Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Публикувано на: 07 Сеп 2021 20:31
Здравейте,
След повече от два месеца чакане днес най-накрая тествах Корола 1.8 хибрид комби Executive (16") . Ето и моите скромни впечатления:
- колата се усеща някак си тежка - не мудна, но тежка.
- над 115 км/ч колата става мнооого шумна, което е наистина разочароващо, защото няма нищо общо с останалите впечатления за колата. Чакам дилърът да ми каже колко струва да се сложи акустично стъкло (дано наистина намалява шума). За инфо - в магазина погледнах Рав 4 - не беше акустично. Хайлендъра - беше.
- според мен комбито вози една идея по-твърдо от седана (който тествах преди време като рент а кар в конфигурация 1.5 бензин ръчни) (според дилъра това важи за повечето марки комбита поради усилено окачване отзад). Пак си е комфортно, но се усеща разлика.
- както и при седана - в много участъци на пътя се усеща леко подскачане/клатушкане - не съм сигурен как да го опиша, но на мен ми прави впечатление и не ми е приятно. Това заедно с шума на магистрала са единствените неща, които засега ме отказват да купя Тойотата.
- седанът с ръчни, който тествах определено се държеше на завоите на планински път много по-добре в сравнение с комбито хибрид. Не че комбито е зле - просто седанът беше направо удоволствие в завоите.
- 1.5 бензин на хартия е по-бавно, но субективно се усеща по-бърза от хибрида и като удоволствие от шофирането е по-добре (с изключение на трафик градско и пъплене 10-20 км/ч :-).
- тестовата кола беше на под 100км и при свалено стъкло на шофорската врата се чуваше леко скърцане при неравности - това е описано от доста хора в този форум, но считам, че (за съжаление) е нормално за този клас автомобили - дори и нови.
CVT: очакванията ми бяха за нещо по-лошо, тъй като съм карал Корола 1.6 бензин със CVT и бях с много лоши впечатления, но тук мога да кажа, че наистина е по-различно и тази кутия не e dealbreaker. Особено при градско смея да твърдя, че по-добро от CVT в комбинация с хибридната система - няма. При скорости до 50-60 км/ч всичко се случва много приятно и незабележимо. Смяна на предавките няма и съответно лекото люшкане в седалката, на което сме свикнали при смяна от скорост на скорост дори на автоматик, отсъства.
Извън града се променят нещата: при изкачване - на стръмни баири се чува отчетливо вдигане на оборотите, при изпреварване винаги бучи повече отколкото при нормална кутия, както и при вливане и изпреварване на магистрала. Мисля обаче, че с това мога да свикна, тъй като не е толкова шумно в крайна сметка и като стигнеш желаната скорост, млъква, а и може да си нагодиш стила на каране.
- разходът няма да коментирам много, защото не ми е приоритет, но тръгнахме на 5.4 и се върнахме на 5.2, доколкото си спомням. Под 6 за подобна кола ми се струва така или иначе повече от добре :-) Общо теста беше около 70 км - 10 градско, 15 планински, 15 магистрала и останалото междуградско/околовръстно.
- в града колата е много приятна за каране. Наистина е уникално как не се усеща двигателят кога включва нито като шум, нито като вибрация. Не съм карал/се возил в друга кола, на която не усещаш кога запалва двигателят!
- Като цяло вози много добре и усещаш леко големите хлътвания по пътя.
- Седалката е удобна, а това е важно (преди да тръгна, си настроих лумбалната опора)
- Динамиката не е най-добрата, но изпреварих четири пъти и всеки път това се случи в рамките на нормалното.
Описал съм повече негативи, отколкото позитиви, въпреки че колата наистина е много добра и като цяло е страхотна. Ако трябва да я препоръчам на приятел или да я купя за жена ми, ще го направя, без да се замисля. Но за мен - някак просто ми се искаше да ме грабне една идея повече и да спра да се чудя и просто да я поръчам, но шума и това едва забележимо подскачане/поклащане ме дразнят при положение, че ще дам 46000 лв.
След повече от два месеца чакане днес най-накрая тествах Корола 1.8 хибрид комби Executive (16") . Ето и моите скромни впечатления:
- колата се усеща някак си тежка - не мудна, но тежка.
- над 115 км/ч колата става мнооого шумна, което е наистина разочароващо, защото няма нищо общо с останалите впечатления за колата. Чакам дилърът да ми каже колко струва да се сложи акустично стъкло (дано наистина намалява шума). За инфо - в магазина погледнах Рав 4 - не беше акустично. Хайлендъра - беше.
- според мен комбито вози една идея по-твърдо от седана (който тествах преди време като рент а кар в конфигурация 1.5 бензин ръчни) (според дилъра това важи за повечето марки комбита поради усилено окачване отзад). Пак си е комфортно, но се усеща разлика.
- както и при седана - в много участъци на пътя се усеща леко подскачане/клатушкане - не съм сигурен как да го опиша, но на мен ми прави впечатление и не ми е приятно. Това заедно с шума на магистрала са единствените неща, които засега ме отказват да купя Тойотата.
- седанът с ръчни, който тествах определено се държеше на завоите на планински път много по-добре в сравнение с комбито хибрид. Не че комбито е зле - просто седанът беше направо удоволствие в завоите.
- 1.5 бензин на хартия е по-бавно, но субективно се усеща по-бърза от хибрида и като удоволствие от шофирането е по-добре (с изключение на трафик градско и пъплене 10-20 км/ч :-).
- тестовата кола беше на под 100км и при свалено стъкло на шофорската врата се чуваше леко скърцане при неравности - това е описано от доста хора в този форум, но считам, че (за съжаление) е нормално за този клас автомобили - дори и нови.
CVT: очакванията ми бяха за нещо по-лошо, тъй като съм карал Корола 1.6 бензин със CVT и бях с много лоши впечатления, но тук мога да кажа, че наистина е по-различно и тази кутия не e dealbreaker. Особено при градско смея да твърдя, че по-добро от CVT в комбинация с хибридната система - няма. При скорости до 50-60 км/ч всичко се случва много приятно и незабележимо. Смяна на предавките няма и съответно лекото люшкане в седалката, на което сме свикнали при смяна от скорост на скорост дори на автоматик, отсъства.
Извън града се променят нещата: при изкачване - на стръмни баири се чува отчетливо вдигане на оборотите, при изпреварване винаги бучи повече отколкото при нормална кутия, както и при вливане и изпреварване на магистрала. Мисля обаче, че с това мога да свикна, тъй като не е толкова шумно в крайна сметка и като стигнеш желаната скорост, млъква, а и може да си нагодиш стила на каране.
- разходът няма да коментирам много, защото не ми е приоритет, но тръгнахме на 5.4 и се върнахме на 5.2, доколкото си спомням. Под 6 за подобна кола ми се струва така или иначе повече от добре :-) Общо теста беше около 70 км - 10 градско, 15 планински, 15 магистрала и останалото междуградско/околовръстно.
- в града колата е много приятна за каране. Наистина е уникално как не се усеща двигателят кога включва нито като шум, нито като вибрация. Не съм карал/се возил в друга кола, на която не усещаш кога запалва двигателят!
- Като цяло вози много добре и усещаш леко големите хлътвания по пътя.
- Седалката е удобна, а това е важно (преди да тръгна, си настроих лумбалната опора)
- Динамиката не е най-добрата, но изпреварих четири пъти и всеки път това се случи в рамките на нормалното.
Описал съм повече негативи, отколкото позитиви, въпреки че колата наистина е много добра и като цяло е страхотна. Ако трябва да я препоръчам на приятел или да я купя за жена ми, ще го направя, без да се замисля. Но за мен - някак просто ми се искаше да ме грабне една идея повече и да спра да се чудя и просто да я поръчам, но шума и това едва забележимо подскачане/поклащане ме дразнят при положение, че ще дам 46000 лв.