Страница 1 от 1
					
				Yaris - спря да се включва перката за охлаждане
				Публикувано на: 20 Мар 2021 23:03
				от Denity691
				Здравейте днес направих една глупост от която спря да се включва перката за охлаждане

Живея в Германия и повечето тук имат уред срещу невестулки както и аз и реших при работещ двигател да изключа от плюса кабелчето и при отвиването на плюса антифриза изтече и перката повече не иска да се включи. Проверих всички бушони няма изгорели. Напълних отново с антифриз и след като колата вдигни градуси антифриза се надига а перката не се включва,разбрах в последствие че не трябва да се бара плюса при работещ двигател защото може да даде грешка и сега нямам идея какво е станало. Нямам много опит с колите моля ви дайте идеи какво ли се е случило. Извинявам се за големия ферман който написах но ще бъда благодарен ако някой сподели какво би могло да бъде....
 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 01:47
				от boyanmt
				От този ферман, търся връзката между уред против невестулка, перка и... антифриз. Защо антифриза е изтекъл, какъв е този "+", къде е свързан? 
.. ще гледам на боб..  

 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 07:03
				от Denity691
				Бях пуснал климатика да видя да ли работи и в момента в който отвъртях клемата на плюса антифриза изби отгоре мисля че е дало нещо накъсо и след това перката не иска да се включи повече...
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 08:34
				от dracunculus
				И аз не разбирам. Този уред (ултразвуков, имам го и аз или другия вариант- ултразвук плюс електроди, разположени по блока на двигателя и шасито, които пускат слабо напрежение, гонещо белки, златки и т.н.) е свързан на + и - на акумулатора и няма абсолютно нищо общо със системата за охлаждане на двигателя.
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 09:58
				от boyanmt
				Предлагам на колегата да си напише на чернова какво аДЖаба иска да пита,и после да го препише на разбираем български език,тук,във форума.
Какъв е този неземен уред,гонещ порове и невестулки,че чак ти избива тапата(антифриза де.. 

 )...и остави на мира тази пуста перка!
Можеш да прикачиш някоя снимка,за да се ограмотим с тези нови устройства. Може да сложа такова и на моята бангия.
Очаквам "edit"  .. 

 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 10:45
				от dracunculus
				Не, бе....тоя уред го имам и аз и никога не съм имал проблеми с проядени кабели и маркучи, за разлика от много познати и колеги тук (живея в предалпийски район и гняс си има, която да ти изяде каквото смогне). Но, проблеми с антифриз и перка не съм срещал. До толкова ефективен не е и моят уред  

 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 10:50
				от memorex
				Не се знае кое точно и къде е откачено от захранването.
Аз бих проверил окабеляване и букса на датчика за температура охлаждаща течност. 

 Току виж казуса се разяснил.
 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 11:01
				от boyanmt
				...и перката задухала.. 

 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 11:04
				от Hursa
				► Виж съдържание
Нормално ли е тази "перка" да работи при такива условия? Този вентилатор би трябвало да се включва - само когато радиатора не успява без негова помощ да разсее "излишната" топлина. Времето е хладно (евентуално и влажно), ако автомобила е работил на празен ход може да не отделя достатъчно топлина за да "прегрее" радиатора. Дори да се включи климатика - той реално почти не охлажда защото в купето е студено - съответно почти не отделя допълнителна топлина чрез кондензатора си.
 
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 21 Мар 2021 11:14
				от memorex
				Така е,но според мен има и други неизвестни за да стане интересна темата.
			 
			
					
				Тойота ярис
				Публикувано на: 02 Апр 2021 15:53
				от joroblob
				Аз до колкото разбрах, е откачен кабела към + (евентуално) на джаджата за невестулки и мармоти, при включен двигател и охлаждащата течност е изкипяла.
Но с абсолютна сигурност мога да твърдя, че нямат връзка двете събития. Според мен вероятно си има проблем с включването на вентилатора още от преди и е случайно съвпадение така да стане. Най вероятно в датчика за температура на течността е проблема - често нагаря контактната му система.