Страница 1 от 1

Нисък съединител и трудно превключване на скоростите

Публикувано на: 30 Май 2012 09:12
от hyankov
Здравейте,

Някой би ли изказал мнение за следния проблем...

Авенсис1, 2000 г, D-4D.

Вечерта си карах колата - всичко беше ок, няма проблеми. Паркирам и гася. На следващата сутрин паля и хоп - абе педала на съединителя ми се струва нещо по-нисък от обичайното. Натискам го до половината и едва тогава усещам някакво съпротивление. Самия ход на педала - от когато започва съпротивлението, до дъното ми се струва много кратък. Скоростите се превключват по-трудно. Особено на студена кола, когато е в покой си е направо невъзможно да се включва между тях без сериозен натиск върху лоста.

При шофиране, когато я форсирам, не усещам приплъзване. Оборотите се вдигат плавно, заедно със скоростомера.

Някои има ли някакви идеи? Може ли да е изтекла някаква течност?

Поздрави.

Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите

Публикувано на: 30 Май 2012 09:28
от Japanese_fever
Първо провери си казанчето на съединителя дали е на мах., а също и гайката долу на педала, дали е по спецификации. Провери за течове по линията. Обезвъздуши за всеки случай.

Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.

Второ провери си вилицата, която наситска притискателния да не е счупена или крива.

Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите

Публикувано на: 30 Май 2012 16:17
от hyankov
Здрасти,

Мерси за отговора.
Japanese_fever написа:Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
В смисъл, искаш да кажеш че е износен ли?

Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите

Публикувано на: 30 Май 2012 17:12
от Japanese_fever
Не е сиурно, просто си провери нещата по-горе.

Публикувано на: 30 Май 2012 21:42
от hyankov
Japanese_fever, Господ сили да ти дава приятелю :thumbsup:

Само да отбележа че днес колата не е карана, а сега вечерта като настъпах съеднителя е още по-нисък и скоростите още по-трудно мърдат.

Така, вдигнах капака и мисля че намерих кое е казанчето за съединителя. Едно бяло е в, десния ъгъл (гледано отпред) на двигателния отсег. Мда... не просто е под MIN, ами в самото казанче няма НИЩО.

Няколко въпроса:
1) DOT 3 спирачна течност ли се налива вътре?

2) Как се обезвъздушава? След като налея течноста помпя съединителя или как?

3) След казанчето, има ли някаква помпа или друг механизъм който може да е изтрещял и от там да е изтекла течноста? Според теб ако налея течност и чакам няколко часа да видя дали ще си запази нивото, достатъчно добър показател ли е дали има теч от някъде?

4) Ако няма теч, как може в рамките на 2 дена тази течност да се изпари?


В manual-а не мога да намеря абсолютно нищо по въпроса, може би не мога да нацеля страницата. След малко почвам да google-вам, но ако ти или някой друг има опит с това ще се радвам да получа 'на готово' laugh.gif

Поздрави!

Публикувано на: 30 Май 2012 22:46
от Japanese_fever
hyankov написа:Japanese_fever, Господ сили да ти дава приятелю
Мерси и на теб! smile.gif

Обезвъздушава се както спирчаките.
Ползва се спирачна течност DOT 3 или 4, в зависимост какво пише на капачката или в мануала.

Горе, където е казанчето това е master цилиндъра, a долу, където палеца натиска вилицата е slave цилиндъра. Двата цилиндъра са свързани с тръбичка като е при спирачките.

Slave цилиндъра има болтче като на спирачните апарати за обезвъздушаване. Ако го правиш сам просто мушкаш мъркучето от болтчето на слейв цилиндъра в една кофа/шише със спирачна течност, а от друго шише наливаш горе в казанчето и помпаш съединителя (после доливаш, после пак помпаш), докато спрат да излизат мехурчета.

Но първо трябва да разбереш от къде ти изтекла течността, защото като го напълниш пак може да изтече. smile.gif

Ако има още течност в казанчето може да пробваш само да долееш, т.е. може да не се нуждаеш от обезвъздушаване,
но ако не се вижда никаква течност или е на дъното е хубаво да се обезвъздуши.
Провери си цилиндрите там, където тръбичката влиза в тях.
Също се наведи долу при педалите и виж дали е влажно в основата на педала на съединителя. (изпуснал мастър цилиндър)

Публикувано на: 31 Май 2012 00:17
от hyankov
Мерси много, супер полезно инфо! В казанчето не е останала и капка течност :whistle:

Значи може от това да идва целия проблем нали? И самите дискове на съединителя да не са износени? А има ли шанс износване на дисковете да доведе до загуба на течност, евентуално да служи като индикатор че са за смяна?

Поздрави

Публикувано на: 31 Май 2012 00:22
от hyankov
Сетих се още нещо - поради ред причини се наложи да ми срежат временно (докато дойдат части) жилата на ръчната спирачка. В момента съм и без накладки за ръчната (те са отделни от спирачните уж).

Двете системи нали са напълно отделени - интервенциите по спирачките не може да са довели до загуба на спирачна течност от системата на съединителя?

Точно до казанчето на съединителя има още едно казанче което ми изглежда да е за спирачната течност - то изглежда пълно до горе. И спирачките си работят ок - но ми хрумна да питам все пак защото двете неща станаха горе долу по едно и също време.

Публикувано на: 31 Май 2012 00:27
от Japanese_fever
Не мога да ти кажа дали ти е изтъркан диска на съединителя.
Не би трябвало да ти изчесне всичката течност, той диска не се е изтъркал така изведнъж. По-скоро ти тече от някъде.

Напълни си спирачна течност, обезвъздуши и виж как ще е после.

Твоят съединител сега не може да отделя (защото нямаш течност),
а когато е изтъркан не може да зацепва добре.

Ако турдно тръгваш на 1-ва и има много вибрации, а също и има вибрации, когато си на полусъединител на 2-ра значи е заминал.

Публикувано на: 31 Май 2012 00:28
от zi_zi_top
Огледай къде имаш теч на спирачна течност. Вариантите са 2: или под педалите в купето или е олят кожуха на съединителя. Поръчваш си съответната помпа и отиваш да ти я сменят. :thumbsup:

Публикувано на: 31 Май 2012 00:36
от hyankov
Japanese_fever, тия симптоми май ги няма. На първа си тръгва много мазно, дори без газ, само с отпускане на съединителя. Освен когато не изпусна педала малко по-бързо.

zi zi, няма какво да се лъжем викаш, някоя от помпите е сдала laugh.gif

Малко смях (на чужд гръб и 100 тояги са малко)

Публикувано на: 31 Май 2012 00:50
от zi_zi_top
Ако не сдала няма да изтече спирачната течност. Смяната на цялата помпа е 100 пъти по-препоръчителна пред ремонт чрез смяната на гумички.

Публикувано на: 31 Май 2012 09:12
от hyankov
Около педала всичко е сухо dry.gif Около master-а също не се вижда нещо да е текло...

Не знам, май ще наливам спирачна, обезвъздушавам и ще гледам дали спада нивото :whistle: