Страница 1 от 1
Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.
Публикувано на: 05 Юни 2012 14:35
от milenmarinov
Първия проблем е при работата на двигателя. Колата работи и пали без проблем. Понякога обаче на ниски обороти решава че трябва да угасне, и до там....няма палене!!! След 10-15 мин....запалва,макар и трудно. Сменил съм палец, дистрибуторна капачка, свещи и въздушен филтър.
Втория проблем че миналия ден, жената кара колата и ми се обади да ми каже че "скоростомера", не работи. Всичко останало работи. Оборотомер, светлини, всичко.....само скоростомера и километрите......
Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен.
Поздрави..

Публикувано на: 05 Юни 2012 15:28
от PESHO OT MARS
Нещо тотално не ти наред заглавието.
Колата е Карина 2 или Карина Е? последно кое от двете е.
това 4 EFI какво значи. Например 4A-FE мотор или ?
Ако искаш отговор е редно да зададеш и въпроса правилно.
П.С: Колата има ли газова уредба ако вобще е бензин.
Публикувано на: 05 Юни 2012 15:57
от milenmarinov
Извинявам се за първото ми неточно обяснение..
Колата се кара само на бензин, няма газ.
Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.
Публикувано на: 05 Юни 2012 18:35
от kiril_kirilow
milenmarinov написа:Първия проблем е при работата на двигателя. Колата работи и пали без проблем. Понякога обаче на ниски обороти решава че трябва да угасне, и до там....няма палене!!! След 10-15 мин....запалва,макар и трудно. Сменил съм палец, дистрибуторна капачка, свещи и въздушен филтър.
Втория проблем че миналия ден, жената кара колата и ми се обади да ми каже че "скоростомера", не работи. Всичко останало работи. Оборотомер, светлини, всичко.....само скоростомера и километрите......
Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен.
Поздрави..

Здравей колега,по вторият проблем - пробвай със "почукване" по стъклото и виж дали за момент няма да се оправи.Имам го същият проблем със показателя за температурата.Пройзволно се вдига нагоре,когато почукаш отгоре се оправя.Таблото го бях го носил на майстор и се оказа,че със времето платката вътре е корозирала и не дава хубав контакт.Презапой нещо и се оправи временно,онзи ден пак ми направи този номер и пак го занесох на майстора,да го оправи.Таблото се сваля доста лесно,изцяло е електрическо,въпреки че от пред се виждат механични показатели.
Относно първият проблем - имах Корса на бензин преди време,правеше го същото,оказа се прецакано стъпково моторче ( то се грижи колата да поддържа обороти на място,води се и нещо като автоматичен смукач- когато е студена колата повишава оборотите ) смених го и нямаше проблеми.Не съм сигурен дали Карината има подобно,но можеш да помислиш/провериш във тази насока.
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14927&highlight=
Публикувано на: 05 Юни 2012 19:44
от PESHO OT MARS
По първия проблем, провери дали когато се опитваш да запалиш отзад мерише на бензин. И след като си сменил повечето неща по електрическата част пак се увери че в моментите на "непалене" имаш искра. Като цяло ако намирисва на бензин откъм ауспуха значи че имаш импулси към рейката и ако имаш и искра е редно да се предположи че искрата не е в тоното време на точното място. Карината няма "стъпков мотор" а и той отговаря само и единствено за празния ход. Ако има проблем с "термостата" (защото ня мястото на стъпковия мотор при Карината има нещо подобно на термостат) то ще имаш проблем с празния ход но не и с паленето.
Двигателя обикновенния 4A-FE или lean burn е?
Относно таблото, като цяло винаги проблем е правил предимно шашавия горивомер това с километража е новост. Но спокойно може да е някоя окислена връзка. При Карина Е всичко е електрическо и няма жило, свалянето е лесно и може да се огледа отзад за проблеми. Може и в движение да се провери наличието на импулси които да отиват към уреда.
Публикувано на: 06 Юни 2012 11:28
от milenmarinov
Благодаря за бързите отговори, момчета. В действителност се оказа че имам проблем с термостата. Не виждам каква може да бъде връзката, но днес ще го сменя и ще докладвам за резултата.
И, "Да" - когато се опитва да запали...си мирише яко на бензин, все едно е задавена, а винаги я паля "без газ". След това от ауспуха излизат сиво-сини пушеци при запалването.
Двигателя е обикновенния 4A-FE/1.6
Таблото го разглобих, но не съм замервал все още нищо. На пръв поглед няма нищо нередно/като ново е/. Няма хлабави контакти, окисления или нещо подобно....
Публикувано на: 06 Юни 2012 12:14
от PESHO OT MARS
Ако се опитваш да запалиш при наличие на проблема без да отвориш поне малко дросела значи наистина там имаш проблем. Проблема може и да е в зацапване само защото в близост се намира и картерната вентилация а тя си създава магарии на много коли. Без този отвор няма празен ход.
Трябвало да да подадеш газ като палиш, така по-лесничко ще се знае откъде е проблема. И е нормално отзад всичко да е синкаво защото имаш една голямо количество бензин което трябва да се "проветри" през цилиндрите.
Публикувано на: 06 Юни 2012 18:05
от kiril_kirilow
milenmarinov написа:
Таблото го разглобих, но не съм замервал все още нищо. На пръв поглед няма нищо нередно/като ново е/. Няма хлабави контакти, окисления или нещо подобно....
И аз минах през момента със почистването и преглеждането за хлабави връзки,окисления и видими скъсани писти или прегорели.Също се учудих от перфектното състояние на таблото отзад,но се налагаше отваряне на самото табло,отказах се и го занесох на електричар.
Пробва ли със "почукване" по стъклото ?
Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.
Публикувано на: 09 Юни 2012 17:49
от milenmarinov
Понеже може да се окаже полезна темата, за други колеги, съм длъжен да кажа какви са резултатите.

Закарах "Каринката", във ВиА Интеркар Плевен. Казаха ми цена за диагностика 15.00 лв., което ми се стори супер разумно. Диагностиката показа проблем с датчика за температурата. За цял ден, палене, гасене, чакане да изстине и пак така...колата нито веднъж не изгасна сама. !?!?! На края на вечерта, когато са я местили чак тогава е изгаснала...и съответно симптомите които описах. Симулирали са "топъл двигател", чрез термо датчика и колата е запалила от ряз.!
За диагностика на колата, арматурното табло, смяна на датчика със "съвместим".../че другия беше около 200.00 лв/......ми взеха 86.00 лв. Сега колата работоти, не съм я и карал много де, но не прави проблем...поне за сега....

Ако знаех проблема, щеше да ми излезе повече от на половина цената, но съм много доволен от момчетата, които се отнесоха с внимание и за миг не съжалявам за парите които съм дал. Арматурното табло, се оказа проблемно..и сега ще търся и там решение...за което ще пиша по-късно....

Поздрави.....

Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.
Публикувано на: 10 Юни 2012 14:10
от mafiota
Поздрави колега, и похвалско , че си споделил решението на проблема.
Дано наистина проблема е бил в темп. датчик
