Дюзи 1AD-FTV
Публикувано на: 08 Авг 2025 17:08
Здравейте колеги!
Нов съм във форума, както и относително нов в света на дизелите.
Сдобих се с фейслифтов авенсис T25 произведен в края на 2006 година.
Автомобила беше закупен от човек /да се чете частно, а не автокъща/ в Германия преди няколко месеца и докаран на ход до тук.
До момента съм карал още по-стари бензинови моноинжекции и много неща покрай този дизел не са ми известни.
А сега по същество:
При посещение на сервиза за нещо дребно (скъсах болтовете на подлакътника в пода) - майстора ми каза, че мотора не му харесва как работи. Да съм си погледнал дюзите.
Единственото, което чувам аз е - тракане при студен двигател при 2000 оборота, което изчезва при достигане на работна температура.
Послушах го и закачих колата при друг човек на диагностика за живи данни на дюзите.
За съжаление мотора вече беше топъл, а диагностиката показа следното:
Първи: 1.3
Втори: -2.5
Трети: 1.5
Четвърти: 2.9
Понеже зная, че една от дюзите е сменена с нова в Германия (не знаех точно коя) с нова - имам кутииката на новата, както и старата дюза която е сменена.
Преди да се закачи диагностиката - дюзата на 2ри цилиндър изглеждаше по-чиста от останалите.
Съдейки по това, а и по стойностите от диагностиката - мисля, че тя е новата. Но не съм 100% сигурен.
Момчето с диагностиката каза, че тази от 2ри цилиндър компенсира тази от 4ти.
До колкото знам, тези дюзи не са пиезови.
Денсо са.
От тук въпросите ми са следните:
Всичките дюзи ли да изпратя на стенд за проверка или
само тази от 4ти цилиндър?
Подлежат ли тези дюзи на "рециклиране"?
Колата няма затруднения с паленето.
Движи се и набира добре.
Нямаше записани грешки (освен една за ABS)
Също така ще ми е МНОГО от полза ако ми препоръчате хора/сервизи, които се занимават с рециклиране и/или извършват тестове със стенд.
Най-вероятно ще трябва да се свалят и изпратят в друг град, което го разбирам и не е проблем.
Извинявам се за дългия пост!
Нов съм във форума, както и относително нов в света на дизелите.
Сдобих се с фейслифтов авенсис T25 произведен в края на 2006 година.
Автомобила беше закупен от човек /да се чете частно, а не автокъща/ в Германия преди няколко месеца и докаран на ход до тук.
До момента съм карал още по-стари бензинови моноинжекции и много неща покрай този дизел не са ми известни.
А сега по същество:
При посещение на сервиза за нещо дребно (скъсах болтовете на подлакътника в пода) - майстора ми каза, че мотора не му харесва как работи. Да съм си погледнал дюзите.
Единственото, което чувам аз е - тракане при студен двигател при 2000 оборота, което изчезва при достигане на работна температура.
Послушах го и закачих колата при друг човек на диагностика за живи данни на дюзите.
За съжаление мотора вече беше топъл, а диагностиката показа следното:
Първи: 1.3
Втори: -2.5
Трети: 1.5
Четвърти: 2.9
Понеже зная, че една от дюзите е сменена с нова в Германия (не знаех точно коя) с нова - имам кутииката на новата, както и старата дюза която е сменена.
Преди да се закачи диагностиката - дюзата на 2ри цилиндър изглеждаше по-чиста от останалите.
Съдейки по това, а и по стойностите от диагностиката - мисля, че тя е новата. Но не съм 100% сигурен.
Момчето с диагностиката каза, че тази от 2ри цилиндър компенсира тази от 4ти.
До колкото знам, тези дюзи не са пиезови.
Денсо са.
От тук въпросите ми са следните:
Всичките дюзи ли да изпратя на стенд за проверка или
само тази от 4ти цилиндър?
Подлежат ли тези дюзи на "рециклиране"?
Колата няма затруднения с паленето.
Движи се и набира добре.
Нямаше записани грешки (освен една за ABS)
Също така ще ми е МНОГО от полза ако ми препоръчате хора/сервизи, които се занимават с рециклиране и/или извършват тестове със стенд.
Най-вероятно ще трябва да се свалят и изпратят в друг град, което го разбирам и не е проблем.
Извинявам се за дългия пост!