Страница 1 от 2

Avensis 2001 - досадно свистене на ремък(или ролка)

Публикувано на: 31 Авг 2007 03:30
от rookie
Привет,

Отскоро се сдобих с въпросния автомобил (с дизелов двигател). И както навсякъде съветват след закупуването на кола втора ръка предприех профилактичната подмяна на:

1. ангренажния ремък с двете ролки към него
2. ремък на компресора и ремък на динамото(ако не греша)
тук една вметка - прилежащата ролка на ремъка на компресора не съм я сменял, защото ми казаха, че само в тмАуто я има и струва..... "майка си и баща си".

Дотук добре, но не след дълго започна едно свистене от областта на компресора и ремъка. Обърнах се към друг сервиз и ми казаха, че е от ролката.

Понеже както споменах ролката е доста скъпа преминахме към подмяна на лагера на тази ролка.

ОК...освен него подмениха и ремъка(за втори път), но лошото свистене не изчезна никак - както при високи обороти, така и при ниски.

КАТО ПРАВИЛО СВИСТЕНЕТО СЕ УСИЛВА ПРИ УСИЛВАНЕ НА ОБОРОТИТЕ.
ОСОБЕНО 'ЯСНО' ПРОЯВЕНО Е АКО Е ВКЛЮЧЕН ДА РАБОТИ КЛИМАТИКЪТ.

На изключен климатик пак свири, само че по-слабо.

Измиха наново ремъка, пръскаха в областа на ролката с някакъв спрей.... но без особен резултат - на високите пак си 'свири'.... Утре ще им нося пак да слагат оригиналния ремък. Но имам лошото предчуствие, че пак ще чувам същия гаден звук.

И не на последно място не знам дали мога да я карам (на под дълги разстояния)... да не би да прецакам нещо.

Надявам се ако някой е имал подобен неприятен опит да помогне с някой и друг съвет :help:

Поздрави,
sando rookie-то

Публикувано на: 31 Авг 2007 09:38
от ceko26
Запалете двигателя само с ангренажния ремък за кратко да разберете какво не е наред.Сравни оригиналния ремък и купения дали са еднакви.Ремък може да свири от прекалено пренатягане или ако шайбите не са на на една ос и кривят ремъка.Пробвайте с талк или сапун да намажете ремъка за климатика може да може да промени звука временно.

Публикувано на: 31 Авг 2007 10:09
от ALTEZZA
s koi dvigatel si? na remaka za klimatika ima li neshto drugo da se varti(kat alternator naprimer)?
kat mahnete remaka na klimatika i zapalite dvigatelia, svisti li oshte?

Публикувано на: 31 Авг 2007 11:31
от rookie
Благодаря за отговорите. Лошото в случая е че относно автомобилизма съм технически неграмотен и засега се извинявам,че обяснявам не както трябва(с мой си термини).

Доколкото си спомням от снощи едно от момчетата спомена на друго, че май вече са го правили това със запалването на двигателя без ремъка на климатика - и "нямало свистене"!

@ ceko26 :
Ремъкът го избираха от сервиза и предполагам, че е същият. Промиваха го няколко пъти с препарат и за кратко звука намаляваше, но не изчезваше напълно. След известно работене на двигателя 'стария' звук се връща.


@ ALTEZZA :
Обемът на двигателя е 1995 cm^3 - diesel .... Ако не греша за този модел има един такъв двигател и то се води нещо от сорта на CD1-FTV.

Не зная на какво се казва алтернатор... има една ролка, за която имаха съмнение че е източник на звука и подмениха само лагера й.
По тази ролка ремъкът 'минава' откъм гладката си повърхност. Откъм надлъжната назъбеност на ремъка, последния минава през 3-4 метални колелца ... чиито оси са някъде навътре в компресора.

P.S. Аз съм лаик, но все пак имам някакви съмнения относно следното:
Когато в първият сервиз са го сменили този ремък(за първи път), възможно ли е да са го пренатегнали?.... и да са изкривили някоя от осите на кое да е от 3-4-те метални колелца, за които споменах и оттам да идва свистенето?

Публикувано на: 31 Авг 2007 14:23
от the_rider
бе да изкривят ос трудно, но от пренатегнат ремък бързо се разбиват лагерите...ама колега, извинявай ама... дал си поне 10-12 хилки за тая кола, а ти се досвидяха още 50-60 лева отгоре да си смениш ремъците във фирмения сервиз....е тва немоа го разбера. За 15-20 год кола да се стисне човек и да я закара в квартала ама за сравнително нова и скъпа кола.... no.gif

Публикувано на: 31 Авг 2007 14:25
от rookie
Случаят засега е разрешен. Замениха новия ремък със стария(този с който закупих колата) и престана да свири biggrin.gif

@ceko26: оказа се прав! Шайбите не са били на една ос, защото след като си върнаха стария ремък - вече не свири. Той си е бил 'поизяден' в следствие на неправилната траектория, или както казват разбирачите - улегнал в леглото и затова не е свирил.

Иначе имаше и друг вариянт да понавъртя - 500-600км с новия ремък, за да олегне и той най-вероятно би престанал да свири.

Заключение:
Можем да сведем случая към т.нар. "скрити дефекти", за които всеки куповач на кола втора ръка трябва да внимава. Особено ако е такъв като мене, които не е в час с автомобилната техника :thumbsup:

Публикувано на: 31 Авг 2007 14:45
от rookie
@the_rider:
Зависи какво точно влагаш в понятието фирмен сервиз, защото ако визираш ТМАуто (които ми направиха доста неприятно впечатление - държаха се с мен като с някой просяк). А и освен това искаха само за 'труд' сиреч 8 часа, от които 4 (поне за толкова време смениха всички ремъци плюс двете ролки на ангренажния ремък) са напълно достатъчни.

Само за информация - за тази манипулация от ТМАуто искаха 300 лв(това само за труда). А момчетата от ФИРМЕН СЕРВИЗ, но не на Тойота, взеха 50 лв.
Иначе аз също съм привърженик на това, което казваш и се бях надъхал за ТМАуто, но не са само 50-60 лв ... а си е направо 2х, 3х( като включим и цените на частите) sad.gif

Публикувано на: 03 Сеп 2007 10:06
от the_rider
лелееее добре че не си се набутал бате, тия в ТМ са искали да ти съдерат кожицата. Слава Богу че има момченца дето ше ти вземат цели 150 лв по-малко....е... може да се поусерат 2-3 пъти, да ходиш 5-6 пъти и накрая да ти турят пак стария ремък, ама.....150 кинта са си пари ей!..........................ти понеже си си зел и частите "на далавера" затова сега си караш стария пистов ремък, а за ангренажния нямаш НИКАКВА идея кога точно ше стане на парцали и ше те ориентира към основен ремонт...
ако не ти е направило впечатление, ТМ ти дават 100 к км на ремъка на ангренажа. Твойте хора колко ти дадоха tongue.gif

P.S. нямам нищо против нефирмените сервизи, но има неща, от които нетрябва да се пести и ангренажа е първото от тях.

Публикувано на: 04 Сеп 2007 13:18
от ceko26
Това, че не са на една ос шайбите не е хубаво.Съкращава се живота на ремъка.
При набиването на лагера да не са променили нещо?
Може да има разлика в каналите на ремъка.
Аз също не бих отишъл ТМ за какъвто и да е ремонт.Основен ремонт при тях струва повече отколкото чисто нов двигател да ти продадат.
Гаранция на ремъка ще дадът сигурно, ако сменят всичко до което се допира и пак може да имаш проблеми ако се скъса.
А много от ремонтите по колите се правят във кварталните сервизчета а плащаш на касата в ТМ+ техния процент.

Публикувано на: 04 Сеп 2007 14:03
от the_rider
дрън-дрън квартални сервизчета, нали стоя и я гледам през стъклото докато я правят. може за бояджийските работи да ползват външни сервизи. вс. останало си правят там. За осн. ремонт незнам но точно за тая операция с ангренажа небил се доверил на некви юнаци и доказателството е в съществуването на тая тема happy.gif

Публикувано на: 04 Сеп 2007 16:50
от ceko26
Все някой трябва да им потдържа цените и да ги храни.Няма лошо карай си по 100 000 км в гаранция и дано не се наложи да я ползваш.

Публикувано на: 05 Сеп 2007 00:31
от rookie
Съвалявам за закъснелия отговор (все пак аз бях зорлията за тази тема). Междувременно се случиха и други неща. Ходих в "нов" сервиз! :thumbsup: Няма да казвам кой е, за да не разваля магията.

Още преди това да стане обаче:

@the_rider:
гаранция имам - 80000 км. Аз не съм присъствал лично на подмяната на ангренажния ремък, но от това което ми разказа баща ми наистина е като на витрина ... виждаш всичко, което правят.

@ceko26: ти да не си автомонтьор? ... ако не - просто трябва да пуснеш тото2
Огледах обстойно стария ремък(оригиналния) и го сравних с този дето скрибуцаше - еми има очевидна разлика в ширината(поне 1-1,5 мм), а оттам и каналите. Така че засега това с осите ми се ще да не е верно.

@ceko26,the_rider:
С откритието на последния сервиз съм доволен...И НАЙ-ВЕЧЕ С ОТНОШЕНИЕТО (поне засега). От тука нататък мисля все там да ходя(дано не ми се налага често) cool.gif

Сигурно в ТМАуто са най-добрите спецове на Тойота, но като отношение към клиента са си доста зле.

Иначе за другите сервизи(включително и т.нар. гаражни) сигурен съм,
че сред тях има доста "ментета", но не може да няма и кадърни. Това с което са назад от ТМАуто (относно марката Тойота) са по-малкото тойоти, които са им минавали през ръцете и предполагам техниката с която проверяват Тойотките (разбира се за тези които умеят да боравят с техника biggrin.gif, щото и за това се иска майсторлък).

Или като заключение: "Който го може, си го може!"

Публикувано на: 06 Сеп 2007 14:12
от ceko26
Не искам да развалям магията!

Публикувано на: 06 Сеп 2007 14:53
от sluchaen_fen
Следващия път при смяна на ангренажния ремък да не забравиш да смениш водната помпа, която се върти от същия ремък. Не си заслужава заради блокирала водна помпа да ти замине целия мотор.

Публикувано на: 06 Сеп 2007 16:39
от kristian
sluchaen_fen написа:Следващия път при смяна на ангренажния ремък да не забравиш да смениш водната помпа, която се върти от същия ремък. Не си заслужава заради блокирала водна помпа да ти замине целия мотор.
90лв. нова!Без цената на магьосниците за смяната!