Страница 1 от 3

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 15:20
от ribarcheto
Здравейте.Имам королла версо 2008г. 1.8 vvti бензин с поставена газ преди 2000 км.Искам да попитам дали някой е имал следния проблем.Когато карам със скорост над 60км. и загрят двигател,при натискане на съединител и включване на друга предавка има леко повишение на оборотите,а когато я изключа от скорост по време на движение,оборотите остават високи или играят в порядъка на:от 1000 до 1500.С намаляне на скоростта падат и оборотите.На място колата си работи добре.Правиго и на газ и на бензин.Няма регистрирана грешка в компютъра.Благодаря предварително

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 15:53
от mapamop
ribarcheto написа: 17 Юли 2023 15:20 Когато карам със скорост над 60км. и загрят двигател,при натискане на съединител и включване на друга предавка има леко повишение на оборотите,а когато я изключа от скорост по време на движение,оборотите остават високи или играят в порядъка на:от 1000 до 1500.С намаляне на скоростта падат и оборотите.На място колата си работи добре.
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
Изпери си дунапрена на филтъра със активния въглен. Ще спре да съска резервоара като му отвиеш капачката, като страничен ефект.
Смени си гумените изделия, за да спреш теча на вакуум и ще започне да си коригира оборотите плавно.
Измий дросел и дебитомер ако не са пипани в последните 20000 километра.
Ако има IACV клапан се мие и той и се сменя гарнитурата. TPS-a също мисля да се чистеше - в моя мотор няма, за твоя не си писал година, за да се прецени има или няма.
Горе-долу всичко съм покрил в първата, максимум втората страница от оплакванията ти, по отношение на мотора и оборотите.
Вероятно съм близо и до решението на основния проблем на темата ми.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 16:33
от WoLF
На брата колата има подобно поведение - ако в движение изключа от скорост оборотите не падат под 1100. Ако спра напълно и точно когато спра напълно падат на нормален празен ход. Повтаря го всеки път и при всякакви условия и консуматори... ermm.gif

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 20:52
от mapamop
Ако не ми е пуснат климатика, парното или подгреви, като натисна съединителя подскачат леко нагоре от текущите. Ако задържа на съединител, изключа от скорост си слизат почти веднага на 750-800. Заради дневните, моята не слиза до 650 никога. Максималното до което е слизала е 690 но е рядко и за малко. Дозирането на въздуха, на празен ход минава през VSV клапана, на препрограмирани интервали, или при нужда от idle-up, и през дросела или IACV ако има. Не помня кои стари Короли имаха и IDLE switch или подобен ключ на горната повърхност на скоростната кутия. По тоя ключ компютъра си открива че е на неутрална.
Колегата не е писал година на производство на този автомобил. WoLF, даже не е писал марка и модел. Какви по-конкретни отговори се очакват?

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 21:05
от WoLF
А аз нищо не питам, само разказвам. Колата е 626 бензин/газ 1.8. Странно поведение и винаги съм се чудил как механически да си го обясня, а сега ми стана интересно като виждам, че не е нещо от конкретната бройка tooth.gif

Проблем с оборотите

Публикувано на: 17 Юли 2023 22:54
от mapamop
Диша от някъде и не може да си направи вакуума стабилен. И предполагам дишането е свързано с пулсациите на налягането при прехода от натоварен режим през ск.кутия към празен ход.
При мен с товар от динамо и климатик, като я освободя от скорост и за момент хлъцва понякога до 600 и след това вече надува до 800-1000. Дизелите и Корола-Версо имат ключе на педала за съединителя за тая работа. Ключето се водеше мисля "clutch start". Моята няма. Имат го и д-катите примерно без старт бутон, за да не излезе че е само за безключовото запалване.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 18 Юли 2023 06:15
от Ивайло Димов
Това на газ ли го прави или на бензин или и на двете ?Ако е на газ ти трябва донастройка на горивната смес .

Проблем с оборотите

Публикувано на: 18 Юли 2023 06:15
от tora
WoLF написа: 17 Юли 2023 16:33 ако в движение изключа...
Това е защита против изгасване на двигателя.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 18 Юли 2023 07:11
от ribarcheto
Колата е 2008г.Правиго и на газ и на бензин.Преди си работеше нормално.Сега при натискане на съединител и смяна на предавка има леко повишение,а ако я оставя на свободна по време на движение ги мени от 1000 до 1500.Благодаря за отговорите.През другата седмица ще посетя сервиз и ще видим какво ще направим.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 18 Юли 2023 08:19
от max-2
Още 92 година има корекция на оборотите при движеща се кола по инерция над 20-30 км/ч може би, на празен ход са хиляда, а на място са 700. Числата са примерни, не гарантирам за точност. Според мен е направено подсигуряване да не загасне двг и да загубиш серво на спирачки и усилвател на волана при неправилно шофиране(по инерция), дори и да има нещо неизправно с двг.
Преди да щракне магнитния съединител на климатика, оворотите стават 1300 и като тръгне компресора от товарът се заковават на 1000-1100.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 18 Юли 2023 10:05
от WoLF
max-2 написа: 18 Юли 2023 08:19Още 92 година
Явно само на чуждите коли следя, не съм забелязал на моите да прави така, а сигурно прави tooth.gif

Проблем с оборотите

Публикувано на: 28 Юли 2023 15:04
от ribarcheto
Здравейте.След смяна на спукан маркуч и почистване на дроселова клапа проблема остана.Прикачвам клип.
Ако някой знае нещо да помага.Благодаря

Проблем с оборотите

Публикувано на: 28 Юли 2023 15:36
от mapamop
Климатика спрян ли е?
Имаш още някъде теч на въздух, ако не е климатика.
За климатика питам заради тази тема и видеото още в първия пост:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431

Проблем с оборотите

Публикувано на: 28 Юли 2023 15:59
от ribarcheto
Спрян или не все тая.Ако спра на място всичко се оправя.

Проблем с оборотите

Публикувано на: 28 Юли 2023 17:15
от mapamop
Като барахте дросела и маркуча, сменихте ли гарнитурата на дросела с нова и маркуча стегнат ли е плътно със скобите към кутията на филтъра и към дросела?
Виж буксата на дросела дали е плътно закачена.
Издърпай клемата на акумулатора за мад 20 минути. След закачането на клемата я запали, със изключена газова уредба само на бензин, и изключени консуматори и остави да работи на място, без да пипаш нищо докато не стигне до работна температура двигателя. Необучен дросел ми е правил подобни мизерии.
Направи една снимка на мотора да видя какво има по/около него.