Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 07 Юли 2025 23:05
от Stan40
Здравейте, както се вижда от заглавието имам проблем с трептене. Най-осезаемо се усеща при подаване на газ на 2-ра и 3-та предавка между 1200 до към 1800 1900 оборота. Колата не губи мощност.. Някой дали е имал същия проблем и какво е решението?
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Какво се има предвид под това?
Вибрации, флуктуации в оборотите или?
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 10:44
от Тинк
Тампоните на двигателя как са?
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 11:26
от mapamop
Тинк написа: ↑08 Юли 2025 10:44
Тампоните на двигателя как са?
Напукани и разкъсани, защото са на 20 години. Но са довършени от неправилния горивен процес в двигателя, и генерираните от това вибрации. Ако са вибрации, а не "плуване и тресене на оборотите" пак заради неправилен горивен процес.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 13:15
от Stan40
Тампоните ги е гледал майстор, но със сигурност ще пробвам и при друг. Ами усеща се като треперене треперене даже пътник на задна седалка може да го усети. По странно ми е защо се усеща така на 2ра и 3та а на 4та предавка всичко е наред.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 14:22
от Тинк
Ами ако има заминал тампон точно така се усеща, защото двигателя не е закрепен стабилно и "трепери". Вижте какво ще каже другия майстор, може първия да не е догледал нещо.
Също така проверете нещо да не се е разхлабило и да дава дисбаланс. Аз например случайно открих, че на турбината се бяха разхлабили 2 болта незнайно как. Не че нещо мърдаше или тракаше, просто случайно го видях. Така че си вижте там - ауспух, скоростна кутия, климатик, радиатор, дори окачване (шарнири, биалетки, тампони на носачите, етц). Колата е сложен, взаимно свързан механизъм - от много работи може да е, косвено.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 15:02
от mapamop
Пак да задам елеметнарните въпроси, на които няма директен отговово, във още по-прост вид:
Оборотите на място или при непроменени условия, променят ли се драстично нагоре/надолу и да варират?
Да/Не ?
При статични условия - без да се променя скорост, да се натиска педала на газта, на равен терен има вибрации в купето, или няма, а просто се променя поведението на двигателя без причина?
Няма вибрации/Има вибрации. Освен вибрации двигателя си/не си променя поведението ("глъхне").
Повредените тампони не са причина а са следствие, не само от стареенето на материалите.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 15:29
от Тинк
Аз бих заложил на тампон на двигателя.
На предишната ми кола беше заминал предния тампон и като подадеш газ целия двигател почваше да се тресе.
Друго подобно тресене/вибриране съм имал от шарнир. Ама колегата казва, че трепери и на място, така че едва ли е шарнир след като колата не се движи. За да вибрира нещо със сигурност е разхлабено/скъсано - я някой тампон, я някой болт.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 15:49
от mapamop
Тинк написа: ↑08 Юли 2025 15:29
За да вибрира нещо със сигурност е разхлабено/скъсано
Дюзи, компресия. От там вече опечените и изпокъсани тампони не обират вибрациите. Дори и позатлачен ЕГР може да разбалансира горивния процес.
Втори вариант - шайби на колянов вал, климатик, водна помпа, алтернатор и/или обтегач.
Замисли се кой прави вибрациите, а не кой детайл ги маскира и обира. Тия дизелови двигатели ги хвалеха като нови че са доста тихи и спокойни, като за печков мотор. Т.е. като нови не са цепили бичметата, и нещо се е променило в тези 20 години.
Липсват всякакви технически данни и ситуацията е обяснена мъгливо.
Чешем си клавиатурите в момента, и пречим на сървъра да спи, защото му хвърляме безсмислен трафик.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 16:29
от Тинк
mapamop написа: ↑08 Юли 2025 15:49
Чешем си клавиатурите в момента, и пречим на сървъра да спи, защото му хвърляме безсмислен трафик.
Хе, че кой се притеснява за трафик в наше време?
А на сървъра нали това му е работата - да "служи" и да не се оплаква.
Трети вариант - маховик.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 16:59
от Тинк
Вариант №4 - обтяжна ролка.
Пардон, колегата таратор вече го е споменал във вариант №2.
Има логика, щото на бензиновите се сменят ролки и ремъци на 50-60 хил км, а на тия дизели нали са с верига и дай да ги плющим по 300К-400К км без да сменяме ролките.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 17:56
от Stan40
mapamop, оборотите на място силно казано да варират не е драстично. На място се усеща на моменти като отворя вратата и сложа ръка върху нея една по особена вибрация. А в движение при натиснат педал без ускорение на скоростта не се проявяват подобни явления като при ускорение.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 18:06
от Stan40
Тинк, преди 6000 хиляди съм я обслужил масло двигател, верига двигател(комплект), масло скорости, водна помпа, маслен и горивен филтър, купе и въздушен филтър.
Леко трептене на място и осезаемо такова при подаване на газ. Тойота Авенсис т25 2.2 d4d 150коня 2005г.
Публикувано на: 08 Юли 2025 18:30
от Тинк
Stan40 написа: ↑08 Юли 2025 18:06
Тинк, преди 6000 хиляди съм я обслужил масло двигател, верига двигател(комплект), масло скорости, водна помпа, маслен и горивен филтър, купе и въздушен филтър.
Еми тогава не е лошо да се провери маховика, както е казано във видеото по-горе. Но за по-сигурно...
П.П. Но не е лошо да се почне от най-простото - тампоните на двигателя да се проверят още веднъж.