Страница 1 от 1

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 11 Юли 2023 18:34
от em4000
Здравейте, от доста време насам оборотите играят на празен ход при пуснат климатик, а от време на време играят и при изключен. На диагностика не светят грешки, климатика и той духа студено и мисля, че работи нормално. Някой имал ли е подобен проблем и как го е решил? Колата е Авенсис 2.2 150 к.с. Качвам и клипче за по-ясно.


Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 11 Юли 2023 20:20
от valentin_1510
SCV клапан

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 11 Юли 2023 20:51
от iovkito
Или дюзи.

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 11 Юли 2023 21:35
от mapamop
И слаба маса от акумулатора към купето, или от купето към мотора. От там слаба маса на алтернатора, неефективно зареждане и той "цъка" непрекъснато между режимите на зареждане.
Без климатик, фарове, радио и разните подгреви, пак ли тресе?

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 12 Юли 2023 10:59
от homie
Същата кола и същият проблем.
При мен е на моменти. Няма тресене, просто се вижда колебанието на стрелката и се чува двигателя как леко се натоварва. Включването на климатика прави колебанието по-значимо.
Следя.

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 12 Юли 2023 12:55
от em4000
И при мен е на моменти при това на загрял двигател сякаш по-често. Забелязвам обаче, че комприсора се включва доста често, когато колата е паркирана. Включва се, работи примерно половин минута и после спира и след половин минута пак. Не знам дали е нормално за тойота или фреона е намалял и затова се пуска постоянно.

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 12 Юли 2023 13:22
от mapamop
Нека да ви изкарам малко от филма. Малко въпроси:
- Това само когато е включен климатика и бутона A/C свети, ли се случва?
- Температурата на настройката на климатика е някаква температура а не HI или LO?
- През зимата това нещо случва ли се?
- Някой от вас може ли да пробва следното и да каже дали трепери стрелката: На загрял двигател, гасите до крайно положение на ключа. След това давате на контакт (положението с подгревните свещи). Докато се на "подгрев" трябва да е светнал климатика и да тръгне вентилатора - забивате температурата на LO или на HI и запалвате. Очаквано ще имате промяна на оборотите на двигателя, но дали стрелката пулсира?
На последния въпрос предполагам че отговорът ще е "НЕ" или "по-трудно/по-рядко/на по-голям интервал" ....

Логиката за мен е проста: Датчиците за температурата на въздуха в купето и соларния датчик подават показания за условно "обстановката в купето". На база тези показания, климатичния компютър си смята налягането на фреона който е нужен за да се достигне целевата температура и включва компресора да работи, понеже налягането в тръбите пулсира, компресора натоварва различно двигателя за да изравни налягането на фреона, за капак и компютъра му бута режима за да докара температурата на изходящата струя до нужния минимум, за да не хаби излишно гориво. Като добавим и момента с едрия консуматор, вентилатор в купето, и другото "гладно дебело прасе" - вентилаторите на мотора, комбинирано с пулсиращите нужди от енергия на компресора, сметката със пулсиращите обороти на двигателя излиза. На печките дори и празния ход е със добър въртящ момент, и със всички тия консуматори горивния компютър може да си позволи да играе с по едни 50 оборота +/-, докато на бензина със хилавия въртящ момент ми ги бута в границите на 50 до 400, според зависи от жегата навън, температурата в купето и те никога не са статични. Дори тривиалното включване на вентилатора на двигателя, за да охлади само двигателя, при спрян климатик ми бута оборотите със 50-100 според зависи от степента на вентилатора на двигателя, на която го надува компютъра.
Добавете в картинката и адаптивното зареждане от динамото/алтернатора на акумулатора и картинката съвсем се усложнява и изяснява.
Проверете си с диагностика дюзи, клапана на помпата, ударете един мултиметър на акумулатор и динамо и си карайте колите, без да се филмирате.

Може да започнете с хвърлянето на камъните по главата ми след този ред....

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 12 Юли 2023 15:01
от iovkito
Така и така сте подхванали климатиците, да питам и аз за моя проблем, може да се е случвало на някого. Когато компресорътнсе включи, таблото и фаровете примигват леко за части от секундата, това се повтаря при всяко включване, докато колата работи на празен ход. Клоня към алтернатор, който е ремонтиран преди 20-30 000км.

Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)

Публикувано на: 12 Юли 2023 15:15
от mapamop
iovkito, вероятно или алтернатор или изгнили обувки и болтове за масата в коша на мотора. Алтернатора взема маса/минус от крепежните винтове на корпуса му, и после от главата или блока.
Преди да си започнал да се гавриш с бедния алтернатор, му развий винтовете един по един, и или ги смени с нови или прешкури и изчисти съществуващите. Като монтираш обратно си пусни един простир от някой от тях към гол метал на купето и виж дали ще се оправи. Ако се оправи - добре дошъл в моят свят изпълнен с болка, кръв и псувни по посока на жълтите фашисти.... Гадните обувки за масите оксидират, и са на всевъзможни гнусни за достъп места.
Ако и след кабела не се оправи - разкоствай за нова ролка, лагери, четки и диоден блок. Аз го минах тоя път, ама като сметнах че щеше да ми излезе почти 200 лева ревизията на алтернатора, а нов от auto-doc.ie излизаше малко под 300 лева - просто смених целия алтернатор, като зашкурих болтовете и минах резбите с плашка да се зачистят и те. Преди монтажа ги намазах по резбите с медна грес.