Страница 121 от 160

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 05 Окт 2016 12:43
от Рошко
WoLF написа: А градско колко правиш щом това са ти по-ниските разходи?
от 4.9 до 5.4 със зверски задръствания и средна скорост около 14-15 км/ч.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 05 Окт 2016 13:03
от BOz
Рошко написа:
WoLF написа: А градско колко правиш щом това са ти по-ниските разходи?
от 4.9 до 5.4 със зверски задръствания и средна скорост около 14-15 км/ч.
Само за протокола ще напиша, че при тази средна скорост метановата ми кола харчеше около 10кг/100 метан, а сегашния ми дизелов автомат отива над 13/100.
И това съпоставимо с Приуса ми, който ми дава около 5/100.
Няма смисъл да разводняваме темата, особено с изказвания, че дизела разбираш ли харчил 3.2/100 при 120км/ч. Ако е от Вакарел към София може. tooth.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 05 Окт 2016 13:38
от WoLF
Hursa написа: И при мен извънградския разход е или по-малък или приблизително равен на градския. Извънградски най-нисък, за дистанция около 80-100 км – не за пълен резервоар, ми е давало 3,6. Без да съм се старал да постигам минимума, но аз май по принцип шофирам „икономично”.
Браво на колегите, приемам забележката! Явно си е до човек и навици...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 13:26
от BOz
Рошко написа: от 4.9 до 5.4 със зверски задръствания и средна скорост около 14-15 км/ч.
Искам да те попитам при тази скорост колко често ти се случва да ти пада цялата батерия до степен, че като пуснеш спирачката само, двигателя да пали веднага?
Като падне до такава степен то двигателя започва да работи непрекъснато да кажем около 3-4 минути, за да напълни 2 чертички в батерията, по мои наблюдения. И системата минава в много агресивен зареждащ режим и само да имаш възможност да тръгне колата за 500 метра и веднага е заредила половината батерия.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 14:32
от slowtraveler
Добре де, нещо ми се струва 'фалшиво'....
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 14:40
от Scott
slowtraveler написа:...Добре де, нещо ми се струва 'фалшиво'....
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?
"Фалшивото" е че батерията не се ползва на 100%. Ако например алгоритъмът на хибридната система е да обявява батерията за 'празна' при 30% заряд и за 'пълна' при 70% заряд, то за 15 мин е напълно възможно да се зареди половината от средните 40%, т.е. 20% от целия капацитет на батерията.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 14:48
от slowtraveler
Да, може да са направили такъв номер с цел дълговечност... И си разхождаш батерия, по-тежка от 'пълноправния' аналог с едни 60 % :)

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 16:30
от BOz
slowtraveler написа: Добре де, нещо ми се струва 'фалшиво'....
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?
Целия използваем капацитет на батерията се зарежда за точно 1.7км каране, когато мине в агресивно-зареждащ режим, поне на Приус-2. Това прави около има-няма 5 минути каране. Често минавам по един маршрут по който съдя за точното разстояние.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Окт 2016 21:03
от Hursa
Мислех, че се използва половината от капацитета на метал-хидридните батерии в хибридите на тойота. Някъде бях срещал, но в доста стара тема – от 40% до 90% от капацитета. Но обикновено май се използва по тесен диапазон. При мен – като се включи сам двигателя да заради „паднала” батерия, работи около 3-4 минути (може би по-малко), зарежда около 20% до колкото мога да съдя по екранчето на хибридната система – и това е може би около 8% от капацитета и.
В какъв смисъл "агресивно-зареждащ режим"? Не съм забелязвал по бавно или по бързо зареждане. За около 2 км извънградско (може би 3, ако е била разредена) зарежда до около 80% - по екранчето. И държи около този заряд при нормално шофиране извън града. Зарежда повече, ако има спускания. Но аз не съм много наблюдателен и рядко следя заряда smile.gif.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 13 Окт 2016 10:50
от BOz
Когато от 3 барчета слезе на две барчета на батерията, това става при реално 44% заряд. След това пада до към 43% и това е минимума, който съм виждал. И все още светещи 2 чертички. Никога не съм я виждал на 1 чертичка. Точно в този режим системата започва да зарежда най-агресивно. В движение може да стигне до над 50А ток. И този режим се усеща много добре по начина по който върви колата. Все едно са ти закачили нещо отзад и го теглиш с всички сили. tooth.gif
Цялата система се стреми да държи винаги заряда на 6 чертички (от 8). Това се равнява на приблизително 65% заряд на батерията. В този режим зареждането от двигателя се преустановява почти винаги и останалото зареждане, ако има възможност за такова, се извършва само от регенерация от ел. двигателя.
Демек "нормалната" използваема граница на заряд във всекидневието се върти между 45% и 65% от капацитета ѝ.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 14 Окт 2016 22:04
от Hursa
При ауриса не е с чертички. Има анимиран акумулатор, който се пълни и „празни”. Не мога да преценя, колко е процента. Мислех, че държи около 80% по анимацията (при нормално шофиране извън града), но може и да греша. Минимума никога не съм виждал да слиза много ниско, остава си на около 15% процента „пълно” по картинката. Мислех, че заряда се движи най-вече в границите 50-80% (или до 70%), но може би сте прав. Иначе зареден до „клемите” (включително smile.gif) акумулаторчето го виждам само при продължителни спускания в проходите (тогава „на ток”, ако настъпвам леко съм стигал до към 80 90 км/ч – с помощта на спуска). Но по интензивно зареждане и още по-малко натоварване „все едно са закачили нещо”, не съм забелязвал.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Ное 2016 22:35
от BOz
Искам да споделя малко за разхода в града и как влияе натоварването на трафика.
Та в разгара на лятото, когато няма трафик разхода ми е 4.2/100. Когато трафика започва да се завръща, но не е мазало, разхода ми се покачи на 4.5/100. И сега, след като е мазало по пътищата, разхода от вчера ми се закова на 4,8/100. Но искам да уточня, че тези 4.8/100 са вече и с малко студено време. Демек не са изцяло само заради трафика, но и от отоплението на колата, което я кара да включва двигателя от време на време.
В крайна сметка мога да заключа, че самия трафик, от липсата на такъв през летните периоди, до пълното завръщане на колите и висене в големи задръствания, то разхода на хибрида се покачва с ~0.5/100. Реално студа е главната причина разхода на хибрида да се показва, а трафика е почти без значение. tooth.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 08 Ное 2016 21:51
от zi_zi_top
Не ми се сърдете, че пак намесвам дизела, но новата ми Корола 1,4 Д4-Д за последните 10 дни ми дава разход 5,5 л/100 км чисто градско в София. Дистанциите, които изминавам са от 4 до 9 км и след това от 4 до 8 часа престой. Това е най-неикономичния режим за дизелов ДВГ.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 08 Ное 2016 23:26
от slowtraveler
А моя разход се качи на около 12л/100км... 2км в едната посока с маневрирания по малки улички и натоварен трафик, и след това 6-8 часа престой, и обратно...
Така, че за мен Приус е МНОГО ИКОНОМИЧЕН автомобил worthy.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Дек 2016 12:51
от BOz
Става по-студено. Вече съм на 5.2/100. Само за тази разлика от няколко градуса надолу в температурите се отрази с едно 0.5/100.
В очакване съм на минус две цифри градуса, за да прибавя още литър към разхода за отопление. Пък после дизелите били "печки". tooth.gif