Страница 1 от 1

RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?

Публикувано на: 17 Яну 2015 09:40
от zaksofon
Здравейте колеги,
Моля модераторите да ме извинят ако повтарям тема! От скоро имам въпросната кола и още задавам глупави въпроси, но моля споделете, нормално ли е да е твърдичък педала на съединителя? Твърд като например тежестта на кракът ми не е достатъчна за да потъне, трябва да приложа и сила. Може би вече ставам досаден със сравненията ми с Маздата, която карам, но при нея съединителя е хидравличен и е нереално мек. Тойотата с жило ли е, нормално ли е да е така по-твърдичък? Благодаря предварителската!

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 09:53
от iovkito
Нормално е да е много мек , когато е нов. Всеки съединител става твърд с времето , но все пак всичко зависи от начина на експлотация на колата. Натискал съм съединителя на Ярис на 50 000 км, 2006-та год. , който е за боклука. Колата е карана от жена само в София.

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 10:04
от zaksofon
Ами Маздата, за която говоря е 93 година, но пък ако сравнявам лекотата на воланите , при Тойотата е в пъти по-лек. Може би трябва да се кача и в друга Равка за да направя сравнение. Но при това положение, изглежда сякаш съединителя е с жило.

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 10:15
от iovkito
Съединителят не е с жило , а с помпи. Твърдостта на съединителя зависи от притискателния диск. Колкото повече е прегряван и натискан , толкова по-твърд става.

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 10:26
от zaksofon
Благодаря за бързия отговор колега, щом е с помпа, значи е хидравличен. А това, че е по-твърд означава сигурно, че му е дошло времето за смяна на диска. Последно питам-ориентировъчно смяната на диска скъп ремонт ли е? Извинявам се за глупавите въпроси!

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 10:45
от veso_hds
Колега недей да бързаш толкова!От къде разбра,че ти е за смяна съеденителя.Нека да го пипне някой,който разбира.Може твоето усещане да е субективно(сравнено с предишната ти кола).Аз от 31г. карам леки коли и съм забелязал,че на всяка е различно(съеденител, спирачки и т.н.).Имам същата равка вече шеста година,смятам,че съеденителя ми е нормален.
Пиши от къде си!

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 10:59
от zaksofon
Благодаря за съвета! От Троян съм. Не, че съм се разбързал много да го сменям, но тъй като колата е втора или трета употреба вече и се заглеждам за евентуални проблеми. А и тук съм чел, че един от малкото проблеми по тези коли е със съединителя. Аз за това си и търсех точно РАВ 4. Писано има много за тях и то е почти само хубаво. Здрави, икономични и практични коли. За момента мога да се оплача от това, че е малко по-шумна от очакваното и въпросния съединител. Да се надяваме, че съм уцелил с избора си.

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 11:39
от veso_hds
Покарай си спокойно колата,а ако имаш притеснения можеш да прескочиш до Габрово или В.Търново.Там има сериозен сервиз на Тойота-Венци.Съеденителя и демпферния маховик не са проблем,а просто силно натоварени части,на които рано или късно им идва времето.Ако ти трябва нещо има колеги от форума,които продават части(оригинални и неоригинални) на добри цени.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
В и бей също има части на добри цени,но аз лично засега не съм пазарил от там.Нашите тойоти са здрави,втора генерация и са произведени в Япония. :thumbsup:

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 11:40
от iovkito
Аз не бих сменил съединител , ако не буксува и не се е разтракал маховикът.

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 11:43
от veso_hds
iovkito написа:Аз не бих сменил съединител , ако не буксува и не се е разтракал маховикът.
Абсолютно съгласен! biggrin.gif

Re: RAV 4 d4d 2,0 2002 - твърд ли е педала на съединителя

Публикувано на: 17 Яну 2015 12:43
от zaksofon
Благодаря на всички за компетентните коментари! За сега ще го оставя така, скоростите превключват нормално, не трака, не тропа, върви си чудесно. Вижте за какво се тревожа аз, човека от който купих колата, изненадващо за мен свали цената от 8300 на 7600, за един поне на външен вид прекрасен автомобил-регистриран, обслужен и с чисто нови зимни гуми. Беше със счупена броня от дясно, но ремонта и далеч не е колкото парите които ми свали. А и аз доста смело преговарях, т.е., не аз, а мой приятел, защото исках да си вземем друга Равка от 2004, естествено и цената, на която беше с 3000 повече. Подзирам и се, дали няма някой подводен камък, разбирате ли? И тъй, като съединителя ми се струва малко по-твърд от нормалното, реших, че за това предишния собственик е искал да се отърве от нея, нали със съединителя им е основния проблем все пак. Може би съм твърде мнителен, не знам. Иначе за две седмици каране, все повече започвам да се убеждавам, че съм уцелил марката и модела. Първо се бях спрял на Honda CR-V и Suzuki Grand Vitara.

Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?

Публикувано на: 17 Яну 2015 14:52
от ffsolutions
Колега, карай си спокойно. Iovkito е прав, ще го мислиш когато имаш ясни симптоми. Аз си падам бая магаре и искам всичко да е перфектно, та се бях засили да го проверямам моя, тъй като и той ми се вижда "твърд". Е, да де, ама се спрях и вече 7 хил. км. си карам и си свиркам. :whistle:
Честито за придобивката, желая ти много леки и безаварийни километри! :thumbsup:

Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?

Публикувано на: 17 Яну 2015 15:11
от Akima
Хидравличното усилване откъде взема течност?
Ако е от казанчето на спирачките вземи я смени - трябва да омекне малко педала.
Има пробка в двигателния отсек на цилиндъра.

Re: RAV4 2.0 D4D 2002 - твърд ли е педала на съединителя?

Публикувано на: 17 Яну 2015 16:36
от geniya
Моят съединител също беше твърд, но отдавна е бил за смяна просто така купих колата.Сумата за която я взех беше доста по-ниска от автосалоните, но явно заради това ми я дадоха по-тънко.Смених съединителя, но спрямо доста други коли не стана толкова мек колкото очаквах.Майсторите които ми смениха съединителя дадоха мнение, че по принцип на Тойотите им бил малко по-твърд съединителя например от VAG групата и от френските и италианските автомобили.Това се дължало на факта, че повечето от изброените коли масово били с лагер -помпа която се сменяла задължително, и оттам се получавал лекия педал.Колко е вярно не се наемам да кажа, но ако съединителя не ти буксува се кара така и това е.Може да изкара още например 50000км без да е нужна смяната му зависи кой и как кара колата.