Страница 1 от 1
Обслужване на климатик на хибрид
Публикувано на: 04 Юни 2025 14:18
от pavlan
Здравейте, интересува ме дали и колко често обслужвате климатиците на Аурис 2 / Приус 3 например или др. хибриди?
Под обслужване имам предвид допълване на фреон/масло и вакуумиране.
Въпроса е и заради специфичното масло ND-11 което се използва при тази система с ел. компресор,
предполагам не всички, ако изобщо някой сервиз извън дилърите на Тойота ползват и поддържат в наличност.
Обслужване на климатик на хибрид
Публикувано на: 04 Юни 2025 15:25
от mapamop
Това масло е много трудно намираемо, и цената му е душманска. Масово по сервизите се ползват аналози от PAG групата. Съмнява ме да го намериш лесно по сервизите.
Извън това предполагам че се проверява нивото на фреона в системата и се допълва при нужда. Ако е нужно драстично допълване - търси се откъде се е загубил фреона и се сменят уплътненията или дефектиралите детайли.
От собствен опит - някъде на около 3-4 години е желателно да се смени дехидратора, защото го играе филтър на климатичната система и се запълва със стружки и утайки, до ниво да намали пропускливостта на системата. Веднъж на 2-3 години е пожелателно да се смени целия фреон с пресен, ако системата е само допълвана (без да е източена с машина и напълнена) или не е пипана.
След последната ревизия на цялата климатична система, изглежда че втора или трета поредна година няма да пълня климатика - днес го видях с кухненския термометър че все още достига до 6.5 градуса на изходящяи въздух, при нещо от сорта на почти 30 навън.
Обслужване на климатик на хибрид
Публикувано на: 04 Юни 2025 15:27
от Akima
pavlan написа: ↑04 Юни 2025 14:18
специфичното масло ND-11 което се използва при тази система с ел. компресор,
предполагам не всички, ако изобщо някой сервиз извън дилърите на Тойота ползват и поддържат в наличност.
Посетете дилър - ще заплатите точно това, което дължите и ще е по спецификация.
Обслужване на климатик на хибрид
Публикувано на: 05 Юни 2025 19:39
от pavlan
По 160евро за 250гр го намирам в нета оригинално ND-11 на Denso. Иначе има и някакви по-евтини алтернативни POE масла.
От малкото което намерих да прочета за климатика при хибрида, май по-добре да не пипам ако няма проблем

И като цяло не се намират много оплаквания.
Ще пробвам и описаното
тук.
mapamop написа: ↑04 Юни 2025 15:25
Това масло е много трудно намираемо, и цената му е душманска. Масово по сервизите се ползват аналози от PAG групата. Съмнява ме да го намериш лесно по сервизите.
Извън това предполагам че се проверява нивото на фреона в системата и се допълва при нужда. Ако е нужно драстично допълване - търси се откъде се е загубил фреона и се сменят уплътненията или дефектиралите детайли.
От собствен опит - някъде на около 3-4 години е желателно да се смени дехидратора, защото го играе филтър на климатичната система и се запълва със стружки и утайки, до ниво да намали пропускливостта на системата. Веднъж на 2-3 години е пожелателно да се смени целия фреон с пресен, ако системата е само допълвана (без да е източена с машина и напълнена) или не е пипана.
След последната ревизия на цялата климатична система, изглежда че втора или трета поредна година няма да пълня климатика - днес го видях с кухненския термометър че все още достига до 6.5 градуса на изходящяи въздух, при нещо от сорта на почти 30 навън.
Обслужване на климатик на хибрид
Публикувано на: 05 Юни 2025 22:02
от WoLF
Системата не я пипам аз, ако работи добре...