Страница 1 от 1

Проблем спирачки

Публикувано на: 27 Сеп 2024 14:12
от Jorkata76
Здравейте колеги.Имам проблем със спирачките.При движение и при натискане на спирачката се чува едно виене.Прегледани са накладки и дискове.Всичко е ок.Усъмнихме се в ABS системата и закачихме колата на програма.Показа грешка C1241(изчисти се)След проверка в нета стана ясно,че трябва да се проверят акумулатора и динамото за по-слабо напрежение.И такааааа..акумулатора наистина е малко под допустимите стойности.Въпросът ми е наистина ли ако акумулаторът е по-слаб и действа на ABS и затова при натискане на спирачките се чува виене? Все едно не достига достатъчно напрежение до него.На таблото не свети нищо.Благодаря предварително

Проблем спирачки

Публикувано на: 27 Сеп 2024 20:40
от zorbata
При движение имаш и алтернатор, той трябва да захранва всичко в автомобила + да ти зарежда и акумулатора. Та провери си и него.

Проблем спирачки

Публикувано на: 27 Сеп 2024 21:09
от mapamop
Jorkata76 написа: 27 Сеп 2024 14:12 акумулатора наистина е малко под допустимите стойности
За да ти работи стабилно електрониката ѝ трябва стабилен ток/напрежение в границите зададени от производителя. При поднапрежение, почти всички (да не кажа абсолютно всички) процесори са склонни да бъркат в сметките. Толеранса по бегъл спомен е между 10.8 и 14.7 волта за да ти вдигне въпросната грешка.
Процесора който се е оплакал "че е гладен" е вътре под черната пластмаса на АБС модула. Смята оборотите на колелата през датчиците за АБС, взема под внимание показанията на датчика за ъгловата скорост под шофьорската седалка, следи скоростта на автомбила, комуникира с горивния компютър и т.н. Накратко не му е никак спокойно. И за всички тези сметки в реално време му трябва ток, и то стабилен ток.
Провери си акумулатора и го смени, предвид че сам си казваш че не е наред. След това алтернатор, ако се наложи. Един посредствен акумулатор струва цигарите на един пушач за около 2-3 седмици. Не толкова посредствен ще е примерно цигарите за месец, а ще откара 2-3 години поне.

Проблем спирачки

Публикувано на: 27 Сеп 2024 21:17
от Ивайло Димов
И сложи възможно най-големия акумулатор ,който може да влезе в коша.Съвременните коли са бъкани с електроника ,а тя има нужда от захранване .Минимума ти при стартиран ДВГ (без консуматори )е 13.5-13.8 ,под това се счита ,че или алтернатора си заминава или батерията .Умиращ акумулатор товари и алтернатора .

Проблем спирачки

Публикувано на: 27 Сеп 2024 22:08
от gena_bs
Градски,
Да си беше попълнил за начало профила! Каква е колата, кой набор, двигател и задвижване, кутия и т.н.?
Откога е проблемът, какво е правено или се е случило с автомобила преди това?
Какво значи "малко по-слабо напрежение"? Какви са стойностите на напрежението на акумултора в покой, при зареждане?

Проблем спирачки

Публикувано на: 28 Сеп 2024 15:30
от Jorkata76
Здравей градски.Моя грешка е ,че не се обосновах.Колата е Авенсис Т25 2.2 D4D 2007г.При неработещ двигател стойностите на акумулатора показват 12.4V,а при работещ 13.8V. При включени консуматори показва 13.5V. Замерен е и самият алтернатор при работещ двигател и показва 13.8V,а доколкото знам трябва да е 14.6-14.7 V.Според майстора алтернатора е за рециклиране,не е акумулатора.По автомобила не правено нищо преди това.Проблема е от няколко месеца,но не е постоянен

Проблем спирачки

Публикувано на: 28 Сеп 2024 21:04
от mapamop
Jorkata76, кажи му на гайкаджията или да си прочете материята за адаптивното зареждане на Тойота, или да се застреля в банята, че се чисти кръвта по-лесно от плочките. 14.2 съм виждал на чисто новия ми алтернатор Denso само през зимата при минусови температури. В момента зареждането ми на 21-33 градуса навън е 13.2-13.6 волта. Алтернатора е на 2 години вече.

Проблем спирачки

Публикувано на: 28 Сеп 2024 21:33
от gena_bs
За начало огледай и почисти клемите на акумулатора. Връзките към кабелите (кербовките).
После всички маси, до които имаш достъп. При нужда - пръскаш първо с почистващ спрей за електрически контакти, които не оставят следи, а след това с такъв за защита от окисление. Има такива "специални" за автомобилни контакти. Май на Wurth бяха.
Иначе за проба можеш да свалиш акумулатора и да го заредиш извън автомобила. Той ще си покаже състоянието.
Иначе напреженията и според мен са OK.