Страница 1 от 1

Проблем със съединител на Toyota Corolla 1.4 VVTi

Публикувано на: 05 Мар 2011 20:39
от Petee
Здравейте!
От около година карам Тойота Корола 1.4 VVTi седан, произведена 2002 г. Взех я на 165 000 км, сега е на 174 000 км. До сега не съм имал проблеми, но преди около седмица започна да се чува странно пристъргване при смяната на скоростите, най-вече като задържам съединителя повече при превключване от 1-ва на 2-ра, от 2-ра на 3-та.
Забелязах, че същото пристъргване се чува и при завит волат при завой, когато не докосвам съединителя, а само давам газ.
Прочетох в интернет, че тия коли общо взето нямат проблеми и имат само няколко слаби места. Специално при моя модел е характерно износения съединител от високооборотния двигател.
Може ли някой да ми потвърди, че съединителя е за смяна и евентъално да ме прати някъде да ми го сменят. (Моля да не е в ТМ Ауто, там е скъпо и прескъпо.) Ще се радвам, ако ми кажете колко време би отнело (колата ми трябва) и какво би струвало. Едва ли само аз съм имал подобен проблем...

Благодаря предварително!
Поздрави

Публикувано на: 05 Мар 2011 20:56
от Uncle Dido
Какво е нивото на маслото в казанчето на хидравличната помпа?

Публикувано на: 11 Мар 2011 12:33
от newmiro
хмм не знам дали е съединител.
но има досттъчно инфо във форума, използвай търсачката, ако е за съединител.
моят си го струваше 270лв., японски, на Екседи, смяната навсякъде струва около 100лв.
има и по-евтини варианти за комплект по 220лв. съединител.
ама на мен не ми звучи на такова... mellow.gif

Публикувано на: 11 Мар 2011 13:29
от Petee
Здравейте,
оказа се, че маслото в двигателя е намаляло и не е достатъчно, че да смазва механизма около ремъка. Вдигнахме я на стенд и видяхме, че отдолу е оцапана с масло и предполагам, че отнякъде изпуска (но не тече). Посъветнваха ме да не се занимавам и да я карам така, но да наглеждам често нивото на маслото. Монтьора каза, че при много коли маслото е на едно ниво до 5-6 хил. км след смяна и след това започва постепенно да спада и трябва да се долива.
Чел съм, че японците препоръчват смяна не на 10 хил. км пробег, а на 7500 км.
Смених маслото на двигателя, регулирах ремъка, смених и маслото в скоростната кутия и нещата се оправиха. В момента върви отлично. За около две седмици бях забравил колко добре работи двигателя и как добре ускорява. Дори и на 174 хил. км предницата и окачването е напълно здраво, а колата е купена като нова от България...
За съединител ми искаха 200 лв + 130 - 140 лв за работа в Радиал 2000.
Препоръчвам на всички Тойота Корола (японска, не турска) - един страхотен, надежден и здрав автомобил.

Благодаря и поздрави

Публикувано на: 11 Мар 2011 13:40
от newmiro
моята е турска сглобка, но пак съм много доволен. и надеждна и здрава.

това дето ти го е казал майстора, не е съвсем така.
тази ситуация се случва, когато ти се е паднал от дефектиралите двигатели ВВТи. те са от тези години, и им се сменяха гаранционно сегменти (и бутала). после си я обслужваш пак на 15 000км.

Публикувано на: 11 Мар 2011 14:55
от Petee
Едва ли двигателя е дефектирал, при положение, че върви повече от Тойотата на баща ми (турска Корола, пак 2002 г., но на 85 хил. км - на вид като от магазина, техническо състояние - перфектно). Монтьора ми каза, че за да се оправи това нещо, най-вероятно трябва да се отвори двигателя, да се престъргва главата, нова гарнитура и прочие. Всичко щяло да струва към 300-400 лв.
Купих я за 6000 лв 2002 г. с дребни козметични забележки. Здрава, върви отлично и в момента мога да я продам спокойно за 7 - 8 хил. Едва ли ще тръгна да сменям бутала и сегменти за няколко литра масло годишно. Не си струва
Поздрави

Публикувано на: 11 Мар 2011 18:40
от ss_mitko
Petee написа:Здравейте,
оказа се, че маслото в двигателя е намаляло и не е достатъчно, че да смазва механизма около ремъка. Вдигнахме я на стенд и видяхме, че отдолу е оцапана с масло и предполагам, че отнякъде изпуска (но не тече). Посъветнваха ме да не се занимавам и да я карам така, но да наглеждам често нивото на маслото. Монтьора каза, че при много коли маслото е на едно ниво до 5-6 хил. км след смяна и след това започва постепенно да спада и трябва да се долива.
Чел съм, че японците препоръчват смяна не на 10 хил. км пробег, а на 7500 км.

Монтьора ми каза, че за да се оправи това нещо, най-вероятно трябва да се отвори двигателя, да се престъргва главата, нова гарнитура и прочие. Всичко щяло да струва към 300-400 лв.



Един съвет от мен,СМЕНИ СИ МАЙСТОРА.