Развалена резба за пробка на картер
Публикувано на: 24 Апр 2018 09:56
Привет колеги,
при последната смяна на двигателното маслото на Yaris-а се установи , че резбата на картера, където се завива пробката е развалена - липсва поне половината . След като равих пробката изпадна спиралка с поне 2-3 пълни врътки приличаща на отчупена резба. Сега, като се замисля може и да е била спирала за ремонт и уплътняване на пробката ...
Понеже нямах никаква подготовка за ремонт, успях да я завия и стегна достатъчно , за да няма теч .
Обаче наближавайки следваша смяна, трябва да взема някакви мерки и да я ремонтирам.
Има няколко варианта:
- нова маслена вана (картер) - намира се за около 40 лв (може и да е най-китайската възможна.... )
- ремонтиране отново със спирала за уплътняване на резбата (временна работа , до следващия път)
- пренарязване на резбата.
Последния ми се струва най-удачен и въпроса е дали някой е правил подобен ремонт. Оригиналната пробка е с резба М12*1.25. Намирам метчик и пробка с резба М13*1.5, което се води като за ремонт (без разпробиване , директно наряване на нова резба на място). Някой правил ли е подобен ремонт ?
Може би , като краен варинат ми остава да сваля картера и да го занеса при 'майстор' , за да пренареже резба ....
Дайте акъл , какъв е най-удачния подход !
при последната смяна на двигателното маслото на Yaris-а се установи , че резбата на картера, където се завива пробката е развалена - липсва поне половината . След като равих пробката изпадна спиралка с поне 2-3 пълни врътки приличаща на отчупена резба. Сега, като се замисля може и да е била спирала за ремонт и уплътняване на пробката ...
Понеже нямах никаква подготовка за ремонт, успях да я завия и стегна достатъчно , за да няма теч .
Обаче наближавайки следваша смяна, трябва да взема някакви мерки и да я ремонтирам.
Има няколко варианта:
- нова маслена вана (картер) - намира се за около 40 лв (може и да е най-китайската възможна.... )
- ремонтиране отново със спирала за уплътняване на резбата (временна работа , до следващия път)
- пренарязване на резбата.
Последния ми се струва най-удачен и въпроса е дали някой е правил подобен ремонт. Оригиналната пробка е с резба М12*1.25. Намирам метчик и пробка с резба М13*1.5, което се води като за ремонт (без разпробиване , директно наряване на нова резба на място). Някой правил ли е подобен ремонт ?
Може би , като краен варинат ми остава да сваля картера и да го занеса при 'майстор' , за да пренареже резба ....
Дайте акъл , какъв е най-удачния подход !