Избор м/у Ярис, Корола дизел и Корола бензин

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
radev_rado

Избор м/у Ярис, Корола дизел и Корола бензин

Мнение от radev_rado » 11 Мар 2007 10:22

Здравейте, колеги!

От 2001 година карам едно Пежо 309, което вече е на 21 години и ме е разсипало от ремонти mad.gif . Тъй като годишно минавам по 15 – 20’000 км., си сложих АГУ за 370 лв, за да мога да си плащам горивото за тези километри. Положението с ремонтите обаче става нетърпимо и започнах трескаво да избирам друга кола. След досегашните мъки целта ми е да намеря колкото може по-здрава кола, на по-малко километри, която да карам с редки ремонти и по-дълго време.

От всичко прочетено се спрях на Тойота. Направих едно кръгче с Королата на братовчед ми - 1,4 л., май 86 к.с., 1997 г., на 197’000 км., на която беше сменен само съединител на 195’000 и има тръгнала лека ръжда отдолу, закупена е от ТМ ауто. Видя ми се малко немощна, но и не посмях да я вкарам в обороти за краткото време. Завъртях пробно и Яриса на един колега, 1,4 л., 75 к.с., Д4Д, мисля че е 2004 г., на около 30’000 км. – вървеше супер. Само ми се стори, че при затваряне вратите хлопаха на пластмаса и на евтино, и таблото изглежда прекалено пластмасово, но бих си го купил.

Първо мислех да си търся Корола 1,4 л., 2000-2002 и да й сложа АГУ. После чух за ултра скъпите газови инжекциони. На всичкото отгоре ми казаха, че изгаряли изпускателните клапани и след 30’000 км. трябвало да се сменят с по-здрави, след което нямало проблем. Започнах да мисля за Ярис Д4Д, 2002-2003 г. и за Корола 2 л., 90 к.с., Д4Д, 2000-2002 г.

За сега пред мен стоят следните въпроси, на които ще съм ви благодарен, ако получа отговор или мнение:
1. Проблема, за който пише случаен фен с немските сегменти, засяга ли и дизеловата Корола?
2. Двигателя на дизеловия Ярис добър ли е, като е толкова малък по кубатура?
3. На Королата с бензинов двигател 1,4 (4E-FE) или 1,6 л. (4А-FE) от 1998-1999 г., клапаните издържат ли на газ наистина?
4. Да робувам ли на „японската сглобка”?
Ходих в ТМ ауто да проуча имат ли бай-бек. Имаше само по-нови и скъпи коли. Питах за дизелови Корола и Ярис – казаха, че почти не се връщат при тях. Или хората си ги продават сами, или не искат да ги продадат.

Стана малко дълго wink.gif , но и главата ми се е подпалила от тези избирания.
Радо

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 11 Мар 2007 12:56

Да, заслужава си да се робува на японската сглобка.
Защо не опиташ 4АФЕ/4АГЕ Корола АЕ92 фейслифтовия модел ? По-стара е от това което си описал но варианта за турска, дефектни компоненти, евтина пластмаса практически е изключен.

radev_rado

Мнение от radev_rado » 11 Мар 2007 15:30

А коя година е "Корола АЕ92 фейслифтовия модел"?

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 11 Мар 2007 15:51

Произвежда се до '92.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3719
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 11 Мар 2007 21:11

Здрасти,Радко.Правилно си се спрял на Тойота,щом търсиш здрав автомобил. Моята препоръка е,щом държиш да слагаш газ,да не взимаш бензинова и да съсипваш мотора,по-добре вземи дизелов Ярис или дизелова Корола.Двигателите им/Д-4Д/нямат абсолютно никакви проблеми и забележки и са чудесни дизели! В интерес на истината,Королата,която си карал,и дизеловият Ярис вървят относително еднакво,разликата е в оборотите,които трябва да поддържаш при двете.
1.) Въпросът с немските сегменти Колбеншмидт не засяга дизеловите двигатели от никои години.
2.)Двигателят на дизеловия Ярис е прекрасен.Монтират го също и в Мини Купър.Двигателят е малък,много икономичен и динамичен на фона на лекото купе.Имай впредвид,че при спокойно каране на извънградско харчи едва 3.5л./100км. нафта,градско 5л./100км..
3.)Не си прави тези експерименти.
4.)Твой избор,определено по-добро от Японската сглобка няма,но това не значи,че Английската или Турската са лоши,напротив!
Успех в избора и питай каквото те интересува. :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

radev_rado

Мнение от radev_rado » 13 Мар 2007 17:48

Lexus, благодаря ти за отговорите и отзивчивостта!
Ще мисля. Като имам още въпроси ще питам. smile.gif
Имам роднина в Германия и се чудя да го карам ли да търси кола от там. За Горубляне всички ми казват, че са внос от Италия, а там само ги карат и доливат масло, докато се скапе.
cool.gif

radev_rado

Мнение от radev_rado » 14 Мар 2007 09:00

Колеги, намерил съм си статии за Ярис от Ауто билд, но са на немски и нищо не разбирам:

http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... el_id=9831
http://www.autobild.de/erlkoenige/neuhe ... el_id=1547
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_id=4448
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... kel_id=461
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_id=2297
http://www.autobild.de/erlkoenige/neuhe ... el_id=4183
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... el_id=5626

А за Корола дизел 2000-2001 нищо не можах да открия.
Някой може ли да ме насочи към инфо за тях - на български, английски, руски? Ще му бъда благодарен.
Радо

hero
Мнения: 4
Регистриран на: 04 Май 2007 19:54
Местоположение: sofia

Мнение от hero » 11 Май 2007 23:13

vzemi si toyota predi 2000godina.az imam corola 2.0D 99godina i sum mnogo dovolen.Bqh v TM i tam ot serviza mi kazaha 4e tova e poslednata hubava corola.Vqrno 4astite sa im po skupi no za smetka na tova zabravq6 koga si gi smenql.
zdraveite fenove!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта