Страница 1 от 1

Картерни газове

Публикувано на: 22 Май 2017 23:31
от bigchicken
Здравейте. Тойота Превия, D4D, 2001. Протече масло от капака на клапаните и откъм турбото. Качи се разхода, стана по-мудна. Оптимистично предполагам, че нещо, свързано с картерните газове е запушено и вдига налягането, заради което и избива маслото. Планирам почистване на ЕГР, въпреки, че никога не съм го виждал проблемен, но и идея си нямам за картерните газове къде и какво да гледам...

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 09:08
от martod
Планирай и смяна на дихтунгите на дюзите и ще се оправи картерното налягане, и разхода, и мудността . :thumbsup:

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 11:25
от bigchicken
Предпочитам да не ровя за теле под вола, че си имам и нови клапани на ГНП от последния път, когато всичко се оправи само и никой не разбра от какво е било. 1300 лева по-късно :(
Та да се върнем на картерните газове. Къде какво има за чоплене, че се тормозя наум, без колата пред мен, а като се сетя и за достъпа през това, дето му викат капак на двигателя, по-голямата част от който е под километража и зад жабката, а не под "капака" ... :)

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 11:39
от hallowe_en
Здравей колега, не съм виждал превия, но ако кода на двигателя е 1cd-ftv няма какво да се пипа по картерните газове. Това е отдушник който седи на капака на главата. Има цедка отвътре и след това маркуч който връща газовте в маркуча за въздух след въздушния филтър и преди турбото.Омасляването на турбото може да е от него. По-скоро имаш друг проблем - както каза колегата може дихтунгите на дюзите.

Поздрави,
Стани

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 11:51
от bigchicken
А какво се случва през тези ми ти дихтунги? Защото първоначалната ми идея беше турбо, като видях, че тече черно масло от голямата тръба, която идва нейде отзад, завива надолу зад радиатора и там става на маркуч и отива един Бог знае къде. Тампона на двигателя и бронята отдолу в ляво са в масло. После се сетих за теча по главата и реших, че е малко вероятно да е съвпадение, та затова се замислих за повишено налягане в картера заради запушване.

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 12:07
от bigchicken
Ето тази тръба
Изображение
и ей там долу (в центъра на снимката) се вижда маркуча и маслото
Изображение
Ако се виждат снимките...
След 2000 оборота колата си дръпва, върви си, но като цяло в целия диапазон се усеща мудна и с по-голям разход. 1-1,5/100 отгоре и градско и извън градско. Има моменти, в които сякаш пак я усещам добре, но са си моменти и не се отразява на повишения разход. Особено като закача караваната се усеща много. Има моменти, в които забравям, че има закачено нещо, но... В повечето време не е моята кола...

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 12:22
от hallowe_en
Може турбото да заминава. А за дихтунгите - компресията избива през нея и се изпуска в цилиндровата глава. От там идва повишеното налягане. Този маркуч в масло отива в интеркулера който ще трябва да се свали и почисти защото сигурно е пълен с масло.
Защо не потърсиш мехаННика за диагностика и качествен ремонт?

Поздрави, Стани

Картерни газове

Публикувано на: 23 Май 2017 13:05
от bigchicken
Боже, интеркулера съвсем го забравих! Това обяснява загуба на мощност дори и без да си заминава турбото. А той всъщност няма ли си нещо измислено за отичане на гадостите?
Явно няма да мина по лесния начин, което е лошо, защото не беше добре да оставам без кола. Но, чисто информативно, как се диагностира повишено налягане? Мяркал съм преди време из темите, ама...

Картерни газове

Публикувано на: 24 Май 2017 08:58
от martod
bigchicken написа: Предпочитам да не ровя за теле под вола, че си имам и нови клапани на ГНП от последния път, когато всичко се оправи само и никой не разбра от какво е било.
Ами аз съм ти казал какво трябва да се направи, пък ти ако искаш само отвори предния капак, огледай и го затвори, после чакай, може и да се оправи от само себе си . :D

Картерни газове

Публикувано на: 09 Юни 2017 14:45
от bigchicken
Да се отчета, че да не излезе, че питам и не слушам какво ми казват :) Дихтунгата на дюзата на четвърти беше проблемна. Едва излезе (дюзата), за малко да изрева за нова. Всички гумени уплътнения бяха станали на трошаща се гнус. Всичко е сменено. След над 40000 км от последното сваляне ЕГР клапана е чист. Както винаги. Чак се чудя дали да го свалям друг път :) Почти е готова, остава да запали :)
Благодаря за включването! :)

Картерни газове

Публикувано на: 09 Юни 2017 19:45
от martod
bigchicken написа:Дихтунгата на дюзата на четвърти беше проблемна.
Значи все пак си го намерил телето и то под вола . :D