Страница 1 от 1
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 04 Май 2025 18:27
от ivayla
Здравейте,
Колата ми е Toyota Auris 2014 г. с газова система Vialle Liquid Si. Имам проблеми с работата на бензин — губи мощност, оборотите падат, но на газ работи добре.
След като бях в сервиз Nito Autogas преди няколко дни, смениха свещите, почистиха дюзите и смениха газовата бутилка. След това тръгнах на път, спокойна, че всичко е наред. Но не е - до сега карах на газ и е ок, но газта свърши и се наложи да продължа на бензин - оборотите падат рязко и няма мощност. При диагностика с сервиза ми казаха, че има грешки на 2-ри и 4-ти клапан. Изчистиха ги, но сега лампичката за check engine отново свети и проблемът на бензин е сериозен, нямаше го преди да ида в сервиза в Пловдив, тоест аз шофирах до тях поне 100 км на бензин и имаше мощност колата.
В момента съм в Хърватска и имам 1000 км, за да се прибера в България, притеснявам се, ще карам само на газ, надявам се да успея да стигна до България така.
Моля за помощ и за съвет как да процедирам.
Благодаря предварително!
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 04 Май 2025 21:28
от zorbata
Освен да караш само на газ не виждам какво можеш да направиш, без да даваш на някой сервиз пари.
По принцип имаш ли проблеми на бензин е трябвало да ги оправиш още тук. В сервиза са оправили "нещо", но най вероятно след това не си карала на бензин за да видиш дали е така.
Дано не ти прави проблеми и на газ.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 04 Май 2025 21:29
от nasko_jarti
Затворете крановете на газовата бутилка и пробвайте да шофирате на бензин.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 07 Май 2025 09:05
от ivayla
zorbata написа: ↑04 Май 2025 21:28
Освен да караш само на газ не виждам какво можеш да направиш, без да даваш на някой сервиз пари.
По принцип имаш ли проблеми на бензин е трябвало да ги оправиш още тук. В сервиза са оправили "нещо", но най вероятно след това не си карала на бензин за да видиш дали е така.
Дано не ти прави проблеми и на газ.
Аз при всички положения ще я заведа в сервиз, щеше да ви е полезно да знам дали някой друг е имал такъв проблем и от какво е той - така ще мога да насоча механиците в сервиза по-добре
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 07 Май 2025 11:26
от gimara
ivayla написа: ↑07 Май 2025 09:05
така ще мога да насоча механиците в сервиза по-добре
Те механиците много обичат форумни съвети.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 07 Май 2025 13:24
от gena_bs
Причината за проблемна работа на бензин е газовата уредба.
Какво конкретно - след компетентна проверка в сервиз!
Съветвам те първо да отстраниш проблема при работа на бензин. Пък след това да провериш и настройките на газовата.
В движение и живи данни.
Успех!
p.s.Уточни за себе си кой е кодът на мотора и конкретният модел контролер на газовата?
За останалите компоненти на системата няма да питам.

Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 07 Май 2025 18:36
от zorbata
ivayla написа: ↑07 Май 2025 09:05
Аз при всички положения ще я заведа в сервиз, щеше да ви е полезно да знам дали някой друг е имал такъв проблем и от какво е той - така ще мога да насоча механиците в сервиза по-добре
Колежке много ме съмнява някой тук да е имал подобен проблем тъй като системата която сте посочили работи в тъй наречената ГИ на течна фаза. И не е чак толкова разпространена, а и няма много общо с другият вид ГИ.
Та закарайте колата в сервиз да видят защо не работи на бензин, а не при "газаджийте". Една правилна диагностика ще покаже къде е проблема.
п.п. за предпочитане е в сервиза да разбират от Тойота и да имат софтуер за нея.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 07 Май 2025 20:28
от Тинк
Кога последно е сменян филтъра за бензина?
Може проблема да е съвсем банален. От наш'те сервизи всичко може да се очаква.

Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 08 Май 2025 01:32
от mapamop
Тинк написа: ↑07 Май 2025 20:28
филтъра за бензина
В кошницата на резервоара е. Много вероятно да се сменя с цялата кошница срещу една шапка пари, понеже се води "несменяем". Последния модел на който се сещам че горивният филтър е външен, и може да се смени лесно е Авенсис Т22 от 1997 до 2003. Вероятно и Корола от тези години. На Корола Версо след 2003 го има като отделен каталожен номер, но пак е в кошницата.
Не казвам че не може да е замърсен, но ми се струва малко вероятно от моята камбанария.
Преди месец извадих кошницата на барака която е на 390000 пробег и 19 години - не намерих никакви утайки по дъното на резервоара.
В случая или бензиновата помпа е заминала ако е стояла с малко или никакъв бензин. Или има опечени от газта и неработещи коректно инжектори. Помпата ако е останала на сухо може и да е повредена.
Помпата се проверява с елементарно мерене на налягането на горивото - манометър, шлаух 8мм и конектор за 5 лева от китайците.
Инжекторите са малко по-тегави за проверка без стенд, но и тях си ги проверих миналата седмица, та и те не са особена спънка.
Ако имаше ядове със вакуум/въздух или клапани/глава, си мисля че щеше да има ядове и на газ.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 08 Май 2025 07:28
от gena_bs
С тази течна фаза при натоварване на двигателя не се ли впръскваше и бензин в определено съотношение?
Тогава е логично на високи обороти да се проявяват същите проблеми.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 08 Май 2025 09:46
от Двигателист
Не. Работи само на пропан-бутан в целия товарен и оборотен диапазон. Отделно, на бензин работи съвсем кратко, доста по-кратко, отколкото при стандартен газов инжекцион (изпарена фаза), което е предпоставка за спичане на бензиновите дюзи. По спомен Виале след запалване на бензин изчакваше много малко, колкото да заработи ламбда-сондата и преминава на газ.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 08 Май 2025 18:19
от zorbata
mapamop написа: ↑08 Май 2025 01:32
Или има опечени от газта и неработещи коректно инжектори.
Не знам кога е монтирана системата на колежката, но съвременните ГИ течна фаза ползват бензиновите инжектори.
gena_bs написа: ↑08 Май 2025 07:28
С тази течна фаза при натоварване на двигателя не се ли впръскваше и бензин в определено съотношение?
Не е нужно, по спомен октановото число на газта е 105 и май беше по-калорична от бензина.
Двигателист написа: ↑08 Май 2025 09:46
Отделно, на бензин работи съвсем кратко, доста по-кратко,
Може въобще да не работи на бензин - пали си на газ без проблеми(газта влиза в цилиндъра в течно състояние и свещта я пали).
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 08 Май 2025 19:36
от gimara
Що не си направите тема: Теория и практика, как работят газовите уредби. Може и друго заглавие да си изберете. Това ще е поредната тема за коша. Колежката ще се прибере, ще си оправи колата, а ние надали ще разберем, какъв е бил проблема.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 10 Юни 2025 13:53
от ivayla
Върнах се, закарах колата на довереният ми механик, който я поддържа от години и се занимава с Тойота, той провери нужните неща, пусна дигностика, оказа се, че има грешка в клапани, почистил ги е, след това е налял добавка за дюзите и колата върви безпроблемно както на бензин, така и на газ. С половин уста каза, че т.нар. "газаджии" са търсели за какво да ми вземат парите и не са направили нищо, а също така са сменили свещите без да е имало нужда, защото са били сменени миналата година. Все още не съм проверявала какво ще се случи, когато съм на газ, и горивото свърши, тоест дали ще имам правилна индикация, и т.н.
Няма мощност на бензин, на газ е добре
Публикувано на: 10 Юни 2025 21:02
от Geo0707
При мен на опелски екотек двигател, с газов инжекцион, газовата рейка при работа на бензин подаваше газ (изпарена фаза) на един от цилиндрите, давеше го, съответно компа го игнорираше с грешка "misfire" и оттам колата работеше на три цилиндъра. Набедихме бобината, но не беше тя. Открихме го случайно, след като прекъснахме кабела, от който газаджиите взимаха данни за оборотите. Затова мисля, че има резон в мнението на колегата, който предложи да се спре газта от клапана на бутилката.