Страница 2 от 6

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 00:27
от andrian999999
nowyaris написа:1991 сложих отзад на Ладата вместо стандартния размер 175/65/13 румънски зимен Траял 145/75/13.Донесоха ми ги за подарък щото били "паднали от един камион" cool.gif . Повече никога не повторих тази грешка - въртеше си гъза цяла зима кат дърта мастия.От тогава само и за всичко само оригиналния/препоръчан/ размер съответно лятна/зимна.Те хората като са я конструирали една кола са имали нещо наум да я направят с такъв размер гуми.
УЖАС тези от световния рали шампионат не са влизали в нашия форум за да ги открехнете да слагат по широки гуми! а тези глупаци слагат тясни ужас направо. по-принцип темата е тъпа , правилния отговор е слагаш по евтините. 80% от времето колегата ще кара по-път без сняг и няма да кара за време на хронометър. а и диапазона на добрите гуми е 75 лева
в неговия размер, на бас че няма да купи най-скъпите в магазина

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 00:30
от andrian999999
а и 1991 година ладата се е въртяла много защото гумите са били летни ама ти не си знаел biggrin.gif

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 06:52
от nowyaris
Akima написа:А като ти я продават с няколко размера гуми?
В смисъл че на четирите колела гумите са с различен размер ?

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 07:03
от nowyaris
andrian999999 написа:а и 1991 година ладата се е въртяла много защото гумите са били летни ама ти не си знаел biggrin.gif
Бяха зимни ! Иначе си прав,че темата е тъпа.Нещо от сорта :Женските ..... - тесни или широки ? На тоз свят отговора на всеки въпрос е "зависи как си с парите" tooth.gif

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 10:29
от Тонии
За жените може да поспорим. За гумите на първо място е устойчивоста - сигурноста на пътя. Затова залагам на широките.

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 14:54
от GALIOG
С тесни гуми не може да се кара, в завоите се накланя и се пързаля даже.Един размер надолу от летните е перфектно.Колата пак си е тромава, ама това е положението, повече стотинки за бензин.:) И на асвалт със зимни гуми трябва да е около нулата поне и тогава да се сменят (мое мнение). Който си иска и на 7 градуса може да си ги сменя.

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 15:22
от GALIOG
nowyaris написа:
andrian999999 написа:а и 1991 година ладата се е въртяла много защото гумите са били летни ама ти не си знаел biggrin.gif
Бяха зимни ! Иначе си прав,че темата е тъпа.Нещо от сорта :Женските ..... - тесни или широки ? На тоз свят отговора на всеки въпрос е "зависи как си с парите" tooth.gif
Така е. Само че, ако говорим за жени май е обратното.По-тесните са по-скъпи.:))

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 16:33
от andrian999999
GALIOG написа:С тесни гуми не може да се кара, в завоите се накланя и се пързаля даже.Един размер надолу от летните е перфектно.Колата пак си е тромава, ама това е положението, повече стотинки за бензин.:) И на асвалт със зимни гуми трябва да е около нулата поне и тогава да се сменят (мое мнение). Който си иска и на 7 градуса може да си ги сменя.
само да подчертая , че колата не се накланя от тесните гуми а от окачването! ако сложиш спортно твърдо окачване колата с тесни гуми няма да се накланя, и обратно с широки гуми е стари меки амортисиьори ще се накланя доста много

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 25 Ное 2014 17:16
от DJANO
Тонии написа:За жените може да поспорим. За гумите на първо място е устойчивоста - сигурноста на пътя. Затова залагам на широките.
Грешиш, не винаги широката гума значи, че си оптимално стъпил на пътя ;)

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 01:13
от Тонии
Обясни

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 08:11
от slowtraveler
На лед/сняг по-доброто сцепление се получава при разпределяне на натоварването на по-малка площ...
Веригите и шиповете, шпайковете са точния пример за по-добро сцепление при такива условия - разпределя се усилието на малката площ на контакта с повърхността - звената на веригата, върховете на шиповете и т.н..
Широката гума разпределя същия натиск на много по-голяма площ, което веднъж води до нуждата за 'почистване' на тази площ (нужда от изхвърляне на повече вода от гумата и от там - намаляване скоростта на аквапланинг), а освен това на лед и сняг се пързаля повече при по-малко усилие върху единица площ. Контакта с пътя е по-добър когато гумата се 'забива' и отпечатва в повърхността...
При сух асфалт нещата не са съвсем така - там по принцип колкото е по-голяма площта, толкова е по-голямо граничното усилие, при което гумата ще приплъзне...

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 08:57
от ufer
Това беше умно! :thumbsup: Наистина, принципа е: зимните гуми - един размер по малки, респ. по-тесни!

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 10:54
от andrian999999
Тонии написа:За жените може да поспорим. За гумите на първо място е устойчивоста - сигурноста на пътя. Затова залагам на широките.
и тези залагат на ШИРОКИТЕ няма спор много хора се заблуждават даже един полицай ми обясняваше ,че понеже зимните били по меки и имало повече каучук били по добри за лятото и спирали по добре

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 14:36
от nowyaris
Нали говорим за нормална зимна експлоатация на нормален семеен автомобил при нормална българска зима в нормален български град.Като подпукаме Субару на рали "Швеция" тогава може би ...... biggrin.gif

Re: Зимни гуми - тесни или широки?

Публикувано на: 26 Ное 2014 21:02
от ivied
andrian999999 написа: а и диапазона на добрите гуми е 75 лева
може, цифрата и да съвпада но валутата е Евро... biggrin.gif
7 градуса не са случайни, 7 градуса ако показва на таблото, на асфалта обикновенно е по-ниска...
зимната гума и при ниски температури и на дъжд, не само на сняг и лед има по-добро сцепление.
показателите за различните марки и модели зимни гуми при тестове понякога се разминават драматично...
иначе освен за разликата в цената при големите и малките цолажи (има и доста фрапиращи)
винаги се е смятало, че по-тесните гуми са по-добри за зимата, заради това, че на единица площ оказват по-голям натиск.

И един бръз поглед в новите тестове само потвърждава заключението за "обичайните заподозрени" -
премиум производители доминират в челните места, но има и няколко изненади.
Под “Изключителни”, се нареждат Dunlop SP Winter Sport 4D - гумата победител в теста, заедно с Continental WinterContact TS 850, Michelin Alpin A4 и Nokian WR D3.
Dunlop SP Winter Sport 4D остава най-доброто предложение в отношение цена-пробег-качество.

Като “Препоръчителни”, са откроени далеч повече зимни гуми. Там групата водят Goodyear UltraGrip 8, Bridgestone Blizzak LM-32S, Pirelli Sottozero Series, Semperit Speed-Grip 2, Hankook Winter I * CEPT RS, Uniroyal MS плюс 77, Barum Polaris 3, Fulda Kristall Control HP, Kumho KW27 I'Zen

Ако Ви е любопитно, кои гуми не успяват да преминат при една от последните класации
изброявам ги по-долу:
BF Goodrich G-Power, Sava Eskimo HP, Toyo Snowprox S953, Firestone Winterhawk 2, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Yokohama W.driveV902, Maxxis Presa Snow, Matador Sibir Snow...
(китайските изобщо не ги споменавам)
Направо предупреждават потребителите да държат ръцете си на разстояние, от няколко конкретни модела, под предлог, че качествата им върху заснежени и мокри настилки са наистина минимални.
Трябва да се отчете, че има специфика в моделите за SUV и автомобили - но класациите от последните 2 години са доста сходни, въпреки това.