Страница 1 от 2
Вибрации при празен ход на Toyota Avensis 2003 г.
Публикувано на: 07 Дек 2007 20:31
от Jenny
Здравейте,
Имам следните проблеми с Тойота Авенсис (началото на 2003 г.):
1. На празен ход, когато колата е изключена от скорост, се усещат вибрации. Оборотите на празен ход са около 800. При покачване на оборотите до 850 - 870 това вибриране изчезва. Вибрациите понякога са слаби, а друг път се усещат силно.
От сервиза на ТМ Ауто прегледаха колата и казаха, че й няма нищо.
2. Преди няколко месеца светна лампата на таблото, която индикира проблем с двигателя. От сервиза на ТМ Ауто казаха, че трябва да се смени катализаторът. След смяната му, преди около месец, лампата отново светна. От сервиза казаха, че грешката в компютъра отново е от катализатора и сложиха добавки в горивото. Точно две седмици по-късно лампата отново светна и диагностиката на двигателя отново отчете проблеми с катализатора. Казаха, че може да е от некачествен бензин. Някой от Вас знае ли от какво може да се получава това индикиране и как да се отстрани проблемът?
Моля Ви за помощ.
Публикувано на: 07 Дек 2007 20:50
от rudolf
а ти откъде зареждаш--пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да сипеш-98-100 октана??
аз не разбирам от коли само питам колегите.не ме слушай да не ти се смеят по сервизите.,,,ама вибраций все ми се струва- 1во свещи кабели с лули--кога си ги сменял--консуматив са.
2.тампони на двигатели скорости.
,,,освен ако вибрацийте не са детонаций от лош бензин?
прескочил зъб на ангренажа??
дефктна бобина?
колата не може ли да се настрой на 870 оборота??? някаква разлика в оборотите и държането на топло и студено??
Re: Вибрации при празен ход на Toyota Avensis 2003 г.
Публикувано на: 08 Дек 2007 02:09
от jury
Jenny написа: Вибрациите понякога са слаби, а друг път се усещат силно.
От сервиза на ТМ Ауто прегледаха колата и казаха, че й няма нищо.
2. Преди няколко месеца светна лампата на таблото, която индикира проблем с двигателя. От сервиза на ТМ Ауто казаха, че трябва да се смени катализаторът. След смяната му, преди около месец, лампата отново светна. От сервиза казаха, че грешката в компютъра отново е от катализатора и сложиха добавки в горивото. Точно две седмици по-късно лампата отново светна и диагностиката на двигателя отново отчете проблеми с катализатора. Казаха, че може да е от некачествен бензин.
Съжалявам, че ще прозвучи като ирония, ама СМЕНИ СЕРВИЗААА

Публикувано на: 09 Дек 2007 01:21
от slowtraveler
rudolf написа:а ти откъде зареждаш--пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да сипеш-98-100 октана??
аз не разбирам от коли само питам колегите.не ме слушай да не ти се смеят по сервизите.,,,ама вибраций все ми се струва- 1во свещи кабели с лули--кога си ги сменял--консуматив са.
2.тампони на двигатели скорости.
,,,освен ако вибрацийте не са детонаций от лош бензин?
прескочил зъб на ангренажа??
дефктна бобина?
колата не може ли да се настрой на 870 оборота??? някаква разлика в оборотите и държането на топло и студено??
Ако двигателя ти е 1ZZ или 3ZZ нямаш високоволтови кабели за свещите, щото на всяка свещ имаш бобина, която се слага направо върху свеща.
Ангренажа също едва ли е проблем, щото е верига.
При мен такава вибрация, колкото и да е странно, се появи заради разбити втулки на вентилатора, но при теб явно проблема е другаде щом ти светва лампата.
За смяната на сервиза - ами тея юнаци са сменили вече нещо и вече са я оцапали, така, че може да ти обърнат повече внимание ако им направиш подобаващ скандал. Докато в друг сервиз трябва да започваш всичко отначало.
След като решиш проблема тогава можеш да смениш сервиза ако този не те устройва, но според мен не трябва да го правиш посредата на 'процеса'...
Публикувано на: 10 Дек 2007 09:43
от ceko26
На 2 от нашите Тойоти на около 110 000 км им святкаше лампата и при двете се оказа първата сонда. Не работела като хората ,а на едната и датчика на антифриза давал грешка. Нова сонда в ТМ струва около 350 лв. Пробвай да си изчистиш дебитомера във въздушния филтър със спрей за карбуратори.
Откачвай клема на акумолатора за около 20 сек. да ти гасне лампата.
Публикувано на: 11 Дек 2007 21:11
от gueorgi
наистина, почисти си маф сенора, някъде бях писал за това. след ходене във фирмен сервиз, където само ми изчистиха грешката в компютъра и казаха че всичко е наред, след две седмици отново светна лампичката...последва направи си сам/често срещано упражнение в бг/ и оттогава никакъв проблем. като ти правят диагностика, поискай кода на грешката и после ще поразсъждаваме отново, може някой да е минал по този път...
относно вибрациите, най-вероятно те дразнят във задръстванията, когато стоиш на празен ход, затова си включи климатика, заедно с рециркулация на въздуха, така хем няма да има вибрации, хем няма да дишаш отровите от другите коли и няма да ти се запотяват стъклата. /при включен климатик оборотите се вдигат леко от компютъра/
Публикувано на: 11 Дек 2007 23:49
от Jenny
Благодаря на всички за отговорите и съветите. Искам само да внеса малко пояснения. Дефакто двата проблема са независими един от друг. Проблемът със светещата лампа на двигателя (отчитаната грешка при диагностиката и трите пъти е грешка в катализатора) за момента е решен, докога един господ знае, но засега не е индикирала отново.
Що се отнася до тресенето:
1. Всички възможни консумативи са сменени съвсем наскоро (въздушни, горивен и маслен филтър, пистов ремък, свещи, климатикът също е сервизиран, ...). Така че проблемът не би трябвало да е при тях.
2. Бензиностанциите ги смених вече три пъти (OMV, EKO Petrolium, Lukoil). Пробвах и с 98, и колкото да е куриозно, колата се държеше по-зле отколкото с 95. А и толкова добавки ми наляха от Тойота, че ... изключих проблемът да е и в бензина.
3. Относно климатика съм съгласен, че вдига оборотите и трептенето изчезва (невинаги), но това е само моментно разрешение и то на раздразнението ми ;-), но не и на проблема в колата. Треперенето се появява само при загрят двигател, което се подразбира от по-горе казаното, тъй като тогава оборотите падат до 800/820.
Еми това са детайлите, които мога да дам. Благодаря отново на всички за мнението и опитите за помощ. Ако някой може да препоръча място, където мога да направя отново диагностика и да могат да помогнат или след детайлите, които дадох да има идея какво може да се направи, ще съм благодарен.
p.s. Двигателят е 3ZZ. Не съм сигурен дали се заблуждавам от студеното време, но понягога ми се струва, че белият пушек от аспуха е малко повече от нормалното, но вече мога да търся и под вола теле ;-).
Публикувано на: 12 Дек 2007 09:15
от gueorgi
относно вибрациите, имай предвид, че е нормално при много ниски обороти да тресе от двигателя, може би тампоните са поомекнали и се получава резонанс.
относно белия дим - има много изписано за горенето на масло точно на твоя двигател. и аз съм с такъв двигател и бая гореше масло, докато не смениха почти всички карантии на двг гаранционно в тм ауто. получавало се заради недобра комбинация сегменти-бутала или нещо такова.
Публикувано на: 12 Дек 2007 11:06
от jamie
800 оборота не са проблем - не са толкова ниски !
Публикувано на: 13 Дек 2007 09:29
от gueorgi
да, съгласен съм че не са ниски, сутринта се загледах и установих че моя авенсис като загря, оборотите паднаха на 700.
Публикувано на: 25 Мар 2008 20:43
от koelera
Колега, има ли някакво развитие при теб?
На мен вчера ми се случи същото нещо. Току що купих колата и на 5-я километър ми светна жълтата лампичка. От сервиза на Тойота казаха точно както и при теб - ниска ефективност на катализатора (но не е за смяна) и сипаха някаква добавка. Лампата не свети, но като че ли и аз имам вибрация при загрял двигател и ниски обороти.
Колата е с 1.8 VVT-i двигател и автоматични скорости. Ако включа на неутрална скорост вибрациите изчезват (доколкото ги има).
Edit: Малко допълнение: колата е 2004 година. 2 дни след като от ТМ Ауто ми сипаха добавката лампата светна пак. Просто не знам дали да ходя пак да се разправям с тях или да търся други начини да се оправя. Мислите ли, че може да е от МАФ сензора? Може ли да ме упътите къде да го намеря при мен? Търсачката на форума връща доста тредове като потърся за "МАФ"
Edit2 (по-важен): Благодарение на
тоя форум се ориентирах къде е сензора. Четейки
тази тема разбрах как да го почистя. Сензорът наистина беше мръсен и след почистването лампата изгасна.
Малко е да се каже, че съм бесен на ТМ Ауто!!! Взеха ми 85лв за да видя същият проблем след няма 2 дни! 60лв диагностика (писали са си час и половина) и 25лв за добавката за гориво! Аз с моите кебапчета го оправих за има-няма 20 мин. И то защото изчаках да позасъхне от почистващия спрей. МОШЕНИЦИ!
Много се чудя дали да не напиша едно официално писмо до ТМ Ауто в което да изразя силното си възмущение от качеството на предлаганите сервизни услуги... Спукали са ми пластмасовия капак над акумулатора... почти съм сигурен, че не беше така като им го закарах. С такова отношение просто разбиват престижа на марката тотално.
Публикувано на: 26 Мар 2008 23:19
от Ael
Тия ТМ Ауто така като чета са бахти бастуните. Всички "болежки" с една и съща рецепта лекуват. че и пари зимат за тази неграмотност която вирее при тях. Аз тия дни трябва да ходя до Тиксим Пловдив (досега не съм прочел нищо за тях тука) и ако и там са такива ,чак ми се иска сам да се пробвам да си оправя нещата ...
sensor
Публикувано на: 27 Мар 2008 23:08
от RogueT
Така...
жалко че, късно я виждам тази тема, преди година (а може би и повече) имах подобен проблем - ниски обороти на Авенсис 2003 (1ZZ -1.8 VVTi). Имаше вибрации от двигателя, усещаше се неприятно тресене в купето. Оборотите падаха временно до 750 rpm след което отново се покачват за малко и пак падат, като това се случва без никакви включени консуматори - климатик, серво на спирачка, и т.н. Освен промяната на оборотите не съм имал индикация на таблото за проблем в двигателя.
Закарах колата в ТМ Ауто за да направят диагностика, беше гаранционна тогава но не искаха да признаят диагностиката като част от гаранцията при това при очевиден проблем с работата на двигателя. Проблема се оказа замърсен MAF сензор (дебитомер) като след почистването му проблема беше отстранен за извесно време - до сега. Отново се появи тази вибрация от промяна в оборотите, не толкова изразена като преди но определено я има... Нямам време, а и честно казано ме мързи сам да хвана да го почистя (видях че има полезна тема по въпроса как става това), ще ходя така или иначе то ТМ за смяна на масло и комплект дискове и накладки, ще им кажа и да почистят отново конкретня сензор, ще пиша колко пари ще искат за това удоволствие.
Поздрави
Публикувано на: 28 Мар 2008 10:35
от koelera
за жалост при мен пак се появи проблема. май все пак е за смяна тоя сензор. ще ходя пак то ТМ Ауто и ще се опитам по кротък начин да им кажа колко съм недоволен от обслужването предния път и да наблегна че тоя път искам проблема да бъде решен.
сензор
Публикувано на: 28 Мар 2008 15:03
от RogueT
koelera,
пиши как е минала "срещата" с ТМ Ауто, ако са ти го сменили сензора, проблема с вибрациите продължава ли?
Успех!