Страница 1 от 1

Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV

Публикувано на: 26 Сеп 2018 18:55
от DeXa
Здравейте,

Случайно реших да си закача диагностиката (наблюдавам огромния брой грешки, които ми трупа колата заради смотания имобилайзер (ама това е друга тема)) и попаднах на грешката от заглавието. Не знам кога я е записала (така и не можах да разбера защо не правят като немците, да си има дата и час...), но ще да е било в рамките на -5 дни от днес. Прикачил съм "Freeze Frame-a". Във файл 1.pdf e "Freeze Frame-a". Във файл 1.png e логиката на грешката. Във файл 2.png e процедурата за откриване на проблема. Сега причината е ясна - "Engine Coolant Temp High" in freeze frame data is ON. Защо обаче в допълнителните отрязъци (-3 до 1, с изключение на 0) на "Freeze Frame-a" при положение, че "Coolant Temp" все си е 98C, "Engine Coolant Temp High" не е "ON". :dontknow:

И каква е нормалната работна температура на тоя мотор?!? 98 градуса не са ли множко? Отделно не забелязвам да губи антифриз, перките си работят и на 2-те степени и вътрят и 2-те. Дайте идей, че съм се озадачил нещо ...

Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV

Публикувано на: 02 Окт 2018 00:01
от DeXa
Някой няма ли да се усмихне поне :)

Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV

Публикувано на: 02 Юли 2020 09:35
от lubosh
Здравейте на Авенсис Т27 със същия двигател, го имам същия проблем. Нерешен за момента. Но ми слечва в големи жеги на магистрала при около 140 на баир започва да губи мощност.

Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV

Публикувано на: 19 Ное 2022 07:55
от gerho
Има ли развитие по темата?
И аз съм със същата грешка!

Грешка P1608 Engine Lack of Power - RAV4 2013 2AD-FHV

Публикувано на: 19 Ное 2022 09:27
от slowtraveler
Изтървал съм тази тема... Колегата в първото мнение е дал много подробна информация... Жалко, че не е споделил резултата... Предполагам, че не е имало предложения защото колегата сам си е дал 'отговора' - възможните причини...
При толкова много грешки и причини, обикновено се почва от най-евтиното и лесно за проверка и подмяна...
Например част от логиката/сценария би могла да бъде:
Термостатът не отваря достатъчно, или водната помпа прави номера, та затова колата прегрява. Или пък термодатчикът лъже компютъра, че колата прегрява.
Съдейки по подробната информация, предоставена от DeXa, вероятно ЕКУ има логика за ограничаване горивото (и от там-отделената топлина) при прегряване. Останалите проблеми според мен може да са вследствие на прегряването - 'орязването' на горивото би принудило да се намали налягането на гориво (или времето за отваряне на дюза), което ако програмистът е бил с две леви ръце, да е отчетено от друг клон на програмата като 'по-ниско от желаното налягане'. Единият клон на програмата да казва 'пусни 1мг гориво', а другият клон да казва 'намали подаваното гориво с 20%', без първата част да разбере за това...
По-малкото гориво може пак поради същата причина да лъже ЕКУ, че 'аз давам 1мг гориво, и му пускам 14мг въздух, а сензорите показват, че сместа е много бедна (защото командата е за 1мг, ама 'защитата от прегряване' е пуснала само 0.8мг) - сигурно смуче отнякъде въздух...