Страница 1 от 1

Лост на мигачите щрака при завой

Публикувано на: 28 Май 2012 16:02
от alligator
Здравейте,

Имам един проблем от известно време с лоста на мигачите на Авенсис 2. След като реша да дам десен или ляв мигач и почна да въртя волана, от лостчето почва да се чува едно леко щракване като в зависимост от завоя може да щракне 4-5 пъти а ако е по малък може и само веднъж. Струва ми се че е свързано с механизма за отпускане на лоста след като се върне волана в начално положение. Може би съм прекалено педантичен но просто си дразни. Ако не дам мигач при завой, това щракане не се чува въобще. Явно се получава някакво пренавиване и прескачане на лостчето при въртенето на волана, но пък там не виждам как точно да го оправя. Трябва ли да се разглобява волана за да се стигне до лостчето или да не пипам там заради Airbar и други възможни проблеми.

Публикувано на: 28 Май 2012 19:57
от KiLLeR
Точно от този механизъм е! На една Хонда в сервиза викат - свикваш smile.gif

Публикувано на: 28 Май 2012 22:15
от zi_zi_top
Вероятно воланът е свалян и е пренабит много навътре по шлиците. Най-добре да го види квалифициран механик преди да си сътворил някое чудо. :thumbsup:

Публикувано на: 29 Май 2012 07:03
от Mihalcho1
Не че те успокоявам, но и на двете ми коли го има тоя "проблем", едната е от 2,5 г при мен, а другата от 1г. Свикнал съм и не съм имал никакви други проблеми свързани с това :)

Публикувано на: 29 Май 2012 09:03
от slowtraveler
На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..

Публикувано на: 29 Май 2012 11:28
от alligator
slowtraveler написа:На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
От това което си обяснил разбирам че дори при навиване в посоката на мигача би трябвало да се чува чаткане на определени интервали. Не съм сигурен дали съм те разбрал правилно. В същия момент не мога да разбера защо преди това не го чувах а почна преди 2-3 седмици изведнъж.

Публикувано на: 29 Май 2012 19:32
от slowtraveler
Точно така - храповик се използва и в 'тресчотката' - неслучайно и се казва така...
Но промяната на звука обикновено означава, че се е появил някакъв проблем - най-вероятно износване...
Тъй-като тези части обикновено са капсуловани - караш докато се счупи, пък после ако се наложи - му мислиш...

Публикувано на: 31 Май 2012 14:33
от alligator
А дали ще има някакъв смисъл да пръсна смазка в малкия процеп на лоста там където се свързва с волана? В някои положение на волана има процеп но не знам какво ще смажа там, може би нищо. mellow.gif

Публикувано на: 31 Май 2012 17:13
от slowtraveler
При неориентирано пръскане най много да се омажеш, и лятото като се понагрее и стопи, да почне да ти капе по краката смазка :whistle: