И The Car Care Nut не се изказва много ласкаво за нея - специално за термо-мениджмънта на батерията:
Има си и достойнства, особено искаш да имаш спидометър на относително нормално място и повече нормални копчета
А иначе след като я изтеглиха за уж падащи колела, дали някой изобщо му беше падало такова?
Щото явно при Теслите е често срещано. А тесладжиите умираха да се подиграват за изтеглянето на Тойотите ;)
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... ah-6187046
Toyota bZ4X
- LEXUS
- Мнения: 3757
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Toyota bZ4X
Спидометър на нормално място, нормални копчета, а защо направо не върнем и нормален бензинов или дизелов двигател и от тая кола да не остане съвсем нищо авангардно
Въпреки че е технологично изостанала от конкуренцията може би с десетилетие. А по-скъпа
Въпреки че е технологично изостанала от конкуренцията може би с десетилетие. А по-скъпа
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Toyota bZ4X
Интересно и неочаквано развитие на историята с канадския влогър, който продаде чисто новата си bZ4X, след като беше разочарован от скоростите на зареждане в студените канадски условия. А именно - човекът му е изпаднала добра оферта на употребявана кола и е купил отново bZ4X - този път като втора, предимно градска кола за жена си. Както самият той казва в долното видео - "не мога да повярвам, че купувам колата, която мразех най-много", но също така споменава, че изключвайки скоростта на зареждане напрактика харесва останалите аспекти на колата и затова е решил да се върне към покупка на такава.Monster написа: ↑10 Апр 2023 14:03 Едно доста любопитно видео на откровен канадски фен (може би вече бивш фен) на Тойота, който следях като влогър-собственик на Rav4 Prime и който преди 3 месеца реши да мине към чиста електричка, купувайки си BZ4X. Е, днес е пуснал видео, че е продал BZ4X и си е взел Ioniq 5, заради странните ограничения на Тойота за бързото зареждане. Безумно софтуерно ограничение за до 2 зареждания на ден и също така драстично намаляне на скоростта при по-студени температури. Тези ограничения удължават дългите пътувания в студения канадски климат с по няколко часа (ако изобщо ти стигне тока с тези 2 зареждания на ден), което е меко казано неприемливо.
Ако не друго, поне от Тойота са честни с клиентите си и казват в прав текст - бързото зареждане убива батерията и за да ви дадем дълга гаранция на батерията ще трябва да го ограничим. За сранениe - Тесла предоставят суперчарджъри с впечатляваща скорост, но не предупреждават по никакъв начин клиентите си, че честото ползване на такива зарядни станции убива батерията им много по-бързо, отколкото очакват. Ето нагледно една интересна история на един шофьор на Uber, който навърта 190 000 км за една година (около 500 км на ден) и в крайна сметка се озовава с умряла батерия:
1. Първото видео, в което човекът показва новата си Тесла и е убеден в доброто си решение, тъй като няма да трябва да сменя всеки месец масло и филтри, както на старата си Тойота Камри.
2. Второто видео, което е снимано 9 месеца по-късно, когато са навъртяни 100 000 мили и човекът щастливо заявява "Не може да караш това (модел 3) и да искаш да се върнеш към каране на Камри".
3. Третото видео, което е кулминацията на историята, а именно умирането на батерията на една година и 120 000 мили. Гаранцията е 8 години или 100 000 мили, съответно вече не важи. Цената, която получава за "рециклирана батерия" е 9000$. Честно казано аз очаквах повече, предвид че разходите за гориво и смяна на масла на месец споменават, че биха били 2000$, което така или иначе става двойно по-скъпо.
4. Четвъртото видео, в което правят равносметка за причините. Накратко - стигат до извода, че дори да се вземе по-нова Tесла с LFP батерия, която като цяло е с по-голяма гаранция, все пак бързото зареждане няма да се отрази добре на батерията. Решението е или човекът да се сдобие с две Тесли, така че да ползва едната, докато другата се зарежда на бавна AC зарядна, или просто да има една Тесла и една Камри хибрид, която да се кара, докато Теслата се зарежда на бавната AC зарядна.
Та толкоз за бързото зареждане. Правете си изводи какво се случва с Теслите на българските собственици, които се редят на опашка да си зареждат колите на безплатния суперчарджър в Парадайс мол в София, вместо да си заредят на така или иначе евтиния ток вкъщи. Това важи и с особена сила за Тесла такситата, които се появиха в София и зареждат на същия споменат безплатен суперчарджър, но като слушам за ценовата им политика, в която определят колите си като "премиум" - може и да са си калкулирали този разход в цената. Таксата повикване била по-висока, защото "ако някой има проблем с това да плати лев и петдесет повече такса, значи така или иначе не го иска това такси" и такива клиенти на тях не им трябват...
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Toyota bZ4X
- Прикачени файлове
-
- Сервизни интервали bZ4X Orland.JPG (288.03 KiB) Преглеждано 7658 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост