на принципа - ако машинката върви добре, не правя никакви промени/самоинициативи в консумативи и т.н...
Бих го сменил веднага с масло, препоръчано от производителя, щото какъвто и да е ремонт би излязъл по-скъп от смяна на масло :thumbsup:
Според мен като следствие от тракането на по-голяма дистанция, би трябвало да се появи неравномерно износване на разпределителния вал, защото реално той започва да натиска повдигач/клапан в друга зона, с друга атака на ръба...
Но това би трябвало да се прояви ако се карат доста х.км в това положение...

Публикувано на: 14 Сеп 2008 14:16
от PESHO OT MARS
Както казах по-горе 7A-FE е с пулове не с хидравлични повдигачи, по-добре е да закара веднага колата на ремонт преди нещо да е изтропало фатално.

Публикувано на: 14 Сеп 2008 14:37
от Scott
PESHO OT MARS написа:Както казах по-горе 7A-FE е с пулове не с хидравлични повдигачи, по-добре е да закара веднага колата на ремонт преди нещо да е изтропало фатално.
PESHO, тук има омешани двама колеги - единия с 7A-FE, а другия предполагам е с 2AD-FTV