Страница 1 от 7
Разни проблеми Corolla E11-Ангренаж,Климатик,Свещи,Скърцанe.
Публикувано на: 31 Дек 2011 14:41
от iwan33
Здравейте! Съвсем отскоро съм собственик на Корола, 98-ма година, 4E-FE двигател но дотук съм силно разочарован. Първо при смяната на ролките и ангренажа ми се появи някакъв виещ звук, който преди го нямаше. Мислех да я закарам обратно в сервиза да я погледнат но греда! Снощи, докато я прибирах в гаража ми изгасна и оттогава няма палене. Само да уточня, че откакто я изкарах от сервиза й направих 40-50км. така че изключвам проблема с паленето да е в ангренажа. Свалих свещите да ги погледна, бяха здраво оляти с бензин което ме навежда на мисълта, че колата се дави. Почистих ги, подсуших ги - пак същото нещо, отново се намокриха здраво с бензин. Съсипах акумулатора от въртене и нищо, няма резултат. Въпроса ми е дали има човек от Пловдив или околността който е запознат с тоя мотор и който да има възможност да дойде и да го погледне? Колата е в гараж в Цалапица. Приемам разбира се и всякакви съвети за това, какво бих могъл да направя сам. Пак казвам обаче, че съм адски разочарован от колата. Имах "Голф" 2-ка на който за 5 години направих близо 100000км. без никакви проблеми. Королата за малко повече от 300км. ми скъса нервите...
Желая весело посрещане на новата година на всички колеги и разбира се наздраве!
MODEDIT Akima
С оглед на смесения характер на темата заглавието е променено.
Весели Празници!
Публикувано на: 31 Дек 2011 15:28
от PESHO OT MARS
Колата не ти е виновна и не я сравнявай с Голф 2.
Това че си успял да запалиш като си в взел веднага не е гаранция че не са омазали нещо в сервиза.
Като виждаш че свещите са целите в бензин и след като си ги подсушил, провери ли дали има искра на тях?
А за капак имам подозрение че нещо се е случило с ремъка, например да е изпуснала ролката на обтягането и ремъка да е Х зъба на майната си.
Публикувано на: 31 Дек 2011 15:54
от iwan33
Аз не казах, че колата е виновна е че много ме разочарова. Очаквах да я ползвам доста повече време а не да ми скъса нервите след 300км...
Свещите не ги проверих за искра наистина но не ми се вижда нормално четирите да откажат едновременно. Ако откаже една да речем мотора все пак ще работи на три цилиндъра а той хич не ще да тръгне. А ако ангренажа е прескочил поради някаква причина и е х зъба на майната си няма ли да се стигне до по-сериозни последствия? Като например буталата да ударят в клапаните? Ще отида до гаража да погледна как стоят нещата с белезите но не ми се вярва да е от това. Лошото е, че хич не пали, не мога и в сервиза да им я закарам след празниците...
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:17
от PESHO OT MARS
Запитах те за искра защото предполагам че ремъка е чао тотално и предполагам че вобще делкото не комутира нищо. Ясно ми е че не може и 4-те свещи да дадат фира.
Отделно на това 4A-FE а съм почти сигурен че и 4E-FE са "обезопасени" и не срещат бутала и клапани. Затова и нямаш индикация тип тропане в мотора. Слез и провери я гледайки през капачката или развии дистрибуторната капачка дали вобще разпределеителните валове се въртят. След което отвори капака на ангренажа и надникни какво се случва там. Тогава можем да гадаем за всичко останало.
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:23
от iwan33
Че то има ли делко на тоя мотор? Видях, че има две бобини, по една за всеки два цилиндъра ама делко? И как така ремъка ще е чао, нали го сложиха чисто нов в сервиза?
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:24
от saho
Виенето на агренажа най-вероятно е от пренатягане, може и от дефектна ролка... Ако е спряла изведнъж, може да няма вече ангренаж. Не съм запознат с тоя мотор но сигурно е със защита и няма да направи клапаните ченгели. Голф и опел /аз имам опел дизел 1,7 комби/ старите са нещо страшно. Така ако се правеха коли нямаше да си купуваме нови, само суперлативи.
Та на въпроса с ремъка, не знам защо но майсторите много обичат да пренатягат ангренажа, което е много вредно.
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:38
от PESHO OT MARS
Този двигател го има в два варианта с дистрибутор и без.
Твоя от кои е?
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:42
от martod
iwan33 написа:Че то има ли делко на тоя мотор? Видях, че има две бобини, по една за всеки два цилиндъра ама делко? И как така ремъка ще е чао, нали го сложиха чисто нов в сервиза?
Ремъка може и да не е чао, а да са прецакали датчика на коляновия или разпределителния вал при смяната на ремъка ..
Трябвало е веднага да се върнеш в сервиза, щом шумът се е появил непосредствено след смяната ..
Публикувано на: 31 Дек 2011 16:52
от iwan33
Ами явно е без дистрибутор, там, където стои делкото имам само две бобини. Ще погледна да не е избягала центровката на ангренажа когато имам време защото вече пътувам за Пловдив с автобуса. :-) Каква друга причина може да има да дави? Някой датчик, който да мога да проверя сам с мултицет примерно? Пак да уточня, колата ми изгасна докато я вкарвах назад в гаража. Не знам обаче дали изгасна заради повреда или просто аз й подадох малко газ. Факт е обаче, че от тогава няма палене...
П.С. Къде се намират тия датчици на валовете? И ако са ги прецакали това нямаше ли да се прояви веднага.
П.С.2 Ей затова "Голф"-а си го правех сам, защото знаех какво правя и как го правя...
Публикувано на: 31 Дек 2011 17:18
от PESHO OT MARS
Ако провериш и има някаква искра в свещите няма да е от датчика на коляновия вал. В смисъл че той работи макар че може и да не е коректно. Почни оттам.
Публикувано на: 31 Дек 2011 18:29
от iwan33
Утре ще погледна как стоят нещата със центровката на ангренажа и с това дали има или няма искра. После пак ще опитам да го запаля и ако не стане, пак съм тук. Благодаря на всички за мненията, весело посрещане на новата година!
Публикувано на: 01 Яну 2012 15:25
от LEXUS
saho написа:Голф и опел /аз имам опел дизел 1,7 комби/ старите са нещо страшно. Така ако се правеха коли нямаше да си купуваме нови, само суперлативи.
Ейй,чак пък толкова.Всяка Корола от тези години е поне 2 пъти по-здрава. А опела ти е с японски дизел на Исузу.
Re: Проблем с Корола
Публикувано на: 01 Яну 2012 15:29
от LEXUS
iwan33 написа:Здравейте! Съвсем отскоро съм собственик на Корола, 98-ма година, 4E-FE двигател но дотук съм силно разочарован. Първо при смяната на ролките и ангренажа ми се появи някакъв виещ звук, който преди го нямаше. Мислех да я закарам обратно в сервиза да я погледнат но греда! Снощи, докато я прибирах в гаража ми изгасна и оттогава няма палене. Само да уточня, че откакто я изкарах от сервиза й направих 40-50км. така че изключвам проблема с паленето да е в ангренажа. Свалих свещите да ги погледна, бяха здраво оляти с бензин което ме навежда на мисълта, че колата се дави. Почистих ги, подсуших ги - пак същото нещо, отново се намокриха здраво с бензин. Съсипах акумулатора от въртене и нищо, няма резултат. Въпроса ми е дали има човек от Пловдив или околността който е запознат с тоя мотор и който да има възможност да дойде и да го погледне? Колата е в гараж в Цалапица. Приемам разбира се и всякакви съвети за това, какво бих могъл да направя сам. Пак казвам обаче, че съм адски разочарован от колата. Имах "Голф" 2-ка на който за 5 години направих близо 100000км. без никакви проблеми. Королата за малко повече от 300км. ми скъса нервите...
Желая весело посрещане на новата година на всички колеги и разбира се наздраве!
Човек,не се ли усещаш,че всяка логика навежда като очевадна причина работата на сервиза,защото Корола МНОГО трудно може да я счупиш!
Публикувано на: 01 Яну 2012 15:59
от martod
saho написа:
Та на въпроса с ремъка, не знам защо но майсторите много обичат да пренатягат ангренажа, което е много вредно.
Точно на този модел Корола, нещата са комплексни, зависи и от доставчика какви части ще ти даде .. При двете различни модификации на 4A-FE пружинките за обтягане са различни, едната е 35.3 мм. другата 36.9 мм ..
Ако колата е с дългата пружинка а продавача даде късата и майстора не обърне внимание, ето ти го от къде идва пренатягането ..
Същото е и в обратния случай, както мисля е станало при колегата, ама ще видим като пише какво е станало ..
Ако неговата е трябвало да е с къса пружинка, а са му дали по дългата, ремъка е останал прекалено хлабав и вероятността от прехвърляне на зъби е голяма ..
Публикувано на: 01 Яну 2012 19:30
от iwan33
За много години колеги! Проблема с колата е решен! Причината е била изцяло в мен, онзи ден, когато свалях горният капак, за да видя да не е пренатегнат ангренажа, явно не съм поставил гуменото уплътнение като хората. Ангренажа го е издърпал и в резултат на това беше прескочил 2-3 зъба. Днес по светло си центровах мотора по белезите и го запалих без проблем! Разбира се капака сега е без уплътнението защото се скъса... Остана си обаче това гадно виене от ролките, някакви съвети? Като оставим настрана това, че е дразнещо, опасно ли е това виене? Днес на светло видях, че ремъка е DAYCO, добър ли е? Не мога да се ориентирам обаче ролките каква марка са, помня само, че едната беше 40 а другата 42лв. Също така ме интересува и добър магазин в Пловдив откъдето бих могъл да си купувам разни консумативи и части за колата.