Страница 1 от 1

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 22 Сеп 2025 16:18
от Radagrast
Здравейте!

Имам Toyota Corolla 2.0 D-4D 116кс. от 2004г. (VIN: NMTEW20E30R17186) и преди седмица изгубих 5та(последна) скорост. Когато пусна съединителят веднага я изхвърля в неутрална и работи само когато държа лоста в 5та скорост. Казаха ми че синхронизаторът и муфата са за смяна. Та въпросът ми е кое е по-добре да направя, да търся кутия втора ръка или да ремонтирам 5та-та скорост, кое колко ще излезе горе-долу и ако може да препоръчате механик в Бургас или околността. Да уточня, кутията няма проблеми с другите скорости, само с 5та.

Благодаря преварително и се извинявам ако въпроса ми се дублира, но не успях да намеря отговор в другите теми във форума.

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 22 Сеп 2025 18:32
от iovkito
Ремонтът е по-изгоден.

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 23 Сеп 2025 15:06
от Radagrast
iovkito, Ориентировъчно към колко биха излязли частите, понеже намирам някакви скоростни кутии за около 500лв. Ако не са много по скъпи ще си заслужава да се ремонтира според мен.

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 23 Сеп 2025 17:30
от Akima
Проверете номера на рамата - вероятно сте допуснали грешка при изписването - няма как да ви се помогне дотогава.
Няма как да се извърши качествен ремонт на ръчна ск. кутия без ОЕМ части.
Като наблюдавам как масово се карат тези коли на последна предавка покупката на употребявана кутия може да доведе до няколко стотин лева в кофата на пункта за скрап и повтаряне на упражнението.

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 23 Сеп 2025 17:55
от Radagrast
А да изпуснал съм една нула в номера. Номера на рамата е NMTEW20E30R017186

Ремонт на 5та скорост или смяна на скоростна кутия.

Публикувано на: 24 Сеп 2025 15:15
от ufer
Най-добре е ремонт на твоята. Аз правих моята при едно момче, понеже нямах условия (трябва подемник, каналът не дава достатъчно място за работа по 5-та). Доволен съм, момчето си свърши работата отлично. Но забравИ да минеш с 500 лв. Аз дадодох 1000 лв. само за ОЕМ частите от три държави. Смених обаче всичко около 5-та, защото отваряш, сменяш и забравяш. Има някои дребни детайли, които също са износени и са важни. Няма да минеш само със синхронизатора и муфата. Гарантирано са износени малките зъби на едното зъбно колело, които контактуват със синхронизатора, има малко лагерче, "кученца", пружинки. Важно е да имаш всичко под ръка (дори алуминиевата вилка и второто зъбно колело), че ако потрябва, да ги сложиш веднага, а не да отваряш сектора на 5-та сто пъти... :thumbsup: