Страница 1 от 1

Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.

Публикувано на: 05 Юни 2012 14:35
от milenmarinov
Първия проблем е при работата на двигателя. Колата работи и пали без проблем. Понякога обаче на ниски обороти решава че трябва да угасне, и до там....няма палене!!! След 10-15 мин....запалва,макар и трудно. Сменил съм палец, дистрибуторна капачка, свещи и въздушен филтър.

Втория проблем че миналия ден, жената кара колата и ми се обади да ми каже че "скоростомера", не работи. Всичко останало работи. Оборотомер, светлини, всичко.....само скоростомера и километрите......

Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен.
Поздрави..:) :thumbsup:

Публикувано на: 05 Юни 2012 15:28
от PESHO OT MARS
Нещо тотално не ти наред заглавието.

Колата е Карина 2 или Карина Е? последно кое от двете е.

това 4 EFI какво значи. Например 4A-FE мотор или ?

Ако искаш отговор е редно да зададеш и въпроса правилно.

П.С: Колата има ли газова уредба ако вобще е бензин.

Публикувано на: 05 Юни 2012 15:57
от milenmarinov
Извинявам се за първото ми неточно обяснение..
Колата се кара само на бензин, няма газ.

Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.

Публикувано на: 05 Юни 2012 18:35
от kiril_kirilow
milenmarinov написа:Първия проблем е при работата на двигателя. Колата работи и пали без проблем. Понякога обаче на ниски обороти решава че трябва да угасне, и до там....няма палене!!! След 10-15 мин....запалва,макар и трудно. Сменил съм палец, дистрибуторна капачка, свещи и въздушен филтър.

Втория проблем че миналия ден, жената кара колата и ми се обади да ми каже че "скоростомера", не работи. Всичко останало работи. Оборотомер, светлини, всичко.....само скоростомера и километрите......

Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен.
Поздрави..:) :thumbsup:
Здравей колега,по вторият проблем - пробвай със "почукване" по стъклото и виж дали за момент няма да се оправи.Имам го същият проблем със показателя за температурата.Пройзволно се вдига нагоре,когато почукаш отгоре се оправя.Таблото го бях го носил на майстор и се оказа,че със времето платката вътре е корозирала и не дава хубав контакт.Презапой нещо и се оправи временно,онзи ден пак ми направи този номер и пак го занесох на майстора,да го оправи.Таблото се сваля доста лесно,изцяло е електрическо,въпреки че от пред се виждат механични показатели.

Относно първият проблем - имах Корса на бензин преди време,правеше го същото,оказа се прецакано стъпково моторче ( то се грижи колата да поддържа обороти на място,води се и нещо като автоматичен смукач- когато е студена колата повишава оборотите ) смених го и нямаше проблеми.Не съм сигурен дали Карината има подобно,но можеш да помислиш/провериш във тази насока.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14927&highlight=

Публикувано на: 05 Юни 2012 19:44
от PESHO OT MARS
По първия проблем, провери дали когато се опитваш да запалиш отзад мерише на бензин. И след като си сменил повечето неща по електрическата част пак се увери че в моментите на "непалене" имаш искра. Като цяло ако намирисва на бензин откъм ауспуха значи че имаш импулси към рейката и ако имаш и искра е редно да се предположи че искрата не е в тоното време на точното място. Карината няма "стъпков мотор" а и той отговаря само и единствено за празния ход. Ако има проблем с "термостата" (защото ня мястото на стъпковия мотор при Карината има нещо подобно на термостат) то ще имаш проблем с празния ход но не и с паленето.

Двигателя обикновенния 4A-FE или lean burn е?

Относно таблото, като цяло винаги проблем е правил предимно шашавия горивомер това с километража е новост. Но спокойно може да е някоя окислена връзка. При Карина Е всичко е електрическо и няма жило, свалянето е лесно и може да се огледа отзад за проблеми. Може и в движение да се провери наличието на импулси които да отиват към уреда.

Публикувано на: 06 Юни 2012 11:28
от milenmarinov
Благодаря за бързите отговори, момчета. В действителност се оказа че имам проблем с термостата. Не виждам каква може да бъде връзката, но днес ще го сменя и ще докладвам за резултата.
И, "Да" - когато се опитва да запали...си мирише яко на бензин, все едно е задавена, а винаги я паля "без газ". След това от ауспуха излизат сиво-сини пушеци при запалването.
Двигателя е обикновенния 4A-FE/1.6

Таблото го разглобих, но не съм замервал все още нищо. На пръв поглед няма нищо нередно/като ново е/. Няма хлабави контакти, окисления или нещо подобно....

Публикувано на: 06 Юни 2012 12:14
от PESHO OT MARS
Ако се опитваш да запалиш при наличие на проблема без да отвориш поне малко дросела значи наистина там имаш проблем. Проблема може и да е в зацапване само защото в близост се намира и картерната вентилация а тя си създава магарии на много коли. Без този отвор няма празен ход.

Трябвало да да подадеш газ като палиш, така по-лесничко ще се знае откъде е проблема. И е нормално отзад всичко да е синкаво защото имаш една голямо количество бензин което трябва да се "проветри" през цилиндрите.

Публикувано на: 06 Юни 2012 18:05
от kiril_kirilow
milenmarinov написа:
Таблото го разглобих, но не съм замервал все още нищо. На пръв поглед няма нищо нередно/като ново е/. Няма хлабави контакти, окисления или нещо подобно....
И аз минах през момента със почистването и преглеждането за хлабави връзки,окисления и видими скъсани писти или прегорели.Също се учудих от перфектното състояние на таблото отзад,но се налагаше отваряне на самото табло,отказах се и го занесох на електричар.
Пробва ли със "почукване" по стъклото ?

Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.

Публикувано на: 09 Юни 2012 17:49
от milenmarinov
Понеже може да се окаже полезна темата, за други колеги, съм длъжен да кажа какви са резултатите.:)
Закарах "Каринката", във ВиА Интеркар Плевен. Казаха ми цена за диагностика 15.00 лв., което ми се стори супер разумно. Диагностиката показа проблем с датчика за температурата. За цял ден, палене, гасене, чакане да изстине и пак така...колата нито веднъж не изгасна сама. !?!?! На края на вечерта, когато са я местили чак тогава е изгаснала...и съответно симптомите които описах. Симулирали са "топъл двигател", чрез термо датчика и колата е запалила от ряз.!
За диагностика на колата, арматурното табло, смяна на датчика със "съвместим".../че другия беше около 200.00 лв/......ми взеха 86.00 лв. Сега колата работоти, не съм я и карал много де, но не прави проблем...поне за сега.... :whistle: Ако знаех проблема, щеше да ми излезе повече от на половина цената, но съм много доволен от момчетата, които се отнесоха с внимание и за миг не съжалявам за парите които съм дал. Арматурното табло, се оказа проблемно..и сега ще търся и там решение...за което ще пиша по-късно....:)
Поздрави..... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: Carina E 4A-FE. Два проблема без решение, помагайте.

Публикувано на: 10 Юни 2012 14:10
от mafiota
Поздрави колега, и похвалско , че си споделил решението на проблема. punk.gif worthy.gif
Дано наистина проблема е бил в темп. датчик :thumbsup: