Смяна на кормилна колона - Аурис Е150 2012 година
Публикувано на: 10 Юни 2025 23:05
Здравейте,
от скоро съм собственик на Тойота Аурис 132 кс, бензин, 2012 година. За съжаление след като покарах малко, установих едно неприятно чукане във волана при преминаване през неравности и дори при въртене на волана на място. Ровя из нета от няколко дни и доколкото разбрах това е всеизвестен проблем, описан е и тук в друга тема viewtopic.php?t=35718 както и тук https://www.drive2.ru/l/485411569870569 ... s874246934
Не ми харесва много предложеният бърз "фикс" със запълване на хлабината между лагерчето и корпуса с шайби, монети, винтове и т.н. главно защото изглежда, че воланът става доста тежък за въртене. Обмислям смяна на цялата кормилна колона, но не съм съвсем сигурен как да подходя. Ако търся такава втора употреба, може би е доста вероятно и тя да е със същия проблем. Другият вариант е да купя чисто нова. Намерих в някакви чуждестранни сайтове че предлагат нови, уж оригинални, директно от Япония за цени около 900 USD(без включена доставка). Проблемът е че не знам до колко са сигурни тези сайтове.
Въпросите ми са да дали някой от вас знае надежден сайт за поръчка на части от чужбина? Отделно при самата смяна, какво се случва със стартовия ключ, понеже ключалката също е част от колоната? Новата колона ще е с различна ключалка. В такъв случай и нов ключ ли трябва да се поръча? Как става разпознаването на новия ключ от колата?
Има ли някакви други особености при самата смяна?
от скоро съм собственик на Тойота Аурис 132 кс, бензин, 2012 година. За съжаление след като покарах малко, установих едно неприятно чукане във волана при преминаване през неравности и дори при въртене на волана на място. Ровя из нета от няколко дни и доколкото разбрах това е всеизвестен проблем, описан е и тук в друга тема viewtopic.php?t=35718 както и тук https://www.drive2.ru/l/485411569870569 ... s874246934
Не ми харесва много предложеният бърз "фикс" със запълване на хлабината между лагерчето и корпуса с шайби, монети, винтове и т.н. главно защото изглежда, че воланът става доста тежък за въртене. Обмислям смяна на цялата кормилна колона, но не съм съвсем сигурен как да подходя. Ако търся такава втора употреба, може би е доста вероятно и тя да е със същия проблем. Другият вариант е да купя чисто нова. Намерих в някакви чуждестранни сайтове че предлагат нови, уж оригинални, директно от Япония за цени около 900 USD(без включена доставка). Проблемът е че не знам до колко са сигурни тези сайтове.
Въпросите ми са да дали някой от вас знае надежден сайт за поръчка на части от чужбина? Отделно при самата смяна, какво се случва със стартовия ключ, понеже ключалката също е част от колоната? Новата колона ще е с различна ключалка. В такъв случай и нов ключ ли трябва да се поръча? Как става разпознаването на новия ключ от колата?
Има ли някакви други особености при самата смяна?