Toyota bZ4X
- Filbor
- Мнения: 1114
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Toyota bZ4X
Ето го сигурно първия собственик на bZ4X в България или може пък да е със Субаруто:
https://webcafe.bg/zeleni-zaedno/s-elek ... hdane.html
Пламен Шапкаров:
https://webcafe.bg/zeleni-zaedno/s-elek ... hdane.html
Пламен Шапкаров:
- Прикачени файлове
-
- 768x432.jpg (77.11 KiB) Преглеждано 17054 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 390
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 137 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota bZ4X
Да му е честита и безаварийна поне за първите 10 години, в които е в гаранция - основният плюс на Тойота спрямо конкурентите по мое мнение. Иначе да - това е bZ4x. Логото на Тойота се вижда добре върху джантите на някои от снимките в статията. Интересно, че на този модел не виждам отличителни знаци на Тойота отпред и отзад.
- ico1
- Мнения: 300
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Toyota bZ4X
Днес една се зареждаше и в ТОЙОТА Пловдив беше с номера не знам дали е продадена.
Изглежда страхотно и от вън и от вътре.
Изглежда страхотно и от вън и от вътре.
LEXUS RX450hl
- Filbor
- Мнения: 1114
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
- Monster
- Мнения: 390
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 137 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota bZ4X
Едно доста любопитно видео на откровен канадски фен (може би вече бивш фен) на Тойота, който следях като влогър-собственик на Rav4 Prime и който преди 3 месеца реши да мине към чиста електричка, купувайки си BZ4X. Е, днес е пуснал видео, че е продал BZ4X и си е взел Ioniq 5, заради странните ограничения на Тойота за бързото зареждане. Безумно софтуерно ограничение за до 2 зареждания на ден и също така драстично намаляне на скоростта при по-студени температури. Тези ограничения удължават дългите пътувания в студения канадски климат с по няколко часа (ако изобщо ти стигне тока с тези 2 зареждания на ден), което е меко казано неприемливо. Тези и други интересни подробности може да видите в долното видео:
В контекста на това видео новината, че най-продаваната електричка в Норвегия, след Tesla Model Y e Toyota BZ4X, ме навежда на мисълта, че който търси BZ4X втора ръка може да започне да се оглежда към Норвегия. Предполагам предвид студения климат там в съвсем близко бъдеще доста от новите норвежки собсвеници ще търсят купувачи за своята Тойота.
P.S.:
В контекста на това видео новината, че най-продаваната електричка в Норвегия, след Tesla Model Y e Toyota BZ4X, ме навежда на мисълта, че който търси BZ4X втора ръка може да започне да се оглежда към Норвегия. Предполагам предвид студения климат там в съвсем близко бъдеще доста от новите норвежки собсвеници ще търсят купувачи за своята Тойота.
P.S.:
Виждам, че тези дни беше сменена версията на форума. С новата версия не успявам да покажа горното видео като прозорче (вероятно iframe) към youtube, което преди ставашe с bbvideo тага. Мисля, че като цяло тази функционалност е счупена и за стари мнения, като например това мое старо мнение, което не успеява да покаже двете facebook видеа. Въпросните видеа не са изтрити (могат да бъда видяни в тази и тази статии) и би трябвало да си се показват успешно. Бих помолил за малко помощ за тази функционалност, ако все още е възможно в новата версия на форума. След като стане, може да изтриеш частта, започваща от P.S. в това мое мнение.slowtraveler написа: ↑25 Дек 2022 01:02 Затова и 'дадох назад' и не съм я прехвърлял тази версия - ще го направя, когато мога да отделя два дни за да не може да ми бърка другите работи и да стане максимално 'прозрачно' за потребителите..
- itzoa
- Мнения: 348
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 61 пъти
- Получена благодарност: 46 пъти
Toyota bZ4X
Относно BZ4X - гледал съм и аз доста ревюта. В едно от тях (https://www.youtube.com/watch?v=YifRVMUijfU) се споменаваше, че 2WD версията била с по-бавно зареждане, но пък можеш да я зареждаш колкото често си искаш. Проблемът бил в това, че на север взимали 4WD-то повече по разбираеми причини. Батериите били различни (от различни производители).
Между другото подобен проблем и разлики имали и Теслите, които освен че не показват реалния пробег (винаги дават завишен, защото като я купуваш и пише 500км си е друго), имали и различен тип батерии, като тези на лонг-рейнджа се скапвали по-бързо и по-често, защото били по-плътни и охлаждането явно не им достига.
Друг проблем на BZ4X бил, че имал много по-нисък рейндж от рекламирания. Това има 2 обяснения. Единия е софтуерен - при включване на отоплението директно спадал пробега със 100 км точно. Сякаш Тойота не им се е занимавало да го измерват наистина в реално време и им е било по-лесно директно да "скопят" показанието с кръгла стойност. Другото е, че дават 10 години гаранция и за да се предпазят от честа смяна на батерии, които са се скапали преждевременно, са ограничили силно достъпа до цялата батерия, като са я заложили по дефолт да е от 20 до 80-90%, нещо което се препоръчва за всички литий-йон батерии. Другото е, че при често и бързо зареждане се загрява много и отново деградира, затова са я скопили и от тази й функционалност. Иначе който иска може да потърси видеа с разочаровани от Тесла потребители, точно заради чести проблеми с батериите и огромни разходи за ремонти.
За видеото - според мен и така е добре - всеки може да си цъкне линка и да гледа, че като пусне някой огромна снимка например и има да скролваш половин час.
Между другото подобен проблем и разлики имали и Теслите, които освен че не показват реалния пробег (винаги дават завишен, защото като я купуваш и пише 500км си е друго), имали и различен тип батерии, като тези на лонг-рейнджа се скапвали по-бързо и по-често, защото били по-плътни и охлаждането явно не им достига.
Друг проблем на BZ4X бил, че имал много по-нисък рейндж от рекламирания. Това има 2 обяснения. Единия е софтуерен - при включване на отоплението директно спадал пробега със 100 км точно. Сякаш Тойота не им се е занимавало да го измерват наистина в реално време и им е било по-лесно директно да "скопят" показанието с кръгла стойност. Другото е, че дават 10 години гаранция и за да се предпазят от честа смяна на батерии, които са се скапали преждевременно, са ограничили силно достъпа до цялата батерия, като са я заложили по дефолт да е от 20 до 80-90%, нещо което се препоръчва за всички литий-йон батерии. Другото е, че при често и бързо зареждане се загрява много и отново деградира, затова са я скопили и от тази й функционалност. Иначе който иска може да потърси видеа с разочаровани от Тесла потребители, точно заради чести проблеми с батериите и огромни разходи за ремонти.
За видеото - според мен и така е добре - всеки може да си цъкне линка и да гледа, че като пусне някой огромна снимка например и има да скролваш половин час.
- slowtraveler
- Мнения: 5530
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota bZ4X
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 390
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 137 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota bZ4X
Истината за показвания пробег е, че колата не знае при каква скорост ще бъде карана. Може би може да стане по-точно "предсказанието" ако пробегът се синхронизираше със зададен маршрут по навигация плюс вкарване на променлива за времето, взета от актуална метеорологична прогноза, но поне аз не знам за кола, която има внедрена такава логика. 500 км пробег за Tesla Model Y си е напълно реален пробег, когато обаче говорим за градско шофиране в хубаво време. Както се вижда от статистиката, при студено време и магистрално каране пробегът пада на по-малко от половината до 245 км, което го смятат при 110 км/ч, а при 140 км/ч ще е още много по-зле.
- itzoa
- Мнения: 348
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 61 пъти
- Получена благодарност: 46 пъти
Toyota bZ4X
Да, той при MY е постижим, въпросът е че Тесла са го задали винаги да показва горе на главната страница винаги най-високия възможен, а Тойота сякаш са решили точно обратното - да показват най-песимистичния пробег Точно в конкретното видео не помня дали го имаше описано това, но тук беше описан точно този "проблем" с изчезването на точно 100км при включване на парното (в случая обаче е за AWD варианта)
- Monster
- Мнения: 390
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 137 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota bZ4X
Едно подробно и относително позитивно българско ревю на модела (и то направено от фенове на Тесла ):
Аз го изгледах цялото и от моя гледна точка си струваше отделеното време, тъй като понаучих някои неща за колата. Приятно изненадан бях от добрия разход по магистрала със скорост 140 км/ч. Е, при студено време ще е по-зле, но дори при 22 градуса не очаквах разход под 23 kWh на 100 км.
Аз го изгледах цялото и от моя гледна точка си струваше отделеното време, тъй като понаучих някои неща за колата. Приятно изненадан бях от добрия разход по магистрала със скорост 140 км/ч. Е, при студено време ще е по-зле, но дори при 22 градуса не очаквах разход под 23 kWh на 100 км.
- biro
- Мнения: 2724
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 97 пъти
Toyota bZ4X
Разходът по борд компютър на този модел се различава от реалния, както и рейнджа (като на всички модели на марката).
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Monster
- Мнения: 390
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 137 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota bZ4X
За рейнджа съм съгласен, но и там е логично понеже колата няма как да предвиди с какви условия ще шофира в бъдеще и затова го прави по някаква странна формула включваща усреднен разход за определен период от време. Относно разходът по борд компютър впечатлението ми от моята Равка е, че е доста близък до реалния, за разлика от предишните ми две коли, които бяха от VW Group.
- Filbor
- Мнения: 1114
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Toyota bZ4X
Тази година с 25 регистрации. Попада на 15-то място по продажби на електрически автомобили у нас:
- Прикачени файлове
-
- bZ4X - 15-то място.JPG (103.48 KiB) Преглеждано 12157 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1114
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Toyota bZ4X
2023 година с 57 регистрации. Попада на 14-то място по продажби на електрически автомобили у нас:
- Прикачени файлове
-
- 2023 Toyota bZ4X - 57 бройки в БГ.PNG (520.53 KiB) Преглеждано 8090 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- biro
- Мнения: 2724
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 97 пъти
Toyota bZ4X
Можеше и по-добре ако бяха я доизпипали. Когато я тествах пролетта на 2023г нямаше цифрова индикация за проценти оставащ заряд, а само графично стълбче. Няма жабка и задна чистачка. Таблото е тапицирано с дамаска от синтетичен плат. Предлагаше се със само 7kW бордово зарядно, а бързото зареждане беше ограничено до 2 сесии за 24 часа. Остатващия пробег спадаше с повече км от изминатите въпреки разхода от 16kWh/100км постигнат на тест драйва.
А цената беше по-висока от другите марки.
Напоследък намалиха цената, но пак не е конкурентна на другите производители. Явно има заклети фенове на марката, че 57 регистрирани за 2023г е много за възможностите на тази кола.
А цената беше по-висока от другите марки.
Напоследък намалиха цената, но пак не е конкурентна на другите производители. Явно има заклети фенове на марката, че 57 регистрирани за 2023г е много за възможностите на тази кола.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта