Батерии
-
- Мнения: 1378
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 124 пъти
- Получена благодарност: 78 пъти
Батерии
Точно това е. Следващите два проблема са- кога ще има инфраструктурата за толкова бързото зареждане и колко ще е животът на тези толкова мощни и бързо зареждащи се батерии- какво ше стане с колата, когато батерията дефектира?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Животът го пишат над 20г, което е ОК...
А какво ще стане ако колата дефектира - вероятно каквото става с телефона като му умре батерията в 99% от случаите - хвърляш го и инвестираш в нов
Е да, 1% сигурно подменят батерията, но в доста случаи това не е икономически разумно (щото например телефонът вече не се ъпдейтва и поддържа )...
А какво ще стане ако колата дефектира - вероятно каквото става с телефона като му умре батерията в 99% от случаите - хвърляш го и инвестираш в нов
Е да, 1% сигурно подменят батерията, но в доста случаи това не е икономически разумно (щото например телефонът вече не се ъпдейтва и поддържа )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1378
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 124 пъти
- Получена благодарност: 78 пъти
Батерии
Те, ако са 20г., е ок. Но ти вярваш ли, че толкова бързо зареждаща се батерия, с толкова голям използваем капацитет (а не като на Тойота хибридната 30-70%) ще издържи 20г.? Честно.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
На новите телефони за да го направиш, трябва да си вземеш оборудване, да натрупаш опит (за да не счупиш дисплея) и т.н.
Това, че показва 600км пробег от 100% е добре, но в реалност ме съмнява да успее да стигне дори от Бургас до София без зареждане (дори и с темпо, далеч от ограниченията)
Т.е. вероятно би могло при сериозно съобразяване с ограничените възможности на автомобила... Ако караш нормално - едва ли е постижимо..
Зареждането вкъщи е ОК, ако пътуваш малко и ежедневно... Гледам - зареждане на монофазен 16А контакт - 28 часа, пък все пак денонощието е само 24 часа
Да, можеш да си пуснеш трифазно, ама не е добре да е вкъщи, че създава едни други проблеми и ограничения, като максимален ток на фаза
Т.е. добре е да си направиш втори имот с отделно свързване (да, там може да е трифазно)... Можеш разбира се...
Само че това не променя факта, че е необходима инфраструктура, за която в такъв случай ти би инвестирал пари (цената на гаражите в района ни подмина 50х.Евра ).
А партидата ако въобще разрешат по-голяма мощност също струва пари...
А може да не ти разрешат, защото кварталният трафопост вече да е достигнат лимит. Та може да ти предложат да вложиш няколко стотици хиляди/милион за да си построиш сам трафопост на твоя земя, който след това да подариш на Енергото ако много искаш ток... Приятел така бе принуден да направи, защото иначе не му даваха ток за къщата ....
dracunculus, не съм се интересувал от технологията, но се обявява за нова авангардна технология, така, че вярвам на обявеното... Защото ограниченията по живота на химическите батерии е поради нестабилният им химически състав... Но пък имаме примери от повече от век за различни 'батерии' (кондензаторите), които се използват масово, не се влияят от времето, позволяват милиарди цикли заряд/разряд, зареждат се бързо с голям ток (за части от секундата) и не се износват с десетки години (някои са практически вечни) Просто капацитетът им е сравнително нисък за заеманият обем
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
В гаража на блок ново строителство си пуснах 3фазно захранване с кабел 5х10мм2 на етап строеж. Заявената мощност за моя гараж е 24kW Никакъв проблем не създава. Колата се зарежда от 0 до 100% за 4:30 часа и не пътувам на кратки разстояния. Последните 2 дни минах 720км и заредих вечерта пред хотела 30.4kWh на тяхното бавно 11kW зарядно за грандиозната сума от 18лв. Колата в момента е на 7500км, получих я на 17 юли чисто нова с 14км на одометъра. За този период съм седял на пътя пред бърза зареждачка 4 пъти за по 20-25 минути.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Частен случай... А и си пуснал партида на друг обект, като тази партида е само за зарядното - няма да ти създава проблеми..
Ако е като част от друг обект (например къща) - включването на зареждане на автомобил би направило невъзможно включването на бойлер например То и с 'домашната' трифазна мрежа до 24кВт трудно можеш да включиш и монофазен проточен бойлер
Та като цяло идеята е изпълнима най-вече, защото няма много електрички, имаш отделен обект и т.н....
Сега си представи в блока още 100 човека да си пуснат партида х24кВт (защото приятел доскоро бе в блок с над 160 апартамента)... Дали всички ще получат одобрение? Или инфраструктурата съвсем няма да е изчислена за такъв товар?
За изминаване на 720км с едно зареждане - това прави около 15кВтч/100км - не знам дали въобще е възможно, но при всички случаи - не и с магистрални скорости, включен климатик/отопление и т.н...... За малкият разход - да, все още е така... Но неудобствата са си неудобства...
'Бързите' батерии биха намалили неудобствата на потребителя, но вероятно биха качили сериозно цената за потребление (поради нужда от инвестиции за сериозна инфраструктура и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
Къде видя едно зареждане? Това разстояние е сума от отиване и връщане заедно с престой като заредих в хотела.slowtraveler написа: ↑07 Сеп 2024 12:20 За изминаване на 720км с едно зареждане - това прави около 15кВтч/100км
А вчера минах 570км с 15 минутно зареждане за 12.80лв. Можеше и без зареждане, но не съм привърженик на нискък %.
Редовно разходът ми е под 15kWh/100 с климатик и без магистрала.
Mcl опашки има на бензиностанциите, защото не могат да зареждат в гаража. На ОМВ Чучулигово има 6 зарядни по 150kW всяка и в края на юли зареждах там. И шестте бяха свободни. Тъкмо включих и дойде едно такси тесла да зарежда. Докато се изпиках, взех кафе и го изпих неусетно минаха 20 минути, заредих от 37 до 75% 34.4kW за 23.74лв и газ към Гърция. Колата е на 50 дни и 8000км и до сега не ми се е налагало да се редя на опашка за зареждане.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
Броя на ЕА се увеличава, както и броя на зарядните станции, а също така и броя на производствените мощности на ел.енергия.
Според данни на ЕСО в реално време сега страната ни приизвежда 2GW повече от потреблението. Това позволява едновременно зареждане с пълна мощност на 15384 ЕА като моя. Вчера заредих за 15 минути и то понеже дойде друга кола на зареждачката и максималната и мощност от 120kW спадна на 60kW иначе можех да заредя за 10 минути. В денонощието има 1440 минути, а колата ми е товатила мрежата само 15 за пробег 574км. Масово шофьорите не пътуват всеки ден 570км.
Не е чак толкова зле положението, колкото си го представяш.
Според данни на ЕСО в реално време сега страната ни приизвежда 2GW повече от потреблението. Това позволява едновременно зареждане с пълна мощност на 15384 ЕА като моя. Вчера заредих за 15 минути и то понеже дойде друга кола на зареждачката и максималната и мощност от 120kW спадна на 60kW иначе можех да заредя за 10 минути. В денонощието има 1440 минути, а колата ми е товатила мрежата само 15 за пробег 574км. Масово шофьорите не пътуват всеки ден 570км.
Не е чак толкова зле положението, колкото си го представяш.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 5179
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Батерии
Така стана в целия, така наречен "евросъюз" - огромен излишък през деня лятото, когато деня достига 2/3 от денонощието, когато ясното време е на порядък повече, когато ел потреблението е по-малко, когато вечерния и сутрешен пик на потреблението в голямата си част са в светлата част на денонощието. И все по-голям недостиг зимата, когато деня пада до 1/3 от денонощието, когато със седмици облачността е плътна, когато ел потреблението вече е по-голямо, и когато вечерния и сутрешен пик на ел потреблението са изцяло в тъмната част, като пиковете са много по-значими. А това със зареждането е най-големия проблем - че няма предвидимост, за минути потреблението може да нарастне със стотици мегавати и след минути да се понижи. Като същевременно, поради ненадеждното производство - излишъкът може да достигне гигавати и за минути може да се достигне до недостиг - пак от гигавати. Затова - положението е много по-зле, от колкото ни се представя. Като основния проблем не са електричките, те само спомагат да се задълбочат проблемите. Затова падат стимулите за купуване на електрички повсеместно, затова се премахват дотациите за производство, затова се обмислят данъци. Но все пак основния проблем е абсурдното залитане в посока въвеждане на все повече и повече ""зелени"" мощности, вижте там какво става и за какво страната ни е санкционирана.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Ами така го написа - 'врътнах еди колко си километра и заредих за 15 минути'....
Напълно погрешно и подвеждащо твърдение... В края на краищата дори с 'немагистралните' 15кВтч/100км това са 86кВтч, за която енергия няма как да си товарил мрежата 15 минути...
И да - днес врътнах горе-долу толкова километри.. Зареждах преди няколко дни и около 100км преди да тръгна днес... Ами не ми се е налагало да зареждам нито да спирам...
Имаше и над 100км 'магистрално' (теслИте бяха в дясното платно ) ... И да - между Търговище и Буховци имаше едно електрическо БМВ М (не го видях добре, че бързо мина, но бе сравнително голям седан ) дето му раздаваха яко газ (изпреварвания без видимост, принуждаващи отсрещния почти да спре) - не знам закъде бе тръгнало - вероятно за Шумен Едва ли би стигнало до Варна с такова раздаване на газ
Според справката на ЕСО усредненият денонощен баланс е около 1ГВтч/ч износ... Така е защото в момента не е жега.. По време на жегата - под 800МВтч 'резерв'...
Да не говорим, че повече от месец не само нямаше резерв, но и внасяхме над 800МВтч/ч....
Така, че нещата са много 'мътни'... Дали все още е евтина експлоатацията на електричка - да (за разлика себестойността)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта