Страница 1 от 3

Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 15 Фев 2014 16:52
от saho
Преглеждах си колата на канала и гледам здраво опръскато от двата вътрешни маншона на каретата - до скоростите. Купих скоби и реших да ги сменям, обаче като махнах старата се разтече нещо като боза но по - светло и сега си чудя какво да прявя. Душих дали е трансмисионно масло май не е, какво е това? Там би трябвало да има грес но точно каква не знам, или греша. И при двете полуоси е едно и също положението, има "боза" и май затова е почнало да опръсква.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 15 Фев 2014 19:08
от zi_zi_top
Има грес, но тя не е толкова рядка. Не знам какво се е случило та се е сбозила, но мисля, че трябва да промиеш каретата и да сложиш нова грес и нови скоби.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 16 Фев 2014 08:26
от saho
А каква точно е греста, има много видове. Като съм сменял маншон но другите ми коли винаги са ми давали и опаковко грес но не пише каква е що е...

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 16 Фев 2014 11:30
от max-2
За съжаление толкова качествена грес няма да успееш да намериш и с такъв вискозитет. На външно каре при мен беше тъмнозелена, много тъмно, почти като молибденова грес ,но личи, че е по-хубава. Та на външно каре се слага молибденова, а на вътрешно при мен беше бежова пак с такава консистенция на гъст мед и там сложих някаква по-качествена за лагери с ЕП <ЕР> свойства, което значи с противозадиращи добавки за възли които работят с приплъзване.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 16 Фев 2014 23:46
от xtreme
Тва дето е изтекло е грес с бонус към нея, вода :)
Вероятно от доста време са скъсани. Ще ти е трудно да почистиш хубаво без да разглобяваш. Но ако си търпелив става.
Грес може и графитна оборотите не са големи и няма да има драми.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 16 Фев 2014 23:58
от lederman
Има детайли, който се пълнят с масло или друга течна смазка. Причината е, че твърдите греси се лепят на стените и предизвикват вибрации заради нарушаване на баланса.
Както добре знаем, греста не се разтваря във вода, а за да се получи емулсия (механична смес или иначе казано маргарин) трябва нещо да ги разбърка много добре. В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят. Ако е била течна, проучи много внимателно какво предписва производителя за да не се появи тема "странно тресене при ХХХХ оборота".

ПП
цитат от off-road форума:
"Има една грес LA8 с гъстота на пчелен мед. Точи се на много тънка струйка. Ако успееш да вкараш от нея си победител. При минаване покрай НДК ми звънни да ти кажа къде можеш да вземеш малко за проба."

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 00:02
от Scott
lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...
Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре? tongue.gif

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 00:04
от lederman
Scott написа:
lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...
Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре? tongue.gif
Всичко се върти заедно, няма бъркалка :)
Полуоската, карето и маншона се движат комплект, центробежните сили лепят греста по маншона и толкз .....

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 00:06
от xtreme
Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети :)
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Пример : като ти текне рейката на кормилната уредба, започва да ти намалява хидравличната течност и под колата започват да се образуват локвички пък ти си сменил маншоните преди 1 месец.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 00:11
от lederman
xtreme написа:Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети :)
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Държат, в момента няма да цитирам пример защото искам да проверя, но съм сигурен, че има.

цитат:
"В книгата пише,че карето се пълни със 100 грама трансмисионно масло така иглите се мажат по добре,някои слагат и малко грес,аз съм само с масло.В маншона от към скоростна кутия се слагат 100 грама калциева грес.Преди да извадиш трипалцовата главина забележи коя е вътрешната и коя външната част за да се зглоби пак така."

Цитата е от Вартбург форума, така е и при 4 -тактовите, тези с VW двигател, аз от ремонтите на такъв съм го запомнил :) А ако знаеш скобите там колко са "лабави". Понеже няма място м/у карето и корпуса на скоростната кутия, са сложили едни скоби дето са абсолютно плоски и се сглобяват само с ръце, нещо като свинска опашка ама изпълнено от метал и няма зъби. Като го сглобяваш имаш чувството, че не е стегнало, а маслото си седи :)
видях, че такава система има и при Рено, а именно вътрешното каре да се маже с масло.

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 07:59
от zi_zi_top
Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. wacko.gif )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.

П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 09:01
от saho
Точно това се опитвам да проуча - каква е смазката, защото съм сигурен, че не е греста която познавам. Маншоните са здрави оригинални скобите са както описа колегата метални също оригинални, не са хлабави и не мисля че може да влезе вода. Притеснява ме намалялото количество на въпросната смазка.
Всяка седмица поне веднъж съм в София и мога да си купя ако я има някъде :thumbsup:

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 09:14
от zi_zi_top
Огледай добре да не би опръсканото да не е грес от каретата, а трансмисионно масло от семерингите на полуоските!

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 10:11
от martod
zi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Много добър съвет ... laugh.gif
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза .. smile.gif
Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..

Re: Грес или друго в маншоните на каретата?

Публикувано на: 17 Фев 2014 10:17
от lederman
martod написа:
zi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"! smile.gif
Много добър съвет ... laugh.gif
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза .. smile.gif
Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..
Абсолютно сте прави, ама като е цитат не се редактира :)
Това което казва martod всъщност поддържа предположението,че се налива нещо по-рядко от грес във вътрешните маншони.