Страница 1 от 1

Yaris XP10 1.0 VVTi 2002 - съмнение за амортисьори ?

Публикувано на: 24 Авг 2016 19:52
от genata1966
Здравейте колеги,
Голям фен съм на японските коли и след 10 год.с Хондата /Смятам да ме изкара до пенсия/ вчера купих Тойота Ярис /за дъщеря ми / 1,0 /VVT-i 2002 год.
с 2 врати.Направи ми впечатление,че волана / много"лек" /съмнения за кормилната уредба/ и много се накланя по завоите,
откъдето идва и съмнението ми
за изправността на амортисьорите.Ще бъдя много благодарен на колеги,които са имали такива проблеми и могат да помогнат !
Как се прави диагностика/т.е. дали са дали фира/ или е нещо друго...
По отношение на Тойота съм новобранец и моля да ме извините ако задавам глупави въпроси
Ако допускам някакви грешки във форума-не се колебайте да ме поправяте или да давате акъл !/Защото той все не стига/
Ще съм много благодарен на колеги,които пратят линкове за :
масло-двигател , масло ск.кутия ,
спирачки - дискове ,накладки , маркучи,
ABS,грешки
SRS,грешки
и най-много за амортисьорите !
Благодаря Ви предварително колеги,
Дай Боже,да си бъдем взаимно полезни!

На колеги от форума,които се интересуват от Хонда , имам много инфо !

съмнение за амортисьори

Публикувано на: 25 Авг 2016 13:43
от tora
Виждал съм по места за ГТП стендове за проверка на амортисьори, вероятно и в сервизи някъде има. Иначе ръчно също може да се разбере, при натискане около всяко колело и от това колко и как се залюлява също може да се добие представа дали е в ред.

съмнение за амортисьори

Публикувано на: 25 Авг 2016 13:53
от slowtraveler
Накланянето по завоите не е заради амортисьорите, а заради твърдостта на реактивната щанга...
Амортисьорите се тестват на стенд (колата се люлее)...
Стария метод - натискаш всеки ъгъл на автомобила, рязко отпускаш и гледаш колко маха ще направи след това....
Ако направи един мах (може да отпусне леко над средното положение и да се върне до него) - значи е ОК...
Лекотата на волана - тънки гуми, сервоусилвател, автомобил за в града - нормално е да е лек...