Страница 1 от 1

шок и ужас

Публикувано на: 18 Юни 2012 20:06
от veso_hds
Колеги,преди 3 часа както си карах тойотата-рав4 d4d-1CD-FTV по магистралата Карнобат-Бургас,внезапно ми се скъса ангренажния ремък(а е само на 25 хил.км).Разбрах,че този двигател няма никаква защита.Хвърляйте боб и ми кажете какви евентуално биха могли да бъдат пораженията!Иначе по километраж колата е само на 130 хил.км. sad.gif

Re: шок и ужас

Публикувано на: 18 Юни 2012 20:49
от TATI
Съболезнования за случката. Ремонта е голям и скъп. Ако ремъка ти е оригинален и сменен в оторизиран сервиз, можеш да направиш рекламация, защото хората дават гаранция . Най-вероятно нито ремъка е оригинален, нито си го сменил в оторизиран сервиз.
Иначе на първо четене - глава, клапани, бутала, лагери .... по-добре си намери нов двигател.

Re: шок и ужас

Публикувано на: 19 Юни 2012 14:06
от Me4oKyX
Вексо, със сигурност ще ти е по-евтинко да си купиш двигател втора ръка дори със смяната... Нови части на това, което е потрошило, а ти си бил на магистралата ... може да са прекалено много неща, за взимане на нови чаркове.... Но ако искаш отворете сегашния и вижте какво е останало здраво, след това вече правете сметка и вие :thumbsup:

Re: шок и ужас

Публикувано на: 19 Юни 2012 14:43
от desSs
извинявам се за офтопика, но ми е интересно какво се случва, когато караш с такава голяма скорост и ти се скъса ремъка?
колата постепенно губи мощност, или веднага спира, или...?

Re: шок и ужас

Публикувано на: 19 Юни 2012 15:51
от veso_hds
Тати и Мечо,абсолютно сте прави.Мнението на специалистите е двигател втора ръка.Иначе стана така-карах точно със 125км.ч,когато усетих удар в двигателя,лампите светнаха,колата угасна,но не спря веднага.По инерция я закарах плътно в дясно в аварийната лента и после пътна помощ.Това е за съжаление!

Re: шок и ужас

Публикувано на: 19 Юни 2012 19:08
от TATI
desSs написа:извинявам се за офтопика, но ми е интересно какво се случва, когато караш с такава голяма скорост и ти се скъса ремъка?
колата постепенно губи мощност, или веднага спира, или...?
Чуваш силен трясък и както е написал колегата, колата изгасва и ти светва коледното дърво от лампи на таблото. Най-лошото е, че в този момент повечето натискат спирачка интуитивно и става страшно за тия зад теб. Молиш се да не причиниш ПТП, изтегляш се плътно вдясно и звъниш по тел да дойдат да те приберат, барабар с двата тона желязо, което е останало от колата.

Re: шок и ужас

Публикувано на: 20 Юни 2012 01:57
от мехаННика
Много точно и същевременно духовито описание на Tati,плюс десет криви клапана от шестнайсет,повдигачи,пулове,ремък,ролки, обтегач с въпросителна,водна помпа ако не си сигурен в нея и много труд. Почти всички течности и те така...

Re: шок и ужас

Публикувано на: 20 Юни 2012 08:44
от kiik
Аааа.....на скъсване на ангренажен ремък как гледа застрахователя по Каското? ermm.gif

Re: шок и ужас

Публикувано на: 20 Юни 2012 08:51
от slowtraveler
Застрахователя никак не гледа ако няма специална застраховка срещу повреда (това, дето тук му казват разширена гаранция)...
Няма как да мине по каско, защото събитието е вследствие на техническа повреда при нормална експлоатация, а не от удар и т.н.
Иначе последния път като късах ремък просто автомобила внезапно загуби мощност - изгасна. Никакви удари и катаклизми не се усетиха....
Значително по-неприятно е както се случи на колега късане на бутало/биела с около 190км/ч... И то не заради удара - той повече е шумов ефект, а заради разхвърчалото се масло от изкъртения картер...

Re: шок и ужас

Публикувано на: 20 Юни 2012 10:36
от desotodorov
При мен на старата кола прескочи зъби и се целунаха клапаните и буталата...беше на празен ход - 1000об/мин...единствената щета беше разпределителния вал и опорите му...това беше 2005г....нямаше много коли на части и не можах да намеря цял двигател затова ремонтирах - взех разпределителен вал на старо за 180лв., нови опори и дадох главата на бор-щанга за престъргване (новите пети не са обработени)...и като така и така беше "разцепен" ДВГ смених мотовилкови лагери, сегменти, гумички клапани...цялата операция при гаражен майстор...излезе ми 950лв всичко...но - за опростен 4цил/8клапанов дизелов ДВГ на Пежо...така че - и аз съм +1 за това да се смени целия ДВГ.

Re: шок и ужас

Публикувано на: 26 Юни 2012 19:37
от desSs
slowtraveler написа:Застрахователя никак не гледа ако няма специална застраховка срещу повреда (това, дето тук му казват разширена гаранция)...
Няма как да мине по каско, защото събитието е вследствие на техническа повреда при нормална експлоатация, а не от удар и т.н.
значи по-добре да се паникьосаш, да натиснеш спирачките, да смачкаш предницата, и застрахователя да ти смени половината /цялата/ кола boxed.gif

а ти защо "последния път", колко ангренажни ремъка си късал? направо ме притеснихте ermm.gif честно преди малко докато карах по магистралата и се сетих точно за тая тема wacko.gif

Re: шок и ужас

Публикувано на: 26 Юни 2012 21:51
от zi_zi_top
desSs написа:... направо ме притеснихте ermm.gif честно преди малко докато карах по магистралата и се сетих точно за тая тема wacko.gif
Направо се излагаш!!! Мъжът ти се е постарал да не се притесняваш изобщо, а ти "сънуваш дяволи" по магистралата с чисто нов РАВ4. tooth.gif
Я се вземи в ръце и си живей спокойно! :whistle:

Re: шок и ужас

Публикувано на: 26 Юни 2012 22:29
от slowtraveler
desSs написа:....значи по-добре да се паникьосаш, да натиснеш спирачките, да смачкаш предницата, и застрахователя да ти смени половината /цялата/ кола boxed.gif
От финансова гледна точка е точно така...
desSs написа: а ти защо "последния път", колко ангренажни ремъка си късал? направо ме притеснихте ermm.gif честно преди малко докато карах по магистралата и се сетих точно за тая тема wacko.gif
Веднъж ремък и 2 пъти след това - чупен вал (почти равносилно на скъсан ремък като ефект)..
За притеснението - не се притеснявай... Дори и да скъсаш ремък, енергията на въртящия се двигател е толкова голяма, че усешаш само, че двигателя внезапно е загаснал...
Колегата с потрошената биела, бутало, блок, раздатка и т.н. чул изчаткване и толкова - нищо толкова притеснително или стресиращо (освен рояка червени лампи по таблото) laugh.gif ...

Re: шок и ужас

Публикувано на: 27 Юни 2012 18:09
от lubosh
Извинянвам се за офтопика! Колега сподели какъв е резултата след отваряне на мотора. При мен (авенсис 2.0ТД) при запалване прескочи ремък - счупени гнездо на клапан, 8 клапана, биела, бутало, сегменти, наранена глава.