Страница 113 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 16:31
от iovkito
В тази тема си мисля , че сте се събрали доста сърдити старчета.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 17:23
от BOz
iovkito написа:В тази тема си мисля , че сте се събрали доста сърдити старчета.
Няма такова нещо. ppp.gif
Въпроса е, че защитниците на тезата, че Приуса харчил се базират само на четене. И аз се надявах да не ми излиза много по-скъпо от метана, когато реално се реших на тази стъпка, но в крайна сметка се оказа, че в пари ми излиза пак толкова. Но това може да го знаеш само ако си го имал и си си записвал всичко най-чинно. Защото иначе става - аз чух, така ми казаха, някъде прочетох.
Предлагаш най-чинно да се направи тест, ама шубето е голям страх - ще донесеш от 100 кладенеца вода, само и само да не откликнеш на истинско приятелско предложение.
Ама както и да е.
Важното е, че днес дойдох отново на работа с Приуса и продължавам да си поддържам разхода в града на:

Изображение

Пък нека който каквото иска да мисли за мен - стотинкаджия, сметкаджия и всякакви от този род. :thumbsup:
И пожелавам много здраве на всички пишещи в тази тема. drunk.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 17:30
от Not_active_user_1
Kiki написа:...
За да приключа този спор са разбрахме с това момче с Приуса да отидем на магистралат и да вдигнем 140 и да видим колко ще харчи, защото и той не знае.
Ако наистина е под 6.0 ще си купя Приус. Ако обаче не е така, ревностните защитничи на Приуса да си посипят главите с пепел.
Сигурен съм, че след това ше се запачне, амо то не се кара само на дълго и със 140, ама нали водя спора за дълги разстояния с голяма скорост?
Кое е това момче? Интересно момче, което си е купило Приус, не знае колко харчи при 140 и изведнъж решава с теб да провери?! wacko.gif
Не съм чувал за подобен случай, но щом казваш...
Между другото има вече доста момчета във Форума с Приуси и Ауриси. Що не отидеш с някой от тях да провериш? Не вярвам някой да ти откаже. Ако бях по-наблизо с най-голямо удоволствие. И как ще мерите разхода? Вдигате 140, както си написал и гледате. Доста интересен начин да докажеш тезата си! А сигурен ли си, че ще си купиш Приус, ако харчи под 6/100 при скорост 140 км/ч.? Отидете до Пловдив и се върнете. Правил съм го на КК и разхода е под 6/100. Направете го и вие, за да докажеш в това, което искаш да ни убедиш. Направи видео и снимки за по-достоверно, ако искаш.
Kiki написа: Да, последните 6000 км из Европа минах само по магистрала със 130-140 км. Това ме пробокира да пиша в темата.
Става въпрос, само за големите скорости. За града всичко е ясно. И понеже аз пътувам повече на дълго, отколкото в града, споделих, че мен Приуса не ме устрайва, защото не е по-икономичен от дизела при големите скорости...
Добре де, защо не отидете с твоята кола и колата на някой колега от форума до някъде и се върнете. После премерете колко ви показва разхода! Какъв ти е проблема щом искаш да докажеш, че дизела е по-икономичен при тези скорости! Тъкмо ще разбереш при едни и същи условия, време, температура, натовареност на движение кое е по-икономичното при скорост 130-140 км/ч. При тези скорости ти гарантирам, че не е. В най-лошия случай са 1:1. А ти имаш ли БК? Каква ти е средната скорост за тези 6000 км. и какъв ти е разхода? Дай да гледаме реално на нещата! Не навсякъде е магистрала, не навсякъде можеш да караш със споменатите км., а като влезеш в градовете, които са доста големи и се въртят там много км. май съвсем ще я закъсаш откъм разхода на гориво спрямо хибрида.
slowtraveler написа:Май пак ще има почивка темата :whistle:
Неодушевените предмети не могат да си почиват... tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 17:42
от Kiki
BOz написа:
Пък нека който каквото иска да мисли за мен - стотинкаджия, сметкаджия и всякакви от този род. :thumbsup:
И пожелавам много здраве на всички пишещи в тази тема. drunk.gif
Няма такова нещо! Ако имаше кола, която да харчи един литър на 100, бих си я купил с удоволствие, пък нека да ми викан каквото си искат.
Въпросът е да бъдем реалисти. Какво толкова е станало, че има друг вид двигател, който при определен режим на каране е по-икономичен от Приуса?
Ще ни потънат гемиите ли? Няма нищо най-най на този свят.
А ти знаеш ли колко харчи Приуса при 140 ?

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 17:48
от smsdeliverer
Благодаря много колега за пожеланията.

И аз съм готов да похарча някоя стотинка в неделя съм свободен , ако някой колега иска можем да идем от Пловдив до Стара Загора да пийнем по едно кафе или за обяд.
Ще проведем тестове на отиване със 140 пък на връщане ще видим :)
Някой ако не се страхува от тези високи скорости да заповяда :)
Друго също предлагам да се съберем всички стотинкаджий на една сбирка.

Ще пусна една тема в раздел "Клубни срещи" пък виж може и да се видим.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Авг 2015 21:22
от Kiki
prius 3 написа:quote]
Кое е това момче? Интересно момче, което си е купило Приус, не знае колко харчи при 140
Ти щом знаеш колко харчи Приуса при 140 кажи, за за да не си правим експерименти. worthy.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 09:44
от IVOtuning
Приус 2 при средна скорост 118-120км/ч по борд ми гори 5.9-6.1
500км за 4 часа и 10-15 мин

това е многократно проверено при мен
500км САМО магистрала!

Иначе съм забелязал, че на всичките ми автомобили разхода пада с литър когато ги карам в Бг. Отдавам го на липсата на магистрали и по-ниската скорост на движение.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 10:54
от LEXUS
Според мен логично е Приус 3 при скорост 140км./ч. да харчи около 6/100км.,което е икономично според мен. Тоест митът,че Приус не е икономичен на магистрала, е необоснован. НО, преди да възникнат нови спорове, трябва да добавя,че 140 км./ч. без променяне в тази скорост,без задействане на спирачки или намаляване и последващи изпреварвания, не са реална обстановка.Това по-скоро отива към идеални експерименти,които се отдалечават от real life шофирането. Затова смятам,че този разход може да бъде и по-нисък взависимост от пътната обстановка.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 11:04
от jim_beam
На 6.9. на сбирката трябва да има реални резултати!
Който дойде без такива плаща сметката! tooth.gif
После може да се затвори темата и да се успокоят духовете. cool.gif
А до тогава може да отворим една нова със залози,да видим кой ще е най-близо до реалния разход. tongue.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 13:19
от slowtraveler
LEXUS написа:...НО, преди да възникнат нови спорове, трябва да добавя,че 140 км./ч. без променяне в тази скорост,без задействане на спирачки или намаляване и последващи изпреварвания, не са реална обстановка.Това по-скоро отива към идеални експерименти,които се отдалечават от real life шофирането....
В тази връзка когато се дават примери, е добре да се анализира и къде са правени дадените разходи...
Защото личния ми опит показва, че най-нисък разход постигнах из прибалтийските републики по нормален извънградски път...
Най-висока средна скорост (съчетана с много нисък разход - леееко по-висок от 'прибалтийския') постигнах във Финландия, където темпомата е забит на 105 или 110км/ч, а средната скорост бе над 100км/ч... Точно 'идеалния експеримент', който обаче е нормалния начин на шофиране там... Ще направя 'time-lapse' клипче за пътя например Хелзинки - Салла - там изпреварванията бяха изключение... Промяната на скоростния режим - също... Всички (включително мотоциклети, кемпери, камиони) караха с тази равномерна скорост 105-110км/ч..
А най-висок среден разход, но с доста посредствена средна скорост бе в Германия... Да, където имаше възможност се караше със 190+км/ч (никой не ме изпреварваше - другите караха с около 160-165км/ч), но поради задръствания и ремонти се налага да се 'влачиш' доста голяма дистанция...
Така, че на някои места 'идеалните експерименти' са съвсем нормалния начин на шофиране... А другаде нещата съвсем не са така, въпреки, че преполагаш обратното...

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 15:46
от LEXUS
Може да звучи пресилено съчетанието 'идеализиран експеримент', но по-скоро е близо до това определение шофирането на магистрала постоянно в порядъка на тази или която и да е скорост.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 16:22
от iovkito
Идеални условия може да има по всеки път , зависи само колко е натоварен. Всеки ден минавам по 60 км с не повече от 10 натискания на съединителя , да не говорим за спирачки. Маршрутът и времето , по което минавам , са такива , че почти винаги съм сам на пътя и мога да се възползвам максимално от икономичността на дизела.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 16:25
от slowtraveler
Lexus, разбрах те напълно....
Затова и дадох пример с такъв 'идеализиран експеримент', който се получава от самосебе си и без никакво старание да се кара икономично, в някои държави...
И то не по магистрала, а по обикновен двулентов път...
Затова и когато се гледа например spritmonitor е добре да се помисли и при какви условия е правен даден разход...

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2015 17:10
от LEXUS
Съгласен съм с вас двамата, и това е вярно.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Сеп 2015 00:49
от Мишен
https://www.youtube.com/watch?t=101&v=c3_G5a54USI
Toyota Prius Plug-in TRD sets Nürburgring lap record
Published on Jul 15, 2014
Three-digit records are nothing new at the Nürburgring, the go-to location when car manufacturers want to prove the pace of their latest models, but until now, these feats have always been about miles per hour, not miles per gallon. Toyota turned tradition on its head when it took its Prius Plug-in hybrid to the track, setting out to show not how fast the car could go, but just how little fuel it could use on a single lap of the notorious Nordschliefe.

A first-of-a-kind Nürburgring record was in its sights, but with no help from any clever technical tweaks or trick bodywork. Instead, Toyota designed a genuine, real-world test with the car running in traffic during a public session and complying with all the circuit rules, including the 60km/h minimum average speed.