Страница 1 от 1

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 26 Ное 2020 15:44
от Corolla_E12_hs
Здравейте,

става дума за Аурис Хибрид 2015г. , който е регистриран нов като N1 (товарен) от фирма, за да може да се ползва данъчния кредит.
Но сега е вече на физическо лице и големият и скъп въпрос е - струва ли си да се върне на M1 (лек автомобил) или да се кара като товарен? За БГ предполагам няма да има проблеми (винетка като лек, данък е малък, но то е хибрид, така че е все тая, застраховки разлика няма), но при излизане навън правилата са доста по-строги и глобите фантастични понякога и заради това се чудя дали да мина 1 технотест (при цена около 318лв с ддс) и да си регистрирам в КАТ с новите талони направо М1.
Някой с "товарна" Тойота, без реално колата да се ползва за товарна, има ли опит с чужбина и техните винетки, граници и т.н.?

Чувал съм за кофти истории като чакаш на Капитана 3 дни, защото си камион по документи, а хечбек в реалността, ама ти правят проблем... А като си тръгнал на ваканция никой няма време да се занимава или да плаща винетка/тол такса за камион например...

Благодаря предварително за мненията и коментарите!

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 26 Ное 2020 15:55
от nicktodorov
Предишната ми кола беше така. И аз обмислях да я променя на М1. Обаче взех Тойотата преди това.
При мен за да е N1, беше махнат колана на средното място отзад и се водеше 3+1. Ако и ти си така, също го имай предвид и не помисляй да караш с 5 човека в колата на запад!

За да се върнеш към М1, трябва да закупиш целия комплект колан за мястото от Тойота. Олх иили морги забрави. Ще ти искат документи, сертификати и т.н. и за самите детайли и за монтажа!
После се минава Технотест/Декра/Тюв Норд. Там общо взето удостоверяват, че новото пето място отговаря на изискванията срещу някаква сума.
С документа от тия се ходи в още някаква институция (забравих коя беше), нова такса.
Накрая вече с набора документи - КАТ.

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 26 Ное 2020 16:26
от Corolla_E12_hs
Благодаря за информацията, явно е доста занимавка...

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 26 Ное 2020 21:37
от homie
Здравей,
Моята беше регистрирана N1 с фиктивен трети ред седалки. В КАТ София се запънаха и ми подхвърлиха, че мога да мина, но в чужбина може да стане приключение.
Минах Технотест, там е бързо, само снимат и издават документ. После в някаква агенция се подава молба, чака се 1-2 седмици по спомен (преди 5 год беше). Накрая в КАТ.
Таксите не ги помня вече.

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 27 Ное 2020 08:52
от martod
homie написа: 26 Ное 2020 21:37 Минах Технотест, там е бързо, само снимат и издават документ. После в някаква агенция се подава молба, чака се 1-2 седмици по спомен (преди 5 год беше). Накрая в КАТ.
Таксите не ги помня вече.
Аз ги помня . Въпросната агенция е ДАИ и по името и се разбира, че само вземат, нищо не дават . :D Въпросния документ е най обикновен протокол, половин страничка която струва 100 лв. В КАТ към 50 лв. ляга смяната на талона .

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 27 Ное 2020 23:07
от iovkito
С моята съм ходил в Турция и Румъния, проблеми не е имало. Все пак е до 3.5т и тези легенди, че се чака на опашки за камиони, са напълно неверни.

Технотест за преминаванe от N1 към М1 (лек автомобил)?

Публикувано на: 28 Ное 2020 09:49
от bigchicken
АА, не ДАИ.
Случва се при излизане от ЕС като видят талона да върнат при тировете. Въпрос на настроение. Не се чака, разбира се, минава се отпред и втори трети камион пуска. Аз го играх покрай кемпера, че правих товарен бус на къща и май само покрай децата се смиляваха :) Но всяко минаване на границата си беше напрежение. Сега вече ми е широко около врата :)
Какво трябва да се направи за теста зависи от това какво липсва, за да е N категория. Но не е толкова зор. Те си връзват гащите, ама и пускат като цяло, ако нещата са наред