Страница 1 от 1
Какво масло за скоростната кутия на Corolla 4WD 1,8i 97 г. ?
Публикувано на: 09 Май 2011 12:35
от esox hunter
Здравейте,
Може ли да ме осветлите, какво масло ми е необходимо по спецификация
за скоростната кутия на Corolla 4WD 7A-FE 1,8; година 97,както и да ми препоръчате добра за случая марка масла.
Питането ми е във връзка с това, че от известно време се засили едно бих го описал, като "щракане" (хрускане) при включване от 1ва на 2ра. Забелязах, че зимата, когато е студено (и предполагам маслото по сгъстено) почти не се усеща, но при топло време и загаряване на колата си се усеща. Не е нещо фатално за сега и ми се искаше първо да видя, ако сменя първо маслото дали, ще се нормализира.
Мислех и за добавка в скоростната кутия, но за сега нещо се въздържам...много противоречиви мнения чета

а и не знам каква би била подходяща!?
Другите скорости са ОК, кутията няма виене и пр.
Публикувано на: 09 Май 2011 12:43
от xtreme
Поизморили са се синхронизаторите

Минерално SAE90, GL4 ще е най-добрия избор.Може леко да ти завиши разхода , ако преди това си карал със синтетика или GL-5, но предполагам , не повече от 0.3л на 100. Трудно се намира такова масло, щото на практика е най-простото масло за скоростни кутии.Има го в Тойота даже мисля, че GL-4 го дават по какталог за повечето ръчни трансмисии, но е скъпо там.
Публикувано на: 09 Май 2011 14:11
от esox hunter
xtreme написа:Поизморили са се синхронизаторите

Минерално SAE90, GL4 ще е най-добрия избор.Може леко да ти завиши разхода , ако преди това си карал със синтетика или GL-5, но предполагам , не повече от 0.3л на 100. Трудно се намира такова масло, щото на практика е най-простото масло за скоростни кутии.Има го в Тойота даже мисля, че GL-4 го дават по какталог за повечето ръчни трансмисии, но е скъпо там.
Благодаря за отговора колега:)
Сега погледнах в сервизната история на колата ...преди 16-17 хил е сменяно маслото на скоростната и в момента е с Fuchs 75W-90 (Фукс 75W90 така пише точно) Обаче дали е GL-5 или GL-4 не става ясно

понеже има няколко варианта на такова масло с 75W-90
Ето тук в един сайт на какво попаднах
http://www.fuchs.com.au/categories.asp?cID=16&c=95853
Както се вижда има TITAN CYTRAC MB SYNTH SAE 75W-90 което е API
GL-4
има и TITAN CYTRAC SL SAE 75W-90 което пък е API
GL-5
Аз обаче не разбрах моята кола по спецификация (фабрично) с GL-4 или GL-5 трябва да се пълни скоростната!?!?
Иначе прочетох разликите накратко GL-5 по-добре смазвало, но било агресивно към елементи с цветни метали в тях и ги съсипвало по-бързичко (отнася се и за синхронизаторите) и т.н.
Ще се радвам, ако има още мнения по въпроса предполагам и за други колеги би било полезно такова инфо

Публикувано на: 09 Май 2011 16:28
от xtreme
GL-4 се препоръчва при Powershifting или за поизносени кутии. На нова кутия и ATF да сложиш пак ще е ок

Иначе в ръководствата на Тойота най-вероятно пише GL-3,4,5 амааа в тея на Нисан пише само GL-4. Сам си прави изводите.
Публикувано на: 09 Май 2011 19:00
от мехаННика
Щом "хърка" при превключване не се занимавай със смяна на масла,това няма да ти помогне.Ако можеш карай докато се износи съединителя поне да е по оправдано ,ако не- сваляне и ремонт.
Публикувано на: 09 Май 2011 22:21
от cokata
Какви ремонти ?
Аз съм със същия двигател (най вероятно скоротсите са ми други) и ми се появи точно същото щракане при первключване от 1-ва на 2-ра и от 2 на 3-та
След като слених маслото с пълна синтетика 75W-90 (по съвет на Bass_Man) сложих и една добавка за скоротси хадо (от Me4oKyX) сега всичко е ок!
Вече минах малко повече от 1000км и с всеки изминъл км скоростите влизат все по добре
Така, че ако питаш мен - сменяш маслото и слагаш едно хадо и забравяш
ПС 1: Старото масло го источих като вода
ПС 2: Благодаря на Мечо и на Басс за оказаното съдействие

Публикувано на: 09 Май 2011 22:26
от esox hunter
мехаННика написа:Щом "хърка" при превключване не се занимавай със смяна на масла,това няма да ти помогне.Ако можеш карай докато се износи съединителя поне да е по оправдано ,ако не- сваляне и ремонт.
Не бих казал, че "хърка" както повечето хора го разбират ... по скоро бих го описал като "единично хрускане", това когато включвам директно 1ва към 2ра, ако прекарам обаче напр. при включване от 1ва към втора леко през нулево положение почти не се усеща. Не се усеща също и при включване от 3та или 4та към 2ра.
Съединителя го сменях с оригинален сравнително наскоро (преди 10-12 хил км), така че едва ли ще му се наложи скорошна смяна
Утре ще я закарам в сервиза механика да я покара и погледне и да си каже и той мнението...После, ще пиша какво що
cokata написа:Какви ремонти ?
Аз съм със същия двигател (най вероятно скоротсите са ми други) и ми се появи точно същото щракане при первключване от 1-ва на 2-ра и от 2 на 3-та
След като слених маслото с пълна синтетика 75W-90 (по съвет на Bass_Man) сложих и една добавка за скоротси хадо (от Me4oKyX) сега всичко е ок!
Вече минах малко повече от 1000км и с всеки изминъл км скоростите влизат все по добре
Така, че ако питаш мен - сменяш маслото и слагаш едно хадо и забравяш
ПС 1: Старото масло го источих като вода
ПС 2: Благодаря на Мечо и на Басс за оказаното съдействие

Колега аз както съм писал по горе съм със сменено сравнително наскоро масло Фукс 75W-90. Иначе за тази добавка на XADO много се чудих бива ли я не я ли бива тази добавка... Доста противоречиви мнения четох за тази добавка по руските форуми от много хубави до много лоши

и честно казано малко се притеснявам да сипя такава за да не съсипя нещо скоростната кутия, защото много си подържам колата и не ми се ще да я прецакам елементарно
Ти каква марка масло наля и GL 4 или GL 5 !?
Ако някой друг е ползвал добавка за скорости ХАДО или подобна нека сподели има ли ефект, проблеми и пр. !?
Публикувано на: 09 Май 2011 22:31
от cokata
Колега, При мен симптомите бяха същите! Незнам от къде е идвало това щракване и леко затруднение при смяната на предавките но вече го няма

Публикувано на: 09 Май 2011 23:40
от Me4oKyX
Ако с двойно амбриране влизат без да хъркат, значи далеч не е толкова износен синхронизатора. При мен бяха до там зле, че дори с двойно амбриране нямаше лесно влизане, без да хъркат.... Но щом мойто оправи тая руска пущина, не вярвам твойта да го затрудни

И определено е по-евтино от сваляне и качване на кутията.....Около 6 пъти примерно по-евтинко идва

Публикувано на: 10 Май 2011 02:48
от cokata
esox hunter написа:Ти каква марка масло наля и GL 4 или GL 5 !?
Ако някой друг е ползвал добавка за скорости ХАДО или подобна нека сподели има ли ефект, проблеми и пр. !?
Нямам представа какво е.Утре ще погледна и ще ти пиша, но определено голяма разлика веднага след смяната нямаше!(да не кажа никъква)
Определено усетих ефекта на ХАДО-то след първите 1000км и както писах по-горе - с всеки изминал км скоростите влизат все по-лесно и безпроблемно

Публикувано на: 10 Май 2011 12:15
от antilack
Здравейте колеги, ето какво пише в работните каталози
мотори-2E,4E-FE,4A-FE,2C-E- API GL-4 75W90
мотори-7A-FE - API GL-5 75W90 като се предполага че тази кутия е по натоварена
Публикувано на: 10 Май 2011 12:31
от esox hunter
antilack написа:Здравейте колеги, ето какво пише в работните каталози
мотори-2E,4E-FE,4A-FE,2C-E- API GL-4 75W90
мотори-7A-FE - API GL-5 75W90 като се предполага че тази кутия е по натоварена
Благодаря колега

...това ме интересуваше по каталог, какво пише.
Публикувано на: 10 Май 2011 14:02
от antilack
Ако имаш други въпроси съм насреща
Публикувано на: 10 Май 2011 18:57
от esox hunter
Привет колеги,
Да споделя както бях обещал. Днес следобед я закарах в сервиза (Пит Стоп) където си ми подържат колата за оглед по принцип, че скоро ще минавам годишен, а и напоследък доста навъртях из чужбина. Първо тествахме и скоростите.
Според механика, които я покара всичко си е наред и по скоро има съвсееем лекичко прищракване към 3та (заради синхронизаторче), но нищо фатално, както се изрази може и да надживее колата

Това с 2-та по-скоро е защото явно на моменти много и по-силничко обирам в ляво и тогава се получава това, за което писах погоре. Като цяло няма проблем за ремонт.
С две дум за сега всичко е ОК ремонти не се налагат. Понатам, когато я закарам за масла и филтри след около 4 хил. км. може да и сипя една добавчица по съвет на колегате Me4oKyX и cokata та ако има нещо поуморено да го пооправи.
Използвах ходенето в сервиза та ми прочистиха и доляха климатичната система (предлагат таква услуга) и сега е COOL ...че иде лято biggrin.gif