Страница 1 от 3

проблем с демпферен маховик

Публикувано на: 01 Юни 2012 09:53
от Рав 4
Здравейте колеги.. за нещастие отново ви пиша не за да ви се похваля а с нов проблем. Преди 2 дни съединителя ми пребоксува и колата буквално спря... наложи се да я теглим до сервиза. Рав-а е 2.0 Д4Д 2004 г. новия фейс на 130 000км. Като отвориха скоростната кутия в сервиза се оказа заминал демпферен маховик (маховика се въртеше съвсем свободно). Казаха ми че нормалният ход на маховика не би трябвало да е повече от 5мм тоест при мен пружините вътре са си отишли.. Нека спомена че сервиза е 100% доверен тъй като е на баща ми. Казаха ми че било хубаво като се сменя маховик да се смени целия комплект с притискателния диск и феродовия диск. Цената на оригиналният комплект AISIN е 1500 лв определено не ми се дават unsure.gif . Другото което ми казаха е че този маховик при дизеловите мотори бил консуматив между 130 000 и 160 000 км .. което още веднъж ме кара да си мисля че колата може би е на истинските си километри. Но за да не се отклонявам въпросът ми е дали може да се намери втора ръка такъв маховик (примерно от блъсната кола в морга) и дали е рационално да сложа втора ръка маховик или да стискам зъби и да купувам нов ? wacko.gif . Благодаря предварително на всички колеги които ще се отзоват.

Публикувано на: 01 Юни 2012 10:26
от lederman
Въпроса ти, уви не е технически, а е икономически. От техническа гледна точка най-добре е да смениш комплекта с оригинален такъв, но има и други решения.
Ако вземеш втора ръка маховик рискуваш в най-скоро време да повтаряш процедурата, а може и всичко да е ОК но казва ли ти някой ...
Може да минеш и на вариант замяна на двумасов (демпферен) с едномасов (стандартен) маховик, има доста писано по темата. Това е по-евтин вариант, но според мен ще доведе до други последствия.
Сам прецени дали искаш да решиш проблема еднократно (за 130 000 - 160 000 км.) но по-скъпо или да правиш заменки с несигурен резултат.

Аз бих сменил целия комплект с възможно най-качественото което се предлага на пазара, за да имам някаква сигурност за останалите възли от колата и да се опитам да реша проблема дългосрочно, но мнения много :)
Решението си е твое.

Публикувано на: 01 Юни 2012 10:50
от misho79
Миналата седмица бях със същия прблем.
И на мен определено не ми се даваха толкова пари за маховик и реших проблема като замених демпферния маховик с обикновен.
Като се поразпитах тук там разбрах че това е често срещана практика,защото определено на никой не му се вадят 2 бона за ремонт.
Поздрави и дано съм бил полезен.

Публикувано на: 01 Юни 2012 10:57
от Рав 4
благодаря за отговорите ви колеги. Какво е усещането при шофиране с едномасов (обикновен) маховик ? Чувал съм че това водело до разбиване на скоростите след време дали е вярно ? Определено и на мен не ми се разделя с такива големи суми .. колегата по горе е прав че въпроса е по скоро икономически отколкото технически sad.gif

Публикувано на: 01 Юни 2012 11:14
от misho79
Ами аз покрай моя проблем се запознах с доста хора които са си решили проблема с обикновенния маховик/предимно таксиметрови шофиори/и досега никой не е казал да има проблем със скоростите,имай навпредвид че някои от тях са го заменили още преди години,а за шофирането лично аз не намирам никаква разлика,а минавам доста километри на седмица и то в натоварен трафик в градски условия извън бг.

Публикувано на: 01 Юни 2012 11:22
от Рав 4
Благодаря за отговора колега! Ще посъбера още малко мнения и ще действам.. доста неприятен момент е това с маховика при дизелите тъй като икономията от нафтата заминава за следващите 2 години напред...

Публикувано на: 01 Юни 2012 16:35
от dimpex_01
А защо не погледнеш и с доставка от англия. От там комплект демпферен маховик и всичко останало на LuK излизаше миналата година около 800 лева с доставка. Ето и един проверен линк :http://www.ebay.co.uk/itm/120404267685? ... 1423.l2649. В момента е 1100 лева заради лирата. Успех

Публикувано на: 02 Юни 2012 01:13
от JapCar
Колеги, каква е истината все пак за съединителите на дизеловите Авенсиси и горенето на масло на бензиновите?
Имам предвид, че преди време бях питал тук във форума и се оформи мнение, че след 2004 тези проблеми са оправени, а ето сега същата година -проблем...
Има ли вече твърдо мнение след коя година (включително) със сигурност няма проблем с маховика на дизелите и маслото на бензиновите?

Публикувано на: 02 Юни 2012 07:54
от iovkito
Явно зависи най-вече от това как се кара колата. Все пак при градското каране съединителят се натоварва доста повече. Да не говорим ако по светофарите се правим на състезатели - тогава още повече. Демпферният маховик си има пружини и е логично , че като ги мъчим повечко , ще издържат доста по-малко от нормалното. Според автора на темата , животът е около 130-160 000. Ако е вярно , то скоро и аз ще се похваля в темата , че ще сменям маховик .За горенето на масло - нека се изкажат бензинаджиите .

Публикувано на: 02 Юни 2012 08:03
от slowtraveler
За бензинките - напълно е възможно над 5г автомобил да започне да гори масло. И то не поради първоначалната причина, която е описана във форума...
Дори и да няма други причини, стареят гумичките на клапаните, зацапва и запушва се вентилацията на картерни газове и т.н.
Безобидни повреди, които обаче повишават разхода на масло.
А и след 120-150х.км започва да наближава времето за смяна на сегменти..

Публикувано на: 02 Юни 2012 12:14
от moloko
Колега,дано мнението ми не ти прозвучи някак лично , но :
Доверения сервиз казваш е на баща ти - 1500 лева огромен проблем ли са?
Примера с "таксиметровите шофьори" които са били заменили маховика с едномасов е според мен НАЙ-НЕУДАЧНИЯ. Те са готови на всичко само и само да изкарат пари.
Смени целия комплект с оригинален и сам ще се убедиш , че си е струвало. Ще ти се стори че караш съвсем друга кола в положителния смисъл - от личен опит ти говоря.

А иначе , ако желаеш прави експерименти, нали баща ти има сервиз.Експериментирай на воля.

Публикувано на: 02 Юни 2012 12:20
от zi_zi_top
Всичко зависи от това какви са му плановете за това РАВ-че. Ако ще го продава скоро да го ремонтира тънкана, ако ще си го кара - по-добре двумасов качествен маховик.

Публикувано на: 02 Юни 2012 12:35
от dimivan
Колега преди време и аз се чудех за моя Авенсис. Аз си взех комплекта с демпферния маховик от този магазин www.nakladkibg.com.
Там имаха и твърдия маховик на доста добра цена. Ако искаш провери.
Ще ти пратя и ЛС.

Публикувано на: 02 Юни 2012 12:55
от zi_zi_top
„Неразумно е да плащаш твърде много, но е неразумно и да плащаш твърде малко. Когато платиш твърде много, ти губиш малко пари. Това е всичко. Когато плащаш твърде малко, обикновено губиш всичко, защото това което си купил, не е в състояние да свърши това, за което си го купил. Обичайните закони на бизнеса забраняват да платиш малко и да получиш много. Това не може да стане. Ако сключваш сделка с този, който дава най-ниска цена, добре е да прибавиш нещо отгоре заради риска, който поемаш. А ако направиш това значи имаш достатъчно, за да платиш за нещо по добро.”

Джон Ръскин
Този цитат от сайта всъщност дава отговор на всички въпроси. :thumbsup:

Публикувано на: 02 Юни 2012 15:17
от Рав 4
Отново искам да благодаря на всички колеги които ми помогнаха с мнения и съвети :thumbsup: съвсем нов съм във форума от по- малко от месец и ми прави много добро впечатление отзивчивостта на всички тук (идвам от форума на Опел, който също е доста колегиален). Проблема с маховика е решен поръчах чисто нов комплект демпферен маховик притискателен и феродов диск + лагерчето (оригинален комплект за вграждане за рав 4). Наистина се бръкнах малко повечко парички в сравнение с варианта втора ръка демпф. маховик и варианта обикновен маховик но се надявам да е било за добро. Скоро джипката ще е отново на пътя :thumbsup: