Страница 1 от 1

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 08 Авг 2025 17:08
от Dozer
Здравейте колеги!
Нов съм във форума, както и относително нов в света на дизелите.
Сдобих се с фейслифтов авенсис T25 произведен в края на 2006 година.
Автомобила беше закупен от човек /да се чете частно, а не автокъща/ в Германия преди няколко месеца и докаран на ход до тук.
До момента съм карал още по-стари бензинови моноинжекции и много неща покрай този дизел не са ми известни.
А сега по същество:
При посещение на сервиза за нещо дребно (скъсах болтовете на подлакътника в пода) - майстора ми каза, че мотора не му харесва как работи. Да съм си погледнал дюзите.
Единственото, което чувам аз е - тракане при студен двигател при 2000 оборота, което изчезва при достигане на работна температура.
Послушах го и закачих колата при друг човек на диагностика за живи данни на дюзите.
За съжаление мотора вече беше топъл, а диагностиката показа следното:
Първи: 1.3
Втори: -2.5
Трети: 1.5
Четвърти: 2.9
Понеже зная, че една от дюзите е сменена с нова в Германия (не знаех точно коя) с нова - имам кутииката на новата, както и старата дюза която е сменена.
Преди да се закачи диагностиката - дюзата на 2ри цилиндър изглеждаше по-чиста от останалите.
Съдейки по това, а и по стойностите от диагностиката - мисля, че тя е новата. Но не съм 100% сигурен.
Момчето с диагностиката каза, че тази от 2ри цилиндър компенсира тази от 4ти.
До колкото знам, тези дюзи не са пиезови.
Денсо са.
От тук въпросите ми са следните:
Всичките дюзи ли да изпратя на стенд за проверка или
само тази от 4ти цилиндър?
Подлежат ли тези дюзи на "рециклиране"?
Колата няма затруднения с паленето.
Движи се и набира добре.
Нямаше записани грешки (освен една за ABS)

Също така ще ми е МНОГО от полза ако ми препоръчате хора/сервизи, които се занимават с рециклиране и/или извършват тестове със стенд.
Най-вероятно ще трябва да се свалят и изпратят в друг град, което го разбирам и не е проблем.
Извинявам се за дългия пост!

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 08 Авг 2025 18:30
от veso_hds
Провери на стенд и четирите дюзи.Рециклират се без проблем.Ако не намериш нещо по-близо до Плевен, мога да те свържа на лични с майстор от Бургас.

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 08 Авг 2025 19:56
от mapamop
Dozer написа: 08 Авг 2025 17:08 Всичките дюзи ли да изпратя на стенд за проверка или
Всичките. Минали са време и километри.
Dozer написа: 08 Авг 2025 17:08 Подлежат ли тези дюзи на "рециклиране"?
Подлежат. Преди месец проверих за приятел със същия двигател - около 250-300 лева ми цитираха цена за рециклиране. Ако ги направят добре откарват към 70 000 пробег, преди да се прецакат отново. Нова дюза я намерих на 405 лева.
Има значение мотора дали е със или без DPF - номерата на дюзите са различни.
Dozer написа: 08 Авг 2025 17:08 Колата няма затруднения с паленето.
В началото трака мотора ("чупи орехи"). Тая пикаещата с големия минус може да съсипе бутало, биела или каквото не издържи.
Ще се замота със паленето и динамиката под 8 градуса външна температура, и повечко престой.
Dozer написа: 08 Авг 2025 17:08 Движи се и набира добре.
Това го прецени, спрямо чисто нов автомобил от същата марка и модел или спрямо
Dozer написа: 08 Авг 2025 17:08 още по-стари бензинови моноинжекции
Ако е според второто, е подвеждащо изказване.

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 09 Авг 2025 14:20
от iovkito
Купуваш си 4 нови дюзи, дифтунги за излишното гориво, нова гарнитура за капака на клапаните и нови уплътнители за дюзите, които стоят на капака. След това ще имаш още поне 200 000 безпроблемни километра. Цялото удоволствие е около 1800лв.

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 09 Авг 2025 22:20
от rotsen
Здравейте,
минах по вашия път преди 5-6 месеца?!
1. м.01-02.2025г., на студен двигател дюзата "тропаше". Загрее ли двигателя = ОК! Диагностика в Тойота-Русе - 1-та дюза не работи добре!
Пробвах с "рециклиране" на "лошата" дюза = 450лв. (рециклиране=300+дифтунги+клапанчета+гарнитура+ труд + ... др.)
"Майстор-рециклатор" от гр.Севлиево. Опитен, отдавна е в занаята.
НО... явно се справя успешно с по-старичките модели автомобили.
Монтаж, и още след първите 400-500км. дюзата сега пък започна да "тропа" като загрее двигателя? На студено= ОК?!
Разговарях с "майстора" от Севлиево:
"... свършил съм си работата, имаш проблем в двигателя ..."?!" ... питах го защо не ми е дал код на рециклираната дюза, който да бъде вкаран в компа на колата ...? ... отдавна не правя такива кодове и клиентите са доволни ?!?!?! ..." ------------- ясно, напразно хвърлени на вятъра 450лв.!!!
2. м.07.2025г.. след консултация с приятел от форума, той ми намери кадърни-нови-запечатани-маркирани-с упътвания-DENSO дюзи + всичките му там дифтунги...и т.н. = 1700лв. Познат ми монтира и 4-те нови дюзи (демонтаж+монтаж) за около 2 часа!!!
3. Остава да бъдат вкарани в компа на колата новите кодове на дюзите (въпрос на 5-10 дни).
4. СЪВЕТ: ако рециклирате и 4-те дюзи, ще похарчите 700-800...1000лв.... гаранция - Франция!?
Варианта с нови дюзи е по-удачен и както са ви информирали колегите - около 200 000км. ще карате малко по-уверено.
-----------------------
Така направих аз.
Успех.

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 10 Авг 2025 15:26
от Dozer
Не успявам да се ориентирам за цената.
250-300 лева на брой ли?!
Ако да - то малко се обезсмисля, като се има в предвид цена на нова такава.
Въпреки това - ако някой има отзиви от конкретен специалист или сервиз би могъл да сподели на лично /ако постването в темата би се сметнало за реклама/.
rotsen - колко по-стари дизели? Тези вече са по на 20ина години 🙄

Благодаря за отговорите ви!

Дюзи 1AD-FTV

Публикувано на: 10 Авг 2025 16:29
от rotsen
Като "по-стари" дизели, имах в предвид тези, нямащи много електроника, без нужда от диагностика.
След време разбрах, че този "майстор" рециклира дюзи на бусове.
Явно дюзите DENSO не са негов ресор !?
‐------
Месец февруари 2025г , "майстора" за 1бр. рециклирана дюза взе 300лв.?!