Страница 1 от 1
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 02 Юни 2020 14:37
				от manoff
				Здравейте колеги, 
   Имам нуждата от помощ. От известно време маслото започна да се покачва и да променя цвета към по-светъл. Закарах я в сервиз - инспектираха и рециклираха турбото, смениха дюзите, подмениха всички уплатнения, събраха колата и след 30 км. отново започна да прави същото. Грешката, която показваше и сега показва е P0380 (подгревни свещи) и C1201. Някой имал ли е подобрен проблем ?
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 03 Юни 2020 09:26
				от valioman
				1CD мотора (поне на мойта) няма DPF и пета дюза така ,че единственото място от където може да смеси гориво с масло е пътя на върнатото гориво от дюзите.Понеже са вътре в главата и ако не са били сменени пръстените на тръбичката (едни алуминиеви шайби) може да има теч . Когато си сменях дохтунгите на дюзите и при мен се получи така но по-малко   примерно на всеки 2000км вместо да намаля маслото се увеличаваше с 2мм. Не забелязах изсветляване.Доста четох но никъде не намерих метод как да разбера има ли гориво в маслото .Преди смяна на маслото просто отворих капака на главата и "донатегнах" малко болтовете на дюзите за обратното гориво.Засега не съм забелязал "добавяне" на масло в картера 

 . 
Пишеш ,че  са сменили дюзи . а дали са сменили уплътненията ?
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 17:39
				от manoff
				Всички уплътнения, гумички и дихтунги са сменени с нови ОЕМ. Разликата на пръчката е близо сантиметър за 100 км.
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 18:46
				от Revenger
				Двигателното масло е флуид, който работи под налягане в затворена система. Ето защо е нормално то да повиши обема си с нарастване на температурата. Мисълта ми е, че ако първоначално мериш нивото на маслото при студен двигател (например преди да запалиш колата) и след това го сравняваш с това при топъл двигател (например след края на пътуването), то подобна разлика в показанията на щеката е съвсем естествена и не бива да буди притеснения.
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 19:07
				от mapamop
				Правилото за проверка на маслото не беше ли на изгасен и студен двигател?
Мисля че и в книжката го пишеше...
Трудно ми е да помисля че колегата е мерил разликата в температурното разширение на маслото.
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 19:09
				от Sandocan
				manoff написа: ↑05 Юни 2020 17:39
Всички уплътнения, гумички и дихтунги са сменени с нови ОЕМ. Разликата на пръчката е близо сантиметър за 100 км.
 
Ами много просто.Ако наистина са сменени с нови всички иплътнения,и има теч на гориво ,това автоматично води до извода че не е стегнато както се препоръчва или има повредени лица или резби .Това не посволява нормалното уплътняване.
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 19:53
				от Revenger
				mapamop написа: ↑05 Юни 2020 19:07
Правилото за проверка на маслото не беше ли на изгасен и студен двигател?
 
Не винаги.
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 05 Юни 2020 20:19
				от Revenger
				manoff написа: ↑05 Юни 2020 17:39
Всички уплътнения, гумички и дихтунги са сменени с нови ОЕМ.
 
Някои майстори под ОЕМ разбират да са същите само като размери. Това не е достатъчно, уплътненията трябва да са витонови, а не от NBR, каквито са най-често срещаните. Не е 100% гаранция, но витоновите обикновено са кафяви или зелени на цвят, докато тези от NBR са черни.
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 09:17
				от martod
				Revenger написа: ↑05 Юни 2020 20:19
Някои майстори под ОЕМ разбират да са същите само като размери. Това не е достатъчно, уплътненията трябва да са витонови, а не от NBR, каквито са най-често срещаните. Не е 100% гаранция, но витоновите обикновено са кафяви или зелени на цвят, докато тези от NBR са черни.
 
Тези уплътнения от които е възможен теча при колегата не са нито от едните, нито от другите . 
 
Пак са 2 вида, ама едните са  червеникаКви (медни),  другите са бели (Халумин).
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 09:21
				от Revenger
				И О-пръстените на дюзите ли? 

 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 10:01
				от iovkito
				Силно се съмнявам, че изобщо си виждал какво има под капака на клапаните на въпросния авенсис. Това не пречи да пълниш темата с глупости.
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 10:21
				от Revenger
				iovkito написа: ↑06 Юни 2020 10:01авенсис
 
Единственото, което си струва да коментирам в този пост е да уточня, че колата не е авенсис. Другото - без коментар.
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 11:18
				от Двигателист
				Свалете капака на клапаните и огледайте линията на излишното гориво (обратната нафта) - стегнато ли е, уплътненията, резбите... Прегледайте да не е спукана самата тръбичка някъде (свалете и я проверете под налягане). Говориш за литър гориво на 100 км, ще прецакаш лагер така.
П.П.: С 16 Нм се стягат болтовете на тръбичката за излишно гориво към дюзите.
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 12:09
				от BOz
				manoff написа: ↑05 Юни 2020 17:39
Разликата на пръчката е близо сантиметър за 100 км.
 
Revenger написа: ↑05 Юни 2020 18:46
Мисълта ми е, че ако първоначално мериш нивото на маслото при студен двигател (например преди да запалиш колата) и след това го сравняваш с това при топъл двигател (например след края на пътуването), то подобна разлика в показанията на щеката е съвсем естествена и не бива да буди притеснения.
 
Мисълта ти няма нищо общо с действителността.
 
			 
			
					
				Нафта в маслото - Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D - 116 коня дизел 04.2004 - 03.2009 1CD-FTV
				Публикувано на: 06 Юни 2020 13:50
				от Revenger
				Както винаги малоумното ти заяждане няма как да хване дикиш.
Всъщност трябва да призная, че само една буква прави разликата до това най-после поне веднъж да триумфираш, че си ми намерил някаква грешка.
Можеш ли да се напънеш още малко и да налучкаш коя е тази буква? 
