Страница 1 от 1
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 18 Май 2025 07:44
				от ljubo_78
				Здравейте колеги, имама следния проблем както си работеше колата изгасна и няма палене.Не иска да върти изобщо.Като дам на контакт, нa таблото не светят индикаците на акумулатор и check engine и километрите ги няма. Сменил съм акумулатора и нов клеморед за всеки случай, всички предпазители са здрави. Няма комуникация с компютъра през OBD-то също. Ще се радвам, ако споделите някакви  идеи за проблема. Благодаря
			 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 18 Май 2025 08:42
				от mapamop
				Нещо, което зависи от контактния ключ работи ли?
Радио, запалка, електрически стъкла примерно. 
Почти всички вериги минават през клемореда на ключа ("маргаритката"). Уредите на километража работят ли? Температура и бензиномер примерно. 
Мисля си чисто първосигнално за клемореда на ключа или circuit opening relay (ако не бъркам изписването на името).
			 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 18 Май 2025 08:52
				от slowtraveler
				Силовите кабели от акумулатора, алтернатора, стартера, маса?
			 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 19 Май 2025 14:29
				от ljubo_78
				Почти всичко работи, индикация за отворени врати, abs, лампата на маслото , на ръчната спирачка, стъклата работят, всички светлини, чистачки. За горивомера и температурата необърнах внимание довечера ще проверя и ще пиша.Няма го акумулаторчето, чека и километрите.Силовите кабели съм проверил.Има маса на двигателя и купето.Най - интересното е , че когато на буксата на клемореда, от постояния плюсов кабел като подам ток на всики други кабели с мостчета светват всички лампи както е редно да светят при подаден контакт, стартера чука, но само така което не е решение. Ще проеря и въпросното circuit opening relay, мисля че е зад таблото с предпазители в купето.Там са 3 едно до друго
			 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 19 Май 2025 21:52
				от zorbata
				ljubo_78 написа: ↑19 Май 2025 14:29
стартера чука, но само така което не е решение.
 
Когато стартера само чука проблема е в котвата(това което дърпа бендикса) или някой от силовите кабели не дава добър контакт - дефакто има верига, но тока е много малък и не може да завърти стартера. Там си трябва много ТОК!
 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 19 Май 2025 23:11
				от mapamop
				На Т25 имаше 1 или 2 релета за стартера под таблото. 
Виж да няма окислен или прегорял някой силов предпазител. Едни квадратни са с прозрачно прозорче отгоре, и отдолу нямат крачета а са "кабелни обувки" клемите им. Всички те са още в началото на всички захранващи вериги, веднага след fusible link. 
Препипай ги първо тях преди да си се гмурнал под таблото. 
zorbata написа: ↑19 Май 2025 21:52
Най - интересното е , че когато на буксата на клемореда, от постояния плюсов кабел като подам ток на всики други кабели с мостчета светват всички лампи както е редно да светят при подаден контакт, стартера чука
 
Т.е. да разбирам че си "байпаснал" клемореда на ключа и резултата е различен от преди байпаса?
Извади го тоя клеморед/маргаритката и виж за нагари вътре. Мисля да се вадеше лесно и се отваряше лесно. 
Ако ти светват разни лампи след байпаса по-скоро релето под таблото ще е здраво. Аз бих го сменил тоя клеморед спекулативно за да знам че не е той. Не е изключено и да намеря в гаража или при моя в моргата клеморед на ключа, ако решиш че ти трябва.
 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 20 Май 2025 16:27
				от ljubo_78
				Когато  байпасна буксата на клемореда всичко работи, даже я запалих снощи и направих няколко кръгчета в квартала.Когато махна мостчето от постояния плюсов кабел на клемореда и този който отговаря за напрежението, в случая аз го определям като "акумулаторчето" на таблото, колата гасне и всичко приключва. Не мога да разбера какво се случва.Клеморед не ми трябва сложил съм нов, благодаря за предложението от сърце. Не знам кабел ли е прекъснат някъде, връзка ли е нагоряла. Според  мен всички релета и предпазители са здрави. Стартера върти нормално, алтернатора зарежда в граници 14.3В, акумулатор здрав.
Единствената грешка ,която ми да вава при диагностиката е бедна смес, която няма общо със случая.Като я запаля по втория начин имам комуникация с компютъра през OBD-то. КОгато наредя мостчетата нещо прескачам реле ли е, модул ли е, кабел ли е, не знам. Май ще ходя на ел. сервиз, че за 5 дена нищо не свърши сам, ама токоз ми е капацитета 

 .Благодаря на Всички за идеите. Ще пиша като имам резултати....
 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 20 Май 2025 17:21
				от ljubo_78
				mapamop написа: ↑19 Май 2025 23:11
Виж да няма окислен или прегорял някой силов предпазител. Едни квадратни са с прозрачно прозорче отгоре, и отдолу нямат крачета а са "кабелни обувки" клемите им. Всички те са още в началото на всички захранващи вериги, веднага след fusible link.
Препипай ги първо тях преди да си се гмурнал под таблото.
 
Тези 3-те силови предпазители HTR 40A, ALT 100A и ABS 60A са здрави мерил съм ги, даже този 60А на абс го смених с нов, защото му липсваше прозрачното капаче и ме дразнеше.
 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 20 Май 2025 20:09
				от mapamop
				ljubo_78, погледни си предпоследното мнение и го прочети отново.  Не те тровя - сам си написал къде ти е проблема. Байпасваш клемореда на ключа и всичко работи. Проблема ти е в клемореда, колкото и странно да звучи. Това е ако си го замостил само него, но не и нещо друго. Свали я тая маргаритка и виж с мултиметъра като я въртиш с отвертката дали затваря веригата с пълен/плътен контакт или има неестествено съпротивление, или директно отворена верига. Не помня дали можеше да се обърне посоката ѝ, но май не. Остава ако е втора употреба да е пребита и втората или да заминала и тя. Ако е нова... Е дефектна.
			 
			
					
				проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i
				Публикувано на: 20 Май 2025 20:09
				от Freedom
				Колега, като мостираш (+) и "контакт" какво всъщност правиш - заобикаляш контактната пъпка на клемореда. Това, че е нов не означава, че проблемът не може да е в него. Успех!
edit: @mapamop ме е изпреварил.