Страница 1 от 2

Дюзи - Avensis D4D 2001 - показания и отклонения

Публикувано на: 25 Мар 2013 00:17
от slaimy
Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.

показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3

Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 25 Мар 2013 08:09
от miso25
По тези показания можеш да разбереш дали дюзите са ти наред. До колкото знам аз 1 и 2 дюза са ти много зле, другите са в норма за корекцията. За тези незнам дали могат да се чистят/рециклират.

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 26 Мар 2013 19:54
от yurda
Здравей колега и аз имам същата , до колкото знам дюзите не са толкова проблемни от колкото клапаните за регулиране на налягането . За дюзите слагай добавка за почистване, в нафтата слагаш ли нещо при зареждане . Какви са ти оплакванията.

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 26 Мар 2013 20:28
от yurda
Ако двигатела ти е 1CD-FTV гледай това клипче http://www.youtube.com/watch?v=jWv5gYWvXaY може да ти помогне . :thumbsup:

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 27 Мар 2013 03:12
от JapCar
slaimy написа:Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.

показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3

Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...
С какво ти правят диагностиката? Няма ли начин да дадеш цял скриин шот на всички параметри?
Тези данни за кой параметър са и на топъл двг ли са снети?
При мен на Techstreamа ги нарича Injection Feedback (за 4-те дюзи) и са около 0, но съм чел за Check Revised inj. Volume (предполагам е същото), че трябва да е до +/- 3мм3
На Techstreama виждам и Injection Volume, но само едно и е около 6.5мм3, а съм чел някъде, че трябва да е между 3 и 10.Когато е <3.5, дюзите течат, а когато е >7, са запушени. Навсякъде става дума за пр.ход.
Не съм сигурен за написаното, само предполагам, че се отнася за това...Ако някой знае някъде писано по този въпрос нека сподели.

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 27 Мар 2013 08:02
от slowtraveler
JapCar написа:.....
На времето съм ремонтирал стенд за дизелови помпи. Там завърташ помпата на определени обороти и мериш с мензурки за единица време (брой обороти) какво количество ще изпръска към всеки цилиндър (в см3). И съответно трябваше да бъдат изравнени и калибрирани стойностите за всеки цилиндър отделно (стенда бе до 16 цилиндров двигател biggrin.gif )
Предполагам, че и за съвременните дизели нещата са аналогични , с разлика, че компютъра казва общия среден дебит към дюзите, и индивидуалната корекция за всяка дюза.
Затова и казаното от JapCar изглежда напълно логично. :thumbsup:

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 09 Апр 2013 12:57
от slaimy
това е което имам дадено от ТМ ауто
Изображение

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 09 Апр 2013 14:44
от JapCar
slaimy написа:това е което имам дадено от ТМ ауто
Ами така излиза, че 1 и 2 са зле. Пита ли дали могат да се ремонтират/рециклират , тестват, калибрират, макар, че и да може,за всеки майстор е по бързо, лесно, печелившо да ти продаде/монтира нови...
Кога е бил тоя тест, че околната температура е 35град? Двигателя топъл ли беше?

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 09 Апр 2013 17:06
от Rudy
JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 09 Апр 2013 17:18
от JapCar
Rudy написа:
JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.
Не ми разбра въпроса...Тези показатели са различни при студен току що стартирал двг и загрят до номинална температура.
При мен една от дюзите на студено (около 1-2град) винаги дава 1.5mm3, но след 10мин работа, слиза близо до 0mm3, като другите. (гледам го с Techstream)

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 09 Апр 2013 17:47
от memorex
Дюзите не се ли свалят и сложат на стенд не е гаранция коя или колко са зле.Има случаи когато една е зле и дава отражение на следващата най-често по реда на палене.Плюс това на студен двигател диагностика на дюзи не се прави.

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 10 Апр 2013 10:44
от Me4oKyX
slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 .... Не са коси - сменяш си първа дюза и си свиркаш след това. С добавка за прочистване само няма да успееш да я спасиш - да си знаеш :thumbsup:

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 11 Апр 2013 00:43
от JapCar
Me4oKyX написа:slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 ....
Може ли да разясниш малко теорията на написаното. Това има ли връзка с реда на впръскването и той 1-2-4-3 ли е? Какво са - и +?
Излиза, че на колата диагностиката само показва, че някои дюзи са извън норма и може само да се предполага коя не е наред, а друга може да си е добре, но заради компенсация да показва зле, т.е. трябва всички да се свалят и да минат на стенд...

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 11 Апр 2013 22:52
от todor87
Реда на впръскване е 1-3-4-2 , но не съм много наясно по какъв начин ECU-то изчислява и прави компенсациите.Затова според мен не е сигуно дали за смяна или ремонт е дюза на 1,2 или и на двата цилиндара...

Re: Дюзи - дизел

Публикувано на: 11 Апр 2013 23:39
от Me4oKyX
За смяна са плюсовите стойности - другите по реда на Тошко имат компенсация.... Последната корегира заради първата.... Моя Фиат трета дюза му е на +2,5, затова и четвърта и втора корегират на -4 до -5 biggrin.gif Иначе ще има доста крива и неравномерна работа ... happy.gif Така има ли логика drunk.gif