Страница 1 от 2

Проблем с управление

Публикувано на: 29 Сеп 2023 23:00
от Начев
Здравейте,имам следния проблем: Когато джипа загрее и реша да завивам на дясно,волана се втвърдява и много трудно се върти,а на ляво няма проблеми.Когато е студен,първите 10 минути няма проблеми,волана се върти съвсем леко и в двете посоки.От вчера е така.Някой да има идея ? Land Cruiser 90

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 09:07
от WoLF
А когато загрее на място и почнеш да въртиш?

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 11:42
от Начев
Да и на място,когато въртя на дясно.

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 13:28
от mapamop
Клапани на хидравличната помпа и/или рейка споре мен.
Промий си помпата с някакво евтино атф масло и след това го смени с каквото е предписано. И стискай палци да се оправи.
Това ако е с хидравлична помпа сервото на волана. Ако е е електрическо - рейка и/или мотора.

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 17:33
от WoLF
Начев написа: 30 Сеп 2023 11:42 Да и на място,когато въртя на дясно.
Имах предвид да не е въртян, докато загрява колата. Да видим дали ще го има пак 10 минутния период нищо, че е загряла вече колата. Някакво виене при навиване на място?

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 20:16
от mapamop
WoLF,
Може да не е "достатъчно бременна" помпата за да се чуе отчетливо виене, или скърцане на пълен ляв или пълен десен. Това са вече фазите на много родила помпа. В началото само виеше, и ми претръпваше волана на Астрата, накрая скимтеше като бито куче, и окончателно изхвъляше вече маслото на пяна през капачката.
Може и да има позапушени клапани в едната посока и се надявам да се отпушат след промивка с ново масло, и напълване с ново чисто.
Все още съм позитивно настроен към ситуацията.

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 20:29
от Ивайло Димов
По-скоро проблема да се търси в рейката,помпата не я вълнува дали завиваш на ляво или надясно тя или работи добре и в двете посоки или не работи.Редукционния клапан да заклини е вероятно от старо и мръсно масло но тогава ще е проблем не само в едно положение .Байпасния клапан също ще сработи при неработещ редукционен .Съмнявам се че ще се оправи със смяна на хидравлично масло но не пречи да се пробва.Да се пробва с минерално АТФ Dextron 2 или 3 .

Проблем с управление

Публикувано на: 30 Сеп 2023 21:17
от WoLF
Ясни са тези стъпки, на мен ми е по-интересно защо 10 минути работи добре и има ли общо с температурата на двигателя :whistle:

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 08:57
от Начев
Днес ще проверя , когато загрее на място без да въртя волана, какво ще се случи

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 09:57
от memorex
Ниво флуид или рейка .Това е при трудно въртене в едната посока.

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 10:13
от Начев
Пробвах при загряла кола на едно място и е същата работа, когато рязко го завъртя е почти невъзможно, когато го завъртя плавно е много трудно. Колата не е карана година и половина. Аз я карам от 20 дни. Прибрах се от София без проблеми. Покарах 1 седмица и това се получи.Няма никакво виене.

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 12:00
от WoLF
Има запушване, иска смяна на течност като за начало. После са по-болезнени финансово операции...

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 12:43
от Ивайло Димов
1,5 година тва там хидравлично масло не се е движило и е утаило секви говна по целата система .Значи купуваш 3-4 литра ATF Dextron 2( минералка ) 15-20 лева е литъра .Вдигаш колата на два крика или две стойки или два пъна ....по-лесно ще ти е да не опират предните гуми.Откачаш маркуча от хидравличната помпа и оставяш всичко да се изтече ....сваляш казана за течност и го измиваш добре с обезмаслител или с веро ,подсушаваш и сглобяваш системата .Пълниш и въртиш волана (не палиш колата в никакъв случай)....наливаш и връткаш докато се обезвъздуши ,новата течност хубаво да се разходи по системата .Точиш и повтаряш процедурата отново ,при третия път след обезвъздушаване и отсичане на нивото палиш колата за да заработи помпата ,въртиш и се ослушваш за звуци от цялата система.Оставяш колата да поработи 10-15-20 минути и въртиш в двете посоки плавно .След тва точиш ,ново масло и си го оставяш ....атф маслата имат хубав малиново-червен цвят ,проверяваш нивото и цвета следващите 3-4 дена ако стане леко кафеникав значи има още мизерии .И трябва ново масло

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 13:02
от Ивайло Димов

Проблем с управление

Публикувано на: 01 Окт 2023 13:03
от Ивайло Димов
Всяко едно щи свърши работа ,аз бих взел Равеньола заради 4 литровата разфасовка